اخبار

کاهش قیمت طلا و سکه

هر قطعه سکه طرح جدید روز سه‌شنبه ۱۷ مهر در بازار طلای تهران با کاهش ۶۷۸ هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه به ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه طرح قدیم با کاهش ۴۰۴ هزار تومانی، ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. قیمت نیم‌سکه نیز روز گذشته با افت ۲۴۸ هزار تومانی به ۲۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. ربع‌ سکه با کاهش ۳۹۷ هزار تومانی نسبت به دوشنبه ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۱۳۷ هزار تومان کاهش به 8 میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران با ۴۶ هزار تومان کاهش به 4 میلیون و ۷۸ هزار تومان رسید.

 

رونق ارائه تسهیلات تولید و اشتغال

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تأمین تبصره ۱۸ دچار کسری بودجه هستیم، اما بانک‌ها برای این موضوع و برطرف کردن آن آمادگی دارند. عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد عملکرد تبصره‌ ۱۸ که موسوم به تولید و اشتغال قانون بودجه ۱۴۰۳ است، اظهار داشت: مشکلی که در این چند ماه گذشته یعنی از ابتدای سال بوده است، بیشتر برمی‌گردد به تلاشی که دوستان ما برای ایجاد سامانه یکپارچه کردند و این سامانه الحمدلله نهایی شد و الان دیگر مغایرتی بین استان‌ها و بانک‌های ما و دستگاه‌ها وجود ندارد و تمام دستگاه‌ها و بانک‌های عاملی که از این تبصره یعنی تبصره ۱۸ پرداخت می‌کنند، الان در سامانه حضور دارند. بنابراین ما دیگر هیچ‌گونه مغایرتی بین استان‌ها و دستگاه‌ها نداریم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در دولت چهاردهم بخش زیادی از ارائه تسهیلات اشتغال روستایی را تعیین تکلیف کردیم و از طریق بانک‌ها ۱۵ همت در اختیار اشتغال روستایی قرار خواهد گرفت. پس این هم دوباره چیز جدیدی بود که در دولت چهاردهم توانستیم احیا کنیم. وی ادامه داد: بنابراین چیزی نزدیک به ۵۱ همت به بانک‌ها داده شده است تا پروژه‌ها را تأمین مالی کنند و با همکاری دستگاه‌ها، این پروژه‌ها را پیش ببرند.

 

شهروندان تخلف در عرضه
بنزین سوپر را گزارش دهند

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران اعلام کرد که در صورت ارائه گزارش مردمی در خصوص تخلف در عرضه بنزین سوپر با متخلفان برخورد خواهد شد.  در اطلاعیه این شرکت آمده است عرضه بنزین معمولی و سوپر در کلیه جایگاه‌های عرضه فرآورده در سطح کلانشهر تهران و شهرستان‌های تابعه بر اساس قیمت مصوب تعیین شده 15000 ریال برای بنزین معمولی با کارت شخصی و 30000 ریال برای بنزین نرخ دوم و 35000 ریال برای بنزین سوپر دریافت می‌گردد. لذا هرگونه عرضه خارج از قیمت مصوب تخلف محسوب شده و با متخلفین برابر مقررات برخورد قانونی خواهد شد. همچنین از کلیه شهروندان گرامی تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ذکر مشخصات جایگاه و تاریخ و ساعت نسبت به اعلام شکایت با سامانه پاسخگویی شبانه‌روزی 09627 تماس حاصل فرمایند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳