حوادث جهان

هندوستان
3 کشته در سقوط بالگرد هندی
دو خلبان و یک مهندس پس از سقوط و آتش گرفتن یک بالگرد متعلق به یک شرکت خصوصی در ایالت ماهاراشترا در غرب هند کشته شدند.به گزارش ایندیاتودی، بالگرد در باودان ناحیه پونا، در حدود ۱۴۷ کیلومتری جنوب‌شرقی بمبئی، مرکز ماهاراشترا سقوط کرد.یک مقام پلیس گفت: یک بالگرد از یک شرکت خصوصی از زمین گلف کانتی آکسفورد در پونا بلند شد، اما در نزدیکی تپه‌ای در منطقه باودان سقوط کرد و آتش گرفت. سه نفر - دو خلبان و یک مهندس - در سقوط بالگرد کشته شدند. به گفته پلیس، بالگرد به سمت جوهو در بمبئی می‌رفت که مه غلیظی در منطقه وجود داشت که گمان می‌رود منجر به سقوط بالگرد شده است. دستور تحقیقات در خصوص این حادثه برای مشخص شدن علت دقیق آن صادر شده است.
 
فیلیپین
فوران 11 دقیقه‌ای آتشفشان
یک آتشفشان کوچک در دریاچه‌ای در جنوب مانیل فوران کرد.به گزارش شینهوا، به گفته مؤسسه آتشفشان‌شناسی و زلزله‌شناسی فیلیپین، یک فوران فراتوماگمایی جزئی در آتشفشان تال در استان باتانگاس، در ۶۶ کیلومتری جنوب مانیل، رخ داد. این فوران ۱۱ دقیقه طول کشید.باکولکل گفت: این رویداد یک ستون کوتاه سیاه و سفید از دود به‌وجود آورد و به‌دنبال آن یک ستون غنی از بخار تا ارتفاع ۲۴۰۰ متری از دهانه اصلی بالا رفت. این فوران پس از تماس آب با مواد آتشفشانی داغ مانند سنگ‌ها و گازها رخ داد.این مؤسسه گفت سطح هشدار ۱ بر آتشفشان غالب است، زیرا «در شرایط غیرعادی» باقی می‌ماند، اما بعید است که به یک فوران بزرگ تبدیل شود.
 
کنگو
مرگ 78 سرنشین در واژگونی قایق
در پی واژگونی یک قایق در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو ۷۸ تن جان خود را از دست دادند.به گزارش آناتولی، در این حادثه که روز پنجشنبه گذشته رخ داد، ده‌ها نفر دیگر نیز همچنان ناپدید هستند. این قایق حدود ۲۷۸ سرنشین داشته است.تاکنون مرگ ۷۸ تن در این حادثه تأیید شده و به گفته مقامات محلی، این قایق مملو از مسافر و کالا بوده و پس از اینکه نتوانست در برابر موج شدید مقاومت کند، غرق شد.در این حادثه ۵۸ تن نجات یافتند و تحقیقات برای مشخص شدن علت دقیق این حادثه آغاز شده است.
 
تایوان
آتش‌سوزی بیمارستان با 9 کشته
در پی آتش‌سوزی در بیمارستانی در تایوان، ۹ تن جان خود را از دست دادند.به گزارش ان‌اچ‌کی، این آتش‌سوزی در منطقه «پینگ‌تونگ» در جنوب تایوان رخ داد. این منطقه همچنین تحت‌تأثیر طوفان موسوم به «کراتون» نیز قرار گرفته و شاهد بارندگی و وزش باد شدید بوده است.بر‌اساس گزارش‌ها، ۱۷۶ بیمار در آتش‌سوزی به‌سرعت به ورودی منتقل و در زیر باران شدید به آمبولانس‌ها منتقل شدند.به گزارش اسکای‌نیوز، قربانیان این حادثه دود ناشی از آتش‌سوزی را استنشاق کردند.طوفان قدرتمندی که روز پنجشنبه به خاک تایوان رسید، باعث باد و باران شدید در آنجا شد و دست‌کم دو نفر کشته، دو نفر ناپدید و ۱۲۳ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳