ایران در «ایران»

هشدار سرمازدگی به کشاورزان همدانی
همدان- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان، در پی تأخیر بارندگی‌های پاییزه، کاهش دما، وزش باد شدید و احتمال خطر سرمازدگی، به کشاورزان هشدار داد تا محصولات خود را در برابر تغییرات آب و هوایی محافظت کنند. محمدحسن باقری‌شکیب اظهار کرد: دیم‌کاران استان با توجه به تأخیر در بارندگی‌های پاییزه و احتمال سرمازدگی بهاره، از کاشت گندم و جو خودداری کنند. این مقام مسئول، نسبت به پایش و در صورت نیاز مبارزه با آفت بید، بیماری سفیدک سطحی و داخلی چغندرقند با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی در ساعت آرام روز، آماده‌سازی زمین و کشت سیر با رعایت تنظیم عمق کاشت مناسب و انجام حداقل ۲ بار آبیاری پاییزه تا اواخر مهرماه جهت جلوگیری از یخ‌زدگی زمستانه هشدار داد.

کلاس بدون معلم در کرمان نداریم
کرمان- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به اولویت و اهمیت تشکیل کلاس‌های درس گفت: کلاس بدون معلم در استان کرمان وجود ندارد. «رضا رضایی» اظهار داشت: در استان کرمان گزارشی مبتنی بر کلاس خالی از معلم نداریم و تأکید ما این است که حتی اگر معلم هم نباشد باید مدیر یا کادر آموزشی سر کلاس بروند، زیرا تشکیل کلاس برای ما بسیار مهم و در اولویت است. وی با بیان اینکه 69 فضای آموزشی با همت نوسازی مدارس و از بودجه‌های ملی و استانی در مهرماه جاری تحویل آموزش‌ و پرورش شده است، گفت: فضاسازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان انجام شد و بسته‌های لوازم‌التحریر در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار گرفته است.

مازندران 3 میلیون تن مرکبات
روانه بازار می کند
ساری- معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید خوب و قابل قبول محصول مرکبات در استان پیش‌بینی کرد: میزان برداشت انواع مرکبات به 3 میلیون تن در سال‌جاری زراعی برسد. هادی باقری افزود: ۱۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات در استان مازندران وجود دارد که از این میزان ۲۰ هزار هکتار به کشت نارنگی اختصاص دارد. وی ادامه داد: ۱۰ هزار هکتار از باغات نارنگی مازندران به کشت ارقام نارنگی پیش رس اختصاص دارد که میوه‌ای سبزرنگ با مزه ترش است. معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: نارنگی‌های زودرس شامل ارقام ایواساکی، میاگاوا، اکتیو و هوشیموتو است که به طور معمول از دهه دوم شهریورماه برداشت می‌شود و در حال حاضر به بازار عرضه شده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و دو - ۱۶ مهر ۱۴۰۳