اخبار

بازرس کل استان تهران سازمان بازرسی کل کشور:
قاچاق دارو در داروخانه‌ها
کمتر مشاهده می‌شود
بازرس کل استان تهران سازمان بازرسی کل کشور گفت: بیشتر تخلفات بهداشتی در بخش تجهیزات پزشکی است. افشین سهراب خان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در تهران، گفت: در سال گذشته بیش از هزار مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان تهران داشتیم.
وی درباره عدم استفاده از اتباع خارجی در واحدهای تولیدی در تهران گفت: تقریباً بیشتر از دو سه ماه است که در شورای دستگاه‌های نظارتی استان، این موضوع مطرح شد و بعد از آن مکاتبات و جلسات را با مرجع قضایی در دادستانی مطرح کردیم. اکنون  نامه هشداری به دستگاه‌ها اعم از اتاق اصناف، صمت، تأمین اجتماعی و  شهرداری‌ها دادیم که به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز جزو جرایم است.
بازرس کل استان تهران درباره اقدامات سازمان بازرسی تهران در برخورد با تخلفات حوزه بهداشت، گفت: ما تخلفات مربوط به قیمت زیاد دارو را به تعزیرات می‌فرستیم و سازمان تعزیرات با آن برخورد می‌کند.
وی درباره برخورد بازرسی کل استان تهران با قاچاق دارو نیز گفت: قاچاق دارو در داروخانه‌ها کمتر مشاهده می‌شود و معمولاً در سطح کلان در بحث واردات است؛ البته مواردی بود که در ورودی گمرک و انبار عمومی آن را کشف و به مرجع قضایی معرفی کردیم. به دلیل اینکه دارو سود زیادی دارد، متخلفین خود را دارد.

برپایی میز خدمات حقوقی در بقاع متبرکه
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از ارائه خدمات حقوقی، کارشناسی و مشاوره رایگان در ۵۸۳ مسجد کشور از ابتدای سال تا نیمه اول مهرماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، حسن عبدلیان‌پور در این‌باره گفت: در سه سال اخیر با شعار محوری اینکه هیچ فرد ایرانی نباید برای دفاع از حق خود از وکیل بی‌بهره باشد، تعداد زیادی از وکلا را برای این هدف به خدمت گرفته‌ایم.
وی در ادامه به طرح ملی با وکلا در مساجد اشاره کرد و گفت: هدف از حضور وکلا در مساجد این است که ضمن ارتقای سطح آگاهی حقوقی مردم و آشنایی آنها با ساختار تشکیلات دستگاه قضایی؛ دسترسی آسان و بدون تشریفات شهروندان را به قضات، وکلا، حقوقدانان و مشاوران خانواده فراهم کنیم. وی ادامه داد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح این است که افراد کم‌بضاعتی که مشکلات حقوقی دارند و قادر به پرداخت هزینه‌های وکالت نیستند، می‌توانند با حضور در مساجدی که این طرح در آن اجرا می‌شود، به‌صورت رایگان، خدمات مشاوره حقوقی و قضایی از وکلا و کارشناسان حاضر دریافت کنند.
عبدلیان‌پور در ادامه گفت: مرکز وکلا به‌عنوان بیرونی‌ترین لایه قوه قضائیه به جهت ارتباط با مردم می‌تواند مشکلات مبتلابه را رصد کند و برای حل این معضلات راهکارهای آن را به دستگاه قضایی کشور ارائه دهد. رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه درمورد طرح ملی وکالت در مساجد گفت: از ابتدای سال تا نیمه اول مهرماه ۱۴۰۳ مساجدی که با تیم وکلا، کارشناسان و مشاوران حضور داشتیم ۴۴ مسجد با حضور ۶۵۰ وکیل، کارشناس رسمی و مشاور خانواده بوده که بالغ بر ۲ ۲۴۰ نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند.
وی گفت: همچنین اجرای این طرح در سطح کشور که توسط کمیسیون‌های حقوق عامه استانی در مدت مذکور انجام شده، در ۵۸۳ مسجد با حضور ۴۰۰۰ وکیل، کارشناس رسمی و  مشاور خانواده بوده است.
 عبدلیان‌پور در ادامه در مورد سایر خدمات حقوقی و مشاوره که از خارج از مساجد و توسط معاونت حقوق عامه انجام شده است، گفت: همزمان با روز کارگر، استقرار «یک پایگاه حقوقی ثابت و دائمی» را در شهرک صنعتی عباس‌آباد به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی فعال کشور، بنا  گذاشتیم تا  مشکلات حوزه تخصصی بین کارگر و کارفرما، مسائل بیمه‌ای، پرونده‌های مالیاتی، قراردادهای تخصصی و صنعتی را حل کنیم.
وی به ارائه خدمات حقوقی در بقاع متبرکه سراسر کشور پرداخت و گفت: پنجشنبه آخر هر ماه در بقاع متبرکه در سراسر کشور میز خدمات حقوقی و مشاوره خانواده برپا می‌شود تا به زائران و مراجعان خدمت‌رسانی کنند. افراد دارای پرونده حقوقی که نیازمند وکیل، کارشناس یا مشاور خانواده باشند، در صورت عدم تمکن مالی با حمایت و پشتیبانی مرکز وکلا و سازمان اوقاف به‌صورت رایگان خدمات حقوقی دریافت خواهند کرد.


افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی پایتخت
تا پایان سال
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص تعداد ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی تا پایان سال جاری گفت: تعداد ایستگاه‌ها تا پایان سال به ۱۴۱ ایستگاه برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان افزایش می‌یابد.
به گزارش «ایران»، قدرت‌الله محمدی با اشاره به این موضوع که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به صورت ۲۴ ساعته در ۱۳۸ ایستگاه فعالیت دارد و با پنج هزار و ۳۰۰ آتش‌نشان برای حفظ جان و مال مردم تلاش می‌کند، افزود: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تا پایان سال به ۱۴۱ ایستگاه خواهد رسید این در حالی است که قبل از انقلاب ۱۸ ایستگاه آتش‌نشانی فعالیت داشت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان این موضوع که خدمات آتش‌نشانی تنها به اطفای حریق محدود نمی‌شود، اظهار کرد: در بسیاری موارد دیگر نیز یاری‌رسان مردم پایتخت هستیم. محمدی ادامه داد: حدود ۲۵ خدمت به جز اطفای حریق در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به شهروندان ارائه می‌شود. این تلاش‌ها از برکات انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش - ۲۱ مهر ۱۴۰۳