اخبار

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت شهدای مازندران تبیین کردند
یاد شهدا، حرکت‌آفرین و حیات‌بخش
متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران که در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شده بود، پنجشنبه گذشته در محل برگزاری همایش در ساری منتشر شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، استان مازندران را از لحاظ فداکاری همه‌جانبه برای انقلاب در مقاطع گوناگون، استانی شاخص برشمردند و گفتند: مردم مازندران در مبارزه با ضدانقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و هر میدان دیگری که نیاز به فداکاری و هزینه دادن بود، حضور داشتند. ایشان، شهدا را گنجینه‌ای تمام‌نشدنی و قابل‌استفاده برای همه دوران‌ها خواندند و افزودند: هر شهید، حالات و ماجراهایی دارد که در نهایت او را موفق به کسب مقام شهادت کرده است که باید این ماجراها با تدقیق در زندگی آنها استخراج شود و در قالب‌هایی همچون کتاب، فیلم و سریال، نقاشی، مجسمه‌سازی و داستان پردازی به مخاطبان بخصوص جوانان منتقل شود. رهبر انقلاب تعبیر امام بزرگوار مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشت، ناشی از زنده و جوشان بودن شهید و شهادت دانستند و گفتند: باید یاد شهدا را زنده نگه داشت، چرا که شهیدان زنده‌اند و یاد آنها نیز حرکت‌آفرین و حیات‌بخش است.
 
شهادت مشتشار نظامی ایران در سوریه
روابط عمومی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز صهیونیستی به سوریه در روز دوشنبه هفته گذشته، مجید دیوانی، مستشار نظامی سپاه پاسداران در سوریه به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ بر اثر شدت جراحات به یاران شهیدش پیوست.
 
وزیر خارجه عمان:
به‌جای محکوم‌کردن ایران
به اشغالگری اسرائیل پایان دهید
سید بدرالبوسعیدی وزیر خارجه عمان در واکنش به محکومیت پاسخ نظامی ایران از سوی برخی دولت‌های غربی، در پیامی مجازی نوشت: «پایان دادن به عملیات نظامی رژیم اسرائیل در لبنان و غزه و اشغال فلسطین باعث بازگردانی صلح در منطقه خواهد شد، نه محکوم کردن اقدامات ایران.» وزیر خارجه عمان همچنین تأکید کرد: هر کسی که عقیده دارد به روش دیگری از جمله بازداشتن ایران، حذف حماس، شکست دادن حزب‌الله یا حمایت مستمر سیاسی، نظامی و مالی از اسرائیل می‌توانیم به صلح برسیم، یا دچار توهم است یا ساده‌لوح و یا اینکه عمداً تلاش می‌کند از حقیقت دوری کند.
 
مقامات امریکایی:
واشنگتن در پاسخ احتمالی اسرائیل
به ایران مشارکت نمی‌کند
یک رسانه انگلیسی گزارش داد که امریکا قصد ندارد در پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات «وعده صادق۲» از سوی ایران علیه پایگاه‌های نظامی اسرائیلی در اراضی اشغالی در شامگاه سه‌شنبه گذشته، مشارکت کند. روزنامه فایننشال تایمز در گزارش خود عنوان کرد که مقامات ارشد امریکایی با مقامات رژیم صهیونیستی به‌منظور محدود کردن مقیاس پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی و جلوگیری از یک درگیری گسترده‌تر منطقه‌ای چندین‌بار گفت‌وگو کرده‌اند. به گزارش ایسنا، یک مقام امریکایی گفت که «مقامات امریکایی و اسرائیلی در حال گفت‌وگو درباره احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات نظامی و زیرساخت‌های انرژی ایران هستند.» او همچنین گفت «واشنگتن قصد ندارد در این حمله مشارکت کند.» مقام‌های کاخ سفید هم به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند آنها با رژیم صهیونیستی در حال هماهنگی هستند و «امیدوار هستند نتانیاهو حمله احتمالی را محدود کند.» این مقام‌ها همچنین مدعی شده‌اند که مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند «نیازی برای پاسخ فوری و گسترده وجود ندارد.» مقامات نظامی و دیپلماتیک ایران هشدار داده‌اند در صورتی که رژیم صهیونیستی دچار اشتباه محاسباتی شده و اقدامات متجاوزانه‌ای علیه مواضع و زیرساخت‌های ایران انجام دهد، پاسخ ایران به آن کوبنده‌تر خواهد بود.

هشدار سپاه به اسرائیل: اشتباه کنید
خود را در معرض نابودی قرار می‌دهید
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد که در صورت هرگونه اشتباهی از سوی رژیم صهیونیستی، ایران می‌تواند تأسیسات نفتی و گازی این رژیم را به یکباره نابود کند. فدوی به شبکه المیادین گفت: اگر رژیم اشغالگر مرتکب اشتباهی شود تمام منابع انرژی، نیروگاه‌های انرژی و تمام پالایشگاه‌ها و میادین گازی این رژیم را هدف قرار می‌دهیم. وی افزود: ایران کشور بزرگ و وسیعی است و مراکز اقتصادی زیادی دارد، در حالی که اسرائیل سه نیروگاه و چند پالایشگاه دارد. ما می‌توانیم به یکباره همه این‌ها را هدف قرار دهیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳