از گوشه و کنار ایران

11 نفر در گیلان قربانی مشروبات الکلی شدند
رئیس کل دادگستری گیلان از فوت ۱۱ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در استان و پلمب یک رستوران خبر داد.
  حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به موضوع پرونده مسمومیت ناشی از شرب خمر تعدادی از شهروندان اظهار کرد: تعداد ۱۱ نفر در این رابطه فوت کرده‌اند که دستورات لازم مبنی بر رسیدگی فوری این پرونده و مجازات عاملین و شناسایی و دستگیری متهمین و سایر عوامل و توزیع‌کنندگان به مراجع ذی‌صلاح صادر شده است. وی با اشاره به دستگیری ۴ نفر در ارتباط با این پرونده تصریح کرد: یک نفر تولید کننده مشروبات الکلی در این پرونده به اتهام قتل عمد و دو نفر که یک نفر توزیع کننده و یک نفر صاحب رستوران بوده به اتهام توزیع مشروبات الکلی با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند. دستور تعطیلی و پلمب رستوران نیز از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. گفتنی است طی روزهای گذشته ده ها نفر در استان های شمالی به خاطر مصرف مشروبات الکلی تقلبی جان خود را از دست داده اند.
 
واژگونی خودروی داوران در باغملک
 خودروی داوران فوتبال رامهرمز در جاده واژگون شد.
سید مرداس جابری رئیس کمیته داوران هیأت فوتبال خوزستان گفت: کوبل داوری شهر رامهرمز برای اعزام به مسابقات دسته یک فوتبال استان عازم شهر باغملک بودند که در مسیر دچار سانحه تصادف شدند. در این حادثه دو داور به نام‌های آصف سخایی و عبدالله عیوضی مشکل خاصی نداشتند و سرپایی مداوا شدند ولی داور مسابقه به نام مصیب احمدی به‌جز اینکه خودروی او بشدت دچار مشکل شده است، خودش نیز از ناحیه دنده و قفسه سینه آسیب دیده است که البته ایشان هم مشکل خاصی ندارد.
 
قتل شاگرد راننده به خاطر مصرف مواد مخدر
 راننده کامیون وقتی دید شاگردش در حال مصرف مواد مخدر است او را با چاقو کشت.
 سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: صبح پنجشنبه ۱۹ مهر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره نزاع و درگیری منجر به جرح در کنار پمب بنزین لطیفی شهرستان لارستان به پلیس اعلام شد و بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مجروح به بیمارستان منتقل شده و به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است.
 فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: مأموران انتظامی در همان لحظات اولیه متهم را که راننده ۴۳ ساله یک کامیون بود را شناسایی و دستگیر کردند. وی در بازجویی اولیه اقرار کرد که راننده یک دستگاه کامیون است و گفت: به دلیل اینکه شاگرد ۵۳ ساله‌ام در ماشین اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کرد با وی درگیر شدم و با سلاح سرد وی را به قتل رساندم. این مقام انتظامی با بیان اینکه قاتل برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در مواقع بروز اختلافات، از درگیری با مجرمان پرهیز و موارد را بلافاصله از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری کنند.
 
حمله مردان ناشناس به تکنیسین اورژانس
مهاجمان ناشناس نیمه شب به امدادگران اورژانس که در حال انجام مأموریت بودند حمله کردند.
عباس عابدی سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ساعت ۲:۲۵ بامداد جمعه در پی وقوع حادثه تصادف مقابل ترمینال کاوه اصفهان، پرسنل اورژانس در حال امدادرسانی به مصدومان یک تصادف بودند که توسط تعدادی از همراهان بیماران که به نظر می‌رسید تعادل روانی نداشتند مورد حمله قرار گرفتند. در این حادثه محمد فرهنگ یکی از کارشناسان اورژانس، از ناحیه صورت و دست آسیب دید و دستگاه تله‌مدیسین آمبولانس نیز توسط این افراد تخریب شد. قبل از رسیدن پلیس، مهاجمان از محل حادثه متواری شدند.
عابدی همچنین تأکید کرد: این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.
 
کشف سکه‌های عتیقه در بابل
۴۰ قطعه انواع سکه عتیقه تاریخی در شهرستان بابل کشف و متهم دستگیر شد.
سرهنگ علی داداش‌تبار فرمانده انتظامی بابل گفت: مأموران کلانتری ۱۳ شهرستان بابل در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک نفر در زمینه نگهداری و فروش عتیقه، موضوع را بررسی و متهم مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند. در بازرسی از کیف متهم ۴۰ قطعه انواع سکه بسیار قدیمی و همچنین یک‌دستگاه فلزیاب کشف شد. با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این مسکوکات دارای قدمت فرهنگی و تاریخی هستند. تحقیقات از متهم برای روشن شدن زوایای دیگر این پرونده ادامه دارد.
 
کشف 18 دستگاه ماینر در یک دامداری
  ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک دامداری در منطقه حسن آباد فشافویه کشف شد.سرهنگ محمدقاسم طرهانی، فرمانده انتظامی شهرستان ری، هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور قلمداد کرد و اظهار داشت: مجموعه انتظامی در برخورد فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک دامداری در محدوده روستاهای حسن‌آباد فشافویه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.فرمانده انتظامی شهرستان ری از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته در این زمینه و اطمینان پلیس از صحت خبر دریافتی خبر داد و افزود: پس از هماهنگی قضایی تیمی از مأموران کلانتری ۱۷۶ حسن آباد به آدرس مورد نظر اعزام شدند و در بازدید از این مکان، ۱۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به همراه تجهیزات مربوطه به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال کشف کردند.
 
مرگ 2 گردشگر در چالکندی دزفول
 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از جان باختن دو گردشگر در منطقه تفریحی چالکندی بر اثر غرق‌شدگی خبر داد.
 رضا معمارزاده گفت: روز پنجشنبه دو مورد غرق‌شدگی در منطقه تفریحی چالکندی اطلاع‌رسانی شد و نیروهای فوریت‌های پزشکی به سرعت با دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. افراد غرق‌شده توسط قایق‌داران به منطقه گردشگری دهکده باران منتقل شده بودند که نیروهای اورژانس بلافاصله عملیات احیای قلبی ریوی را برای این دو فرد انجام دادند اما عملیات احیا حین انتقال افراد غرق‌شده به بیمارستان بزرگ دزفول ناموفق بود و هر دو گردشگر که دو مرد حدود ۴۰ ساله بودند، جان خود را از دست دادند.