خبر

ایلان ماسک همراه ترامپ
 در پنسیلوانیا
ایلان ماسک، میلیاردر حوزه فناوری امریکا که از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ امریکا حمایت کرده است، روز گذشته گفت که در تجمع کارزار انتخاباتی ترامپ در باتلر پنسیلوانیا شرکت خواهد کرد.
اسپوتنیک نوشت که ماسک در واکنش به پیام منتشر شده ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس که گفته بود به باتلر بازمی‌گردد، گفت: برای حمایت، آنجا خواهم بود.
پیشتر، کارزار انتخاباتی ترامپ اعلام کرده بود که او برای برگزاری تجمعی در ۵ اکتبر (۱۴ مهر) در باتلر به پنسیلوانیا باز می‌گردد، مکانی که پیشتر در آنجا مورد حمله و سوءقصد قرار گرفته بود.
 
نخست‌وزیر انگلیس: الان وقت
خروج است
کی‌یر استارمر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران در لندن گفت: «من نگرانم که منطقه در لبه پرتگاه است. باید هر کاری که از دستمان برمی‌آید برای کاهش تنش‌ها انجام دهیم.»
نخست‌وزیر انگلیس با ابراز نگرانی نسبت به روند فزاینده تنش‌ها در غرب آسیا گفت که مهم‌ترین مسأله در این منطقه تنش‌زدایی است و به اتباع بریتانیایی در لبنان تأکید کرد که اکنون زمان خروج است.
بر‌اساس گزارش‌های رسانه‌های انگلیسی، از چهارشنبه گذشته تاکنون ۱۵۰ تبعه انگلیس با نخستین هواپیمای چارتر، لبنان را ترک کردند و قرار است یک فروند هواپیمای چارتر دیگر برای کمک به عملیات تخلیه هماهنگ شود.
پیش از این، دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس گفت: اوضاع در لبنان ثبات ندارد و ممکن است به سرعت وخیم شود و آنها باید به برنامه‌ریزی برای مواجهه با سناریوهای احتمالی در منطقه ادامه دهند.
 
تهدید هسته‌ای «کیم جونگ اون»
برای همسایه جنوبی
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ادامه تهدیدات خود علیه همسایه جنوبی خود اعلام کرد، ارتش این کشور در صورت هدف حمله قرار گرفتن از سوی کره جنوبی، از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.
رهبر کره شمالی گفت: اگر دشمن به دنبال حمله نظامی علیه حاکمیت کره شمالی باشد، کره شمالی از همه توان هجومی خود از جمله سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.
این در حالی است که یون سوک یول رئیس‌جمهور کره جنوبی پیش از این تهدید نظامی کرده بود که اگر پیونگ یانگ از سلاح هسته‌ای استفاده کند، این به منزله پایان نظام کره شمالی
 خواهد بود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳