اخبار

توسعه سی‌ان‌جی
و متنوع‌سازی سبد سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه شرایط کشور ایجاب می‌کند که از سیاست‌های غیرقیمتی برای کنترل و مدیریت مصرف سوخت بهره بگیریم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در این دوره از مدیریت بر آن تأکید می‌کنیم، متنوع‌سازی سبد سوخت با استفاده از سی‌ان‌جی است که همه ارکان پالایش و پخش برای انجام این موضوع بسیج می‌شوند.  محمدصادق عظیمی‌فر در نشستی با پیمانکاران تبدیل ناوگان سی‌ان‌جی با اشاره به‌شدت گرفتن رشد مصرف بنزین که به افزایش ناترازی این فرآورده منجر شده است، تصریح کرد: افزون‌ بر اقدام‌ها و تمهیدهای اندیشیده در دوره جدید مدیریت مبنی‌ بر افزایش تولید بنزین با حفظ کیفیت این فرآورده، همچنان روند مصرف بنزین در کشور باعث افزایش ناترازی بنزین می‌شود. وی در ادامه گفت: در یک ماه گذشته، مطالعه‌ای به‌منظور احصای وضعیت موجود و اقدام‌های اجرا شده در حوزه سی‌ان‌جی انجام و چالش‌های اصلی ذی‌نفعان مختلف این پروژه ملی شناسایی و برنامه‌هایی در افق زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شد.

 

هدفگذاری ۹ همت
تجارت الکترونیک

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: چشم‌اندازی که برای تجارت الکترونیکی در نظر داریم، تحقق عدد ۹ هزار میلیارد تومان در پنج سال پیش رو است.
 امین کلاه‌دوزان افزود: چشم‌اندازی که برای تجارت الکترونیکی در نظر داریم، تحقق عدد ۹ هزار میلیارد تومان در پنج سال پیش رو است. وی بیان‌داشت: سال گذشته رشد ۷۴ درصدی در بخش تجارت الکترونیکی را شاهد بودیم و به عدد سه‌هزار و ۲۰۰ همت رسیدیم و این مبلغی نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار است و نشان می‌دهد ایران در منطقه خاورمیانه از وضعیت خوبی برخوردار است.
این مقام مسئول با بیان اینکه باید فرصت‌های پیش رو را به شکل بهتری دنبال کنیم، خاطرنشان‌کرد: ایران پس از ترکیه جایگاه دومین کشور خاورمیانه در تجارت الکترونیکی را دارد. کلاه‌دوزان ادامه‌داد: در سال ۱۴۰۳ و سال‌های پیش‌رو، تمرکز ما حضور اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در بازارهای سنتی است. سال گذشته فروش خودرو و طلا را در بستر برخط آغاز کردیم. امسال نیز در نظر داریم قواعد فروش ملک در فضای مجازی را تدوین و بستر آن را فراهم کنیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج - ۱۹ مهر ۱۴۰۳