خبر

حذف رضا علیپور از جام جهانی
رضا و میلاد علیپور دو سنگنورد ایرانی به مرحله نهایی جام جهانی کره نرسیدند. مرحله مقدماتی جام جهانی سنگنوردی  ماده سرعت دیروز با حضور ۵۵سنگنورد  به میزبانی سئول برگزار شد که رضا علیپور قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو و نفر چهارم المپیک پاریس، در پایان این مرحله با هجدهمی از صعود به مرحله نهایی جا ماند. میلاد علیپور دیگر سنگنورد ایرانی هم با رتبه ۲۷  نتوانست به مرحله نهایی صعود کند.


واکنش سرمربی تیم ملی تکواندو زنان
به پایان قراردادش
 مداح: منتظر جلسه با مسئولان فدراسیون هستم
درحالی‌که بعد از نتایج موفق تیم ملی تکواندو دختران خبری از تمدید قرارداد فدراسیون با مینو مداح سرمربی موفق تیم ملی نیست، او می‌گوید خودش هم منتظر جلسه با مسئولان فدراسیون است تا تکلیفش برای ادامه همکاری با تیم ملی مشخص شود. سرمربی موفق تیم ملی تکواندوی دختران دراین‌باره گفت: «برای تصمیم‌گیری درباره ادامه حضورم در تیم ملی منتظر برگزاری جلسه با مسئولان فدراسیون تکواندو هستم. درحال حاضر تیم ملی تکواندوی نوجوانان در رقابت‌های جهانی کره‌جنوبی به سر می‌برد و فکر می‌کنم پس از این رقابت‌ها درباره تیم ملی جلسه برگزار شود. مسئولان فدراسیون فعلاً درگیر این رقابت‌ها هستند.» مینو مداح هم در پاسخ به این سؤال که آیا بعداز نتایج درخشان تکواندوی بانوان ایران در المپیک پاریس، سرمربی تیم ملی است یا نه گفت: «بعد از پایان المپیک پاریس و بازگشت به ایران تاکنون جلسه‌ای دراین‌باره برگزار نشده است. با توجه به اینکه فعلاً رویداد خاصی در پیش نیست، فدراسیون جلسه‌ای تاکنون برگزار نکرده است.»


رزمیان پنجمین تکواندوکار طلایی نوجوان جهان
مهدی رزمیان پنجمین مدال طلای تکواندوی نوجوانان ایران را در رقابت‌های جهانی کره‌جنوبی به ارمغان آورد. در ادامه رقابت‌های تکواندوی نوجوانان جهان کره‌جنوبی، مهدی رزمیان در وزن -۴۸کیلوگرم دیروز، صاحب پنجمین طلای ایران در این رقابت‌ها شد اما رزان حیدری و پرنیان ساکی با شکست برابر رقبا حذف شدند. مهدی رزمیان در وزن -۴۸کیلوگرم در دور اول سوراچات تایلندی را -2یک شکست داد. او در دور بعد فهد ظهران اردنی را در دو راند متوالی از پیش‌رو برداشت و در مبارزه سوم هم رافائل کریستوس آلمانی را به زانو در آورد. رزمیان در ادامه
-2 یک عبدالله المشرف حریف عربستانی را برد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد که در این مرحله نماینده قزاقستان را در یک مبارزه سخت و نزدیک با نتیجه 2-یک کنار زد و فینالیست شد. تکواندوکار ایرانی برای تصاحب طلای جهان در مبارزه آخر هم به خایرو تریگاس اسپانیایی رحم نکرد تا پنجمین طلایی ایران در این مسابقات باشد. قبل از این هم پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی در شیاپ‌چانگ کره‌جنوبی به طلا رسیده و ساغر مرادی یک مدال نقره و امیرمحمد نصیراحمدی هم یک برنز به دست آورده بودند.


حذف دو جودوکار از تاتامی جهانی
دو جودوکار جوان ایران با باخت در مبارزه اول ازرقابت‌های قهرمانی جهان تاجیکستان حذف شدند. الیاس پرهیزگار و امیرعباس چوپان دو جودوکار اوزان  -81 و -90کیلوگرم دیروز روی تاتامی رفتند. پرهیزگار بعد از استراحت  دور اول، مقابل ایگور تسروخان  اوکراینی قرار گرفت و با باخت از جدول خارج شد. امیرعباس چوپان هم در وزن -90کیلوگرم روی تاتامی  به مصاف اصلان آذربایجانی رفت و با یک امتیاز وازاری باخت و کنار رفت. در ادامه این رقابت‌ها امروز سه جودوکار دیگر به مصاف حریفان می‌روند. علیرضا نیک‌سرشت در وزن -100کیلوگرم بعد از یک دور استراحت به مصاف کندرسی حریف هنگ‌کنگی می‌رود، محمدمهدی مظلوم و عباس موحد، دو جودوکار وزن +100کیلوگرم هم به ترتیب مقابل هوانگ  چین‌تایپه‌ای و  مظلوم با تاباروف  تاجیکستانی مبارزه می‌کنند.


باخت مدافع قهرمانی در هفته دوم لیگ دختران
هفته دوم لیگ برتر هندبال زنان با شکست مدافع قهرمانی و پیروزی سپاهان به پایان رسید.
هفته دوم بیستمین دوره لیگ برتر هندبال دختران باشگاه‌های کشور دیروز با برگزاری چهار دیدار پیگیری شد که سنگ‌آهن بافق شکست خورد و سپاهان، رایزکو و لارستان برابر حریفان‌شان به برتری رسیدند. سنگ‌آهن بافق مدافع عنوان قهرمانی مسابقات در اولین بازی خود میزبان نفت و گاز گچساران بود که نتوانست انتظارات را برآورده کند و برابر تیم یک‌دست و قدرتمند گچساران شکست خورد. سپاهان اصفهان هم که میهمان زاگرس جنوبی کازرون بود، با پیروزی 37بر22 وکسب دو امتیاز این بازی به خانه برگشت تا جمع امتیازات خود را به عدد 3 برساند. همچنین رایزکو تهران حریف خود یعنی نامی‌نو اصفهان را با شکست بدرقه کرد تا اولین دو امتیاز خود در لیگ برتر را دشت کند. شهید چمران لارستان هم که به ملایر رفته بود 43بر26 غدیر این شهر را شکست داد تا با چهار امتیاز شیرین از دو بازی نخست خود در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳