اخبار

ارسال نامه رسمی فدراسیون فوتبال برای میزبانی بین‌المللی
بدون هیچ مشکلی در مشهد بازی برگزار می‌کنیم
فدراسیون فوتبال ایران پس از تحولات اخیر منطقه نسبت به شایعه برگزاری بازی‌های بین‌المللی باشگاهی و ملی ایران در کشور ثالث واکنش نشان داد. بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال با تماس‌های متوالی با مقر AFC و ارسال دو نامه با مضمون آمادگی تمام و کمال برای میزبانی از تیم‌های خارجی اعلام کرد همچنان خواهان برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر در مشهد در تاریخ ۲۴ مهرماه است. فدراسیون فوتبال ایران به مدیران AFC اعلام کرده است به گزارش افسران امنیتی خود در چند ماه اخیر توجه کرده و گزارش‌های متناقض را مورد توجه قرار ندهد.


بسته پیشنهادی کارشناسان فوتسال
به فدراسیون فوتبال
تیم ملی فوتسال را رها نکنید
تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام جهانی پس از کسب ۳ پیروزی در مرحله گروهی مسابقات برابر ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه، در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب مراکش شد و وداع زودهنگامی با این مسابقات داشت که منجر به انتقادات زیادی علیه عملکرد تیم شد. علی صانعی، کارشناس و سرمربی پیشین تیم ملی، در خصوص شرایط تیم ایران در جام جهانی گفت: «ما وقتی به جام جهانی می‌رویم نباید ۶ ماه قبل برنامه‌ریزی‌ها را شروع کنیم. اگر می‌خواهیم به جام جهانی برویم باید حداقل دو سال قبل برنامه‌ریزی کنیم و اعتقاد دارم برای جام جهانی بعدی باید از همین الان کار خود را آغاز کنیم. یک‌بار وقتی در سال ۲۰۰۸ خواستیم به جام جهانی برویم، با لوپز به هتل لاله رفتیم و جلسه گذاشتیم و به ما گفت، برنامه تیم ما برای سال آینده کاملاً پر و مشخص است و با کلی مذاکره و صحبت توانستیم یک بازی دوستانه با آنها انجام دهیم.» علاوه بر این اکبر تقوی، پیشکسوت و کارشناس فوتسال، در خصوص شرایط تیم ملی گفت: «اعتقاد دارم در مدیریت تیم ملی مشکلات و نقاط تاریک وجود دارد. وقتی شرایط تیم ملی را کنکاش می‌کنیم، می‌بینیم اختلاف‌نظرهایی در بین بازیکنان وجود دارد که گاهی در رسانه‌ها هم به آن پرداخته شده است و سؤالی که پیش می‌آید، این است که مدیریت تیم ملی کجای کار قرار می‌گیرد.»


قضاوت مهسا قربانی در آسیا
نخستین دور از مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا از امروز آغاز خواهد شد و زنان ایران در این رقابت‌ها یک تیم و یک داور خواهند داشت. خاتون بم، نماینده کشورمان روز پانزدهم مهر ماه نخستین تقابل خود را انجام خواهد داد و مهسا قربانی، داور زن ایرانی که پیش از این در مرحله مقدماتی این مسابقات هم قضاوت کرده بود؛ روز پنجشنبه برای گروه اول این مسابقات قضاوت کرد. دیدار تیم‌های هیوندای کره جنوبی و صباح مالزی روز پنجشنبه ۱۲ مهر برگزار شد و مهسا قربانی قضاوت در این مسابقه را به عهده داشت. این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود نماینده کره به پایان رسید و قربانی هم قضاوت بی‌نقصی را پشت سر گذاشت. او نخستین و تنها زن ایرانی است که شانس قضاوت در این رقابت‌ها را پیدا کرده و پیش از این هم مسابقات بین‌المللی بسیاری را سوت زده است و به همین دلیل با علیرضا فغانی قیاس می‌شود.