همزمان با سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی گروه‌های مقاومت اهداف متعددی را در اراضی اشغالی هدف قرار دادند

لــــرزه بــــر خیبــــر

 گروه‌های مقاومت اسلامی در سراسر منطقه همزمان با سالگرد عملیات پیروزمندانه طوفان‌الاقصی، پایگاه‌ها و مواضع نظامی و مناطق مختلف از جمله تل آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی و حیفا و حومه آن را هدف قرار دادند.
 در مهم‌ترین عملیات، نیروهای حزب‌الله یکشنبه شب شهر بندری حیفا و اطراف آن را با رگبار موشک در‌هم کوبیدند که تلفات و خسارات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کردند.
پلیس رژیم صهیونیستی نیز زخمی شدن 10 شهرک‌نشین را تأیید کرد. موضوعی که در عملیات مقاومت اسلامی لبنان قابل توجه بود، تغییر معادله نبرد بود؛ در این حملات، اولاً برد موشک‌های حزب‌الله افزایش داشت و بندر حیفا و پایگاه‌های نظامی دشمن در حومه آن (طبریه) هدف قرار گرفتند که پیامی به تل آویو بود که درصورت تشدید حملات به ضاحیه و وسوسه برای ورود زمینی به لبنان، دامنه حملات مقاومت و تنوع آنها توسعه خواهد یافت، ثانیاً شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیز همزمان با مواضع نظامی اسرائیل، هدف حمله قرار گرفتند که واکنشی به جنایات عصبی ارتش اشغالگر علیه مناطق مسکونی در جنوب لبنان بود.
مجاهدین حزب‌الله روز گذشته همچنین طی چند مرحله شهرهای حیفا و عکا در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار دادند. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک 40 موشک از لبنان به سمت حیفا و مناطق اطراف آن خبر داد.
همزمان با این حملات، گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز از حمله موشکی به تل‌آویو خبر داد. گردان‌های القسام اعلام کرد که شهر تل‌آویو را با موشک‌هایی از نوع «مقادمه»  (M90) در راستای ادامه نبرد و پاسخ به جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان و کوچاندن عمدی ملت فلسطین هدف قرار داد. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در خصوص عملیات قسام نوشت: «حماس پنج راکت از خان یونس شلیک کرد، جایی که عملیات ارتش متوقف شده است و این بدان معناست که جنبش حماس قدرت خود را بازسازی کرده است». رسانه‌های عبری در این باره گزارش دادند در پی انفجار موشکی در حولون ۲ صهیونیست زخمی شدند. این رسانه‌ها همچنین گزارش دادند تعدادی نیز در «کفر حباد» در «تل‌آویو» بر اثر اصابت موشک زخمی شدند. روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز به نقل از تخمین‌های ارتش اسرائیل نوشت حماس هنوز ده‌ها موشک دوربرد در اختیار دارد.
گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که سدیروت، نیرعام و شهرک‌های صهیونیست‌نشین غلاف غزه را با موشک هدف قرار داده است. مقاومت عراق نیز اعلام کرد که یک هدف نظامی را در اراضی اشغالی با پهپاد هدف قرار داده است.

ابوعبیده: «وعده صادق»
 ترس بر پیکر دشمن انداخت
سخنگوی گردان‌های قسام در سخنرانی خود به مناسبت فرارسیدن سالروز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، تأکید کرد: پس از گذشت یک سال از این عملیات، جمهوری اسلامی ایران عملیات وعده صادق ١ و ٢ را انجام داد که دشمن را به ترس و وحشت افکند.
سخنگوی گردان‌های قسام بیان کرد: پس از گذشت یک سال از نبرد طوفان‌الاقصی از غزه مقاوم و سرکش در برابر ظلم که دشمنش را شکست داده با شما سخن می‌گوییم. یک سال از حرفه‌ای‌ترین و موفق‌ترین عملیات تکاوری در دوره معاصر می‌گذرد.
وی افزود: پس از آن‌که برنامه‌ریزی‌های دشمن برای حمله بزرگی علیه مقاومت در غزه به مراحل پایانی خود رسیده بود، ما ضربه پیشدستانه بزرگی را به دشمن وارد کردیم. نبرد طوفان‌الاقصی پس از آن انجام شد که تجاوز دشمن به مسجدالاقصی به مرحله‌ای خطرناک و بی‌سابقه رسیده بود.
 طوفان‌الاقصی پس از آن انجام شد که دشمن به مرحله شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و تعرض به اسرای فلسطینی وارد شد. ملت ما با وجود سهل‌انگاری نزدیکان، بزدلی نظام‌ها و همدستی آنها (با دشمن) و همچنین با وجود ستم دشمن و قدرت‌های ظالم و متجاوز، مقاومت افسانه‌ای را از خود نشان داد.
ابوعبیده درخصوص نقش ایران در پشتیبانی از جبهه مقاومت گفت: پس از یک سال از آغاز طوفان‌الاقصی، جمهوری اسلامی ایران حملات وعده صادق ۱ و ۲ را به انجام رساند و ترس و وحشت را بر پیکر دشمن انداخت.
امریکا تنها حامی اسرائیل
وی ادامه داد: تنها چیزی که کمر این رژیم را محکم کرده ریسمان‌های همیشگی دولت امریکاست که بدون شک با گذشت زمان این ریسمان‌ها نیز بریده خواهند شد. عملیات مقاومت توانایی‌های امنیتی و دفاعی دشمن را مستهلک کرده، زیان‌هایی اقتصادی به آن وارد آورده و آوارگی و کوچ را به آنها تحمیل کرده است.
سخنگوی گردان‌های قسام ادامه داد: ما هزاران نفر از نظامیان دشمن را به هلاکت رساندیم، زخمی کردیم و صدها جنگ‌افزار را از کار انداختیم. انتخاب ما تداوم نبرد فرسایشی درازمدت و دردآور با دشمن است و نبردها موفقیت این گزینه را به اثبات رسانده است.
ابوعبیده گفت: شهادت دو فرمانده بزرگ یعنی اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله دلیل روشنی برای عدم درک ماهیت مقاومت از سوی دشمن است. اگر این ترورها برای دشمن پیروزی بود، مقاومت علیه اشغالگران به پایان رسیده بود. این سرزمین همان‌گونه که زیتون می‌رویاند، مبارزان مقاومت را از دل خود بیرون می‌آورد و سرافرازی را از نسلی به نسل دیگر به ارث می‌رساند.
وی ادامه داد: عملیات حال حاضر پشتیبانی از مقاومت غزه، از منظر ملت ما مواضعی ارزشمند و باشکوه است. شادی دشمن از ترورها کوتاه‌مدت است و اگر ترورها نوعی پیروزی بود، از زمان ترور عزالدین قسام مقاومت به پایان رسیده بود. امروز به برادران رزمنده‌مان در حزب‌الله می‌گوییم که ما از قدرت و نیروی شما برای ورود تلفاتی دردناک به دشمن اطمینان داریم.
سخنگوی گردان‌های قسام ادامه داد: با افتخار کامل، تحرکات مردمی بزرگ یمن آزاده را ارج می‌نهیم و از تمامی تحرکات ملت‌های دوست و برادر در جای‌جای جهان قدردانی می‌کنیم.

دشمن تنها زبان قدرت را می فهمد
ابوعبیده گفت: رخدادهای اردوگاه‌های کرانه باختری مؤید آن است که سیاست دشمن، تصمیمی راهبردی است که آن را در تمامی نقاط سرزمین ما پیاده می‌کند. این رژیم اشغالگر و بویژه کابینه تروریست کنونی آن نمی‌خواهد حتی یک فلسطینی را در غرب رود اردن ببیند.
وی افزود: دشمن تنها زبان قدرت را می‌فهمد و تنها سلاح است که با سلاح رو در رو می‌شود. عملیات اخیر یافا فقط بخشی از اقدامات پیش‌رو است؛ اقداماتی که به اذن خداوند تلخ‌تر و شدیدتر خواهند بود.
ابوعبیده گفت: از برادرانمان در کرانه باختری دعوت می‌کنیم که مقاومت خود را در واکنش به وحشی‌گری دشمن و جنایات آن تشدید کنند. ما از روز نخست بر حمایت از اسرای نزد خود و محافظت از آنان توجه داشته‌ایم. به اشغالگران می‌گوییم که اگر آزادی اسرای شما با بلندپروازی‌های نتانیاهو تناسب داشت از یک سال پیش امکان تحقق آن برای شما میسر بود.
وی درخصوص سرنوشت اسرای صهیونیست در اختیار حماس گفت: ما دستورالعمل‌هایی داریم که بر اساس آن اگر اسرا در معرض خطر قرار گیرند، به اماکن امن‌تر منتقل می‌شوند. خطراتی که متوجه اسرای اسرائیلی است روزبه‌روز بیشتر می‌شود. اسرا در منطقه درگیری در معرض تیراندازی و شاید تیراندازی خود دشمن قرار می‌گیرند. سرنوشت اسرای دشمن در گرو تصمیم کابینه اشغالگران است و بعید نمی‌دانیم که پرونده آنان به تونلی تاریک فرو برود.
وی افزود: ما خواهان انجام بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه دشمن از سوی کارشناسان جنگ الکترونیک هستیم. ما از علمای امت می‌خواهیم که از مرحله محکومیت لفظی عبور کنند. ما به آنها می‌گوییم که آیا منتظر خبر تخریب مسجدالاقصای مبارک هستید؟ ما از ایشان می‌خواهیم که فریضه جهاد علیه دشمن امت را تبیین کنند.
ابوعبیده در پایان گفت: آنچه مایه شرف مقاومت ما در این نبرد است، شهادت فرماندهان مقاومت پیش از سربازان آن است. در واکنش به نسل‌کشی علیه ملت ما، تمامی اهداف در سرزمین‌های اشغالی ما، مشروع هستند.

 

معرفی

داده‌هایی درباره روز طوفانی مقاومت
قسام از لحظات اولیه آغاز عملیات طوفان الاقصی پرده برداشت. سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرد: روز هفتم اکتبر سال گذشته 4500 نفر از مجاهدان این گردان‌ها در عملیات طوفان الاقصی مشارکت داشتند که 3000 نفر از آنها مأمور اجرای عملیات مانور بودند و 1500 نفر هم در عملیات حمایت و پشتیبانی شرکت داشتند.مجاهدان فلسطینی در کمتر از دو ساعت موفق به عبور از دیوار امنیتی و موانع مرزی و حمله به تمامی 15 پایگاه نظامی لشکر دشمن شدند و علاوه بر این، 10 مرکز نظامی دیگر و نیروهای پشتیبانی دشمن در 22 شهرک صهیونیستی را مورد حمله قرار دادند و طی آن لشکر غزه را نابود کرده و بر پایگاه نظامی رعیم که مایه فخر و مباهات دشمن بود، سیطره یافتند.1592 خودروی نظامی اسرائیلی اعم از تانک، نفربر و بولدوزر نظامی را در نبرد طوفان الاقصی تاکنون هدف قرار داده و منهدم کردیم و مقرها و محل تجمع نیروهای اشغالگر را نیز هدف قرار دادیم.دشمن به کشته شدن 726 نظامی اعتراف کرده و ما به تاریخ‌سازی و وارد کردن ضربات سخت به نیروهای دشمن در نوار غزه ادامه می‌دهیم تا در نهایت آنها را وادار به خروج از نوار غزه و سراسر سرزمین مبارک فلسطین کنیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و سه - ۱۷ مهر ۱۴۰۳