تحقق ۶۳ درصد برنامه‌های نوسازی مسکن

از ابتدای امسال تاکنون ۶۳ درصد برنامه‌های شروع نوسازی مساکن ناپایدار محقق شده و در این مدت نوسازی ۳۱ هزار و ۵۱۰ واحد مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری سراسر کشور آغاز شده است.
محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین دیدارش با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی بر استفاده از پتانسیل و ظرفیت بالای بافت‌های ناکارآمد و  فرسوده شهری جهت تأمین مسکن مورد نیاز جامعه تأکید و اتفاق نظر داشتند.
وی افزود: تا پایان شهریور ۱۴۰۳ بالغ بر ۳۰۵ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است. آیینی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو ستادهای بازآفرینی شهری در شهرستان‌ها و استان‌ها باید تکلیف خود را در خصوص انجام پروژه‌های بازآفرینی شهری در قالب اقدام مشترک انجام بدهند؛ تصریح کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان راهبر و سیاست‌گذار در حوزه بازآفرینی شهری وظیفه شتاب‌بخشی به پروژه‌های بازآفرینی شهری، نوسازی مسکن و تأمین خدمات زیر بنایی و روبنایی و محرومیت‌زدایی را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه براساس برنامه هفتم توسعه کشور در سال اول اجرای این برنامه، عملیات ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده شروع خواهد شد، گفت: تا پایان اول برنامه هفتم توسعه کشور ۱۰۰ هزار واحد مسکن نوسازی شده در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری خواهد رسید. منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۳۰۳۵ پروانه‌ نوسازی در محدوده بافت‌های فرسوده توسط شهرداری‌های سراسر کشور در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ثبت شده است که این رقم رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد و خوشبختانه ۳۶ شهر جدید دارای محدوده مصوب بافت فرسوده شهری ورود اطلاعات در سامانه ورود اطلاعات داشته‌اند.
 همچنین در این مدت نوسازی ۳۱ هزار و ۵۱۰ واحد مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری سراسر کشور آغاز شده است.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو - ۱۶ مهر ۱۴۰۳