اخبار

آغوش باز وزارت ارتباطات
برای بکار‌گیری رتبه‌های برتر کنکور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رتبه‌های برتر کنکور خواست در کشور بمانند و مسائل بسیاری را که وجود دارد حل کنند.
به گزارش مهر، ستار هاشمی در نشست صمیمانه با رتبه‌های برتر کنکور خطاب به ۱۰ نفر برتر کنکور ریاضی امسال گفت: شاید از خارج کشور پیشنهادهای جذابی به شما شود، اما هنر این است که بمانید چرا که شما، طیف نخبگان کشور را نمایندگی می‌کنید.
هاشمی به لزوم ارائه راه‌حل برای مسائل کلان کشور از سوی نخبگان و اندیشمندان اشاره کرد و با بیان اینکه حل مسأله نیاز به شناخت دارد، گفت: برای به ‌دست‌آمدن شناخت، نیاز به بودن در میدان است و سعی کنید از تمرکز صرف بر فضای نظری فاصله بگیرید و وارد میدان عمل و حل مسأله شوید که این موضوع بسیار مهم است. وزیر ارتباطات بر لزوم استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در کشور برای حل ناترازی‌ها تأکید و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی بسیار جذاب است و می‌تواند برای حل این مسأله به‌خوبی مورد استفاده قرار گیرد.
وزیر ارتباطات با معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از امکان استفاده نخبگان از ظرفیت این پژوهشگاه به صورت جمعی خبر داد و افزود: کار تیمی نیاز به ازخودگذشتگی و جسارت دارد که باید آن را بیاموزیم و تمرین کنیم.
 
نخبگان حوزه اتصال‌پذیری
و ارتباطات حمایت ویژه می‌شوند
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، از برنامه این ستاد به منظور حمایت ویژه برای جذب، توانمندسازی و تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان فعال در این حوزه خبر داد.
به گزارش ایرنا، سید محمد کرباسی، نقش نخبگان دانشگاهی و فناوران نخبه در توسعه فناوری کشور را انکارناپذیر دانست و گفت: ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، در راستای تحقق اهداف خود مبنی بر ارتقای سطح فناوری کشور در حوزه ارتباطات، از تمام ظرفیت‌های موجود برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از توانمندی‌های این قشر فرهیخته بهره می‌جوید.
کرباسی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه ستاد اتصال‌پذیری و ارتباطات از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت این مجموعه معاونت علمی را در راستای تسهیل فرآیند تجاری‌سازی ایده‌ها، حمایت مالی و معنوی از این شرکت‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رشد و توسعه آنها، همچنین، توسعه پژوهش‌های کاربردی نوآورانه در حوزه ICT و تقویت ارتباط مؤثر بین دانشگاه و صنعت برای حمایت از نخبگان را یک ضرورت خواند.
 
معرفی برگزیدگان جایزه نوآوری اجتماعی
برگزیدگان نهایی اولین دوره اعطای جایزه نوآوری اجتماعی (جانا)، امروز چهاردهم مهرماه در تالار وحدت معرفی خواهند شد. به گزارش فارس، این جایزه اهدافی چون گفتمان‌سازی و ترویج مدل‌های موفق نوآوری اجتماعی، معرفی قهرمانان و اثرگذاران اجتماعی کشور، تقویت زنجیره استعدادیابی و تقویت استعداد حوزه نوآوری اجتماعی را دنبال می‌کند. گفتنی است، 21 نامزد نهایی این جایزه در 5 محور کسب‌وکارهای اجتماعی اجتماع‌محور، کسب‌وکارهای اجتماعی موضوع‌محور، محصولات و خدمات اجتماع‌محور، محصولات و خدمات جامعه‌محور و توسعه زیست‌بوم نوآوری اجتماعی با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.
 
راه‌اندازی مرکز«هوش مصنوعی»
در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی
مرکز هوش مصنوعی در حوزه کشاورزی با بهره‌گیری از داده‌های وسیع در حوزه بیوتکنولوژی به همت محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایجاد شد و بزودی قرار است مرکز  HPC (رایانش با عملکرد بالا) نیز در سال‌جاری راه‌اندازی شود. به گزارش ایسنا، محمدرضا غفاری، مسئول راه‌اندازی پژوهشکده‌های هوش مصنوعی و کلان‌داده کشاورزی گفت: در حال حاضر در دنیا با حجم زیادی از اطلاعات مواجهیم و برای اینکه بخواهیم از آنها به صورت درست استفاده کنیم نیاز به تکنولوژی‌هایی مثل هوش مصنوعی داریم که این اطلاعات را به داده‌های قابل استفاده تبدیل کند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد - ۱۴ مهر ۱۴۰۳