از گوشه و کنار ایران

 افشای راز آدم‌ربایی و قتل مرد نوشهری پس از 3 ماه
قاتلان فراری که به طمع پول و ثروت مردی را در شهرستان نوشهر ربوده و پس از قتل سوزانده بودند در دو عملیات جداگانه دستگیر شدند.
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در خصوص جزئیات پرونده گفت: تیر امسال خبر ربوده شدن مردی در یکی از روستاهای شهرستان نوشهر، به پلیس اعلام شد و کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نوشهر با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان پس از گذشت ۳ ماه با استفاده از روش‌های نوین کشف جرم موفق به شناسایی آدم‌ربایان شدند و با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل اختفای متهمان فراری را در استان تهران شناسایی کردند. پس از هماهنگی قضایی در دو عملیات ضربتی و منسجم، متهمان دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان نوشهر منتقل شدند. متهمان در بازجویی‌ها به ربودن و قتل مقتول و سوزاندن جسد اعتراف کرده و انگیزه خود را تصاحب اموال مقتول عنوان کردند.
 
راننده خودروی شوتی قاتل یک خانواده شد
 تصادف یک دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در جاده بندرعباس به میناب با یک دستگاه سواری عبوری، مرگ سه عضو یک خانواده را رقم زد.
سرهنگ مهدی نیکبخت رئیس پلیس‌راه هرمزگان در تشریح این خبر بیان کرد: نیمه شب ۱۵ مهر اکیپ گشت پلیس راه بندرعباس - میناب از یک فقره تصادف در این محور مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند و دریافتند یک سواری پژو پارس مشکی حامل سوخت قاچاق که در محور بندرعباس - میناب محدوده پل جلابی در حرکت بوده به علت تغییر مسیر ناگهانی با یک خودروی پژو پارس دیگر تصادف کرده اما پس از این برخورد، راننده شوتی به جای کمک به سرنشینان خودروی دیگر با کندن پلاک‌های خودرواش از محل فرار کرده است.
در این حادثه هر دو خودرو دچار آتش‌سوزی شدند و راننده و دو نفر از سرنشینان خودروی دیگر که همه عضو یک خانواده بوده و در داخل خودرو محبوس شده بودند بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.
 
دستگیری کلاهبردار رمز ارز در کیش
 مرد شیاد که به بهانه سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز 200 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود در کیش دستگیر شد.
سرگرد محسن بابایی رئیس پلیس فتا کیش، گفت: پس از شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری در پیام‌رسان تلگرام، پرونده این کلاهبرداری در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. شاکی اظهار داشت: پس از عضویت در یکی از گروه‌های تلگرامی در زمینه سرمایه‌گذاری رمز ارز با وعده سرمایه‌گذاری و کسب سود چند برابری، سی میلیون ریال سرمایه خود را از دست دادم. کارشناسان پلیس پس از بررسی دقیق، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی او را دستگیر کردند. وی اعتراف کرد با ایجاد لینک‌های جعلی از قربانیان در چند استان کشور 200 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتا کیش گفت: کاربران فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند و از ذخیره رمز عبور و نام کاربری کیف پول الکترونیکی خود روی گوشی خودداری کنند.

3 کشته در تصادف پراید و تیبا
 برخورد یک دستگاه سواری تیبا با یک دستگاه پراید در مسیر ارتباطی سرباز - ایرانشهر سه کشته برجا گذاشت.
سرهنگ دوم محمد پودینه رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: براثر این حادثه که در کیلومتر۷۰ مسیر سرباز به ایرانشهر رخ داد هر سه نفر سرنشینان سواری پراید در دم فوت کردند. علت سانحه از سوی کارشناسان پلیس راه تجاوز به چپ سواری تیبا عنوان شد.
 
بازداشت عاملان تیراندازی در مراسم عزا
عاملان تیراندازی در مراسم فاتحه‌خوانی در شهرستان شادگان استان خوزستان در عملیات ویژه پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ سیدقاسم موسوی فرمانده انتظامی شادگان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع تیراندازی در مراسم فاتحه‌خوانی در یکی از مناطق شهرستان شادگان، شناسایی و دستگیری عاملان به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.وی افزود: قبل از شروع مراسم، به متولیان برنامه هشدار داده بودند که کسی نباید تیراندازی کند با این حال پس از این رخداد مأموران پلیس با کار اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، هشت نفر را در این ارتباط شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، آنها را در عملیات‌ ضربتی دستگیر کردند. متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
دستگیری عاملان قتل مرد میانسال در کمتر از 3 ساعت
  عاملان قتل مرد روستایی در شهرستان اهر در کمتر از سه ساعت بعد از این جنایت دستگیر شدند.
سرهنگ حسین عبدی فرمانده انتظامی شهرستان اهر در آذربایجانشرقی با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر درگیری منجر به قتل در یکی از روستاهای سطح شهرستان، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. پس از بررسی موضوع مشخص شد که یک مرد ۶۰ ساله بر اثر درگیری و جراحات وارده به قتل رسیده که بلافاصله شناسایی قاتلین در دستور کار پلیس قرار گرفت و با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی قاتلان در کمتر از ۳ساعت شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.وی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در خصوص علت حادثه توسط مأموران پلیس ادامه دارد از شهروندان خواست با کنترل خشم و غلبه بر احساسات از هرگونه درگیری و نزاع فردی و دسته جمعی خودداری کنند.