حوادث جهان

  ژاپن
انفجار بمب امریکایی در یک فرودگاه
انفجار یک بمب امریکایی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم که در حمله هوایی به ژاپن عمل نکرده بود، در نزدیکی باندی در فرودگاه بین‌المللی «میازاکی» (Miyazaki) واقع در جنوب این کشور، منجر به تعطیل شدن این فرودگاه و لغو ده‌ها پرواز شد.به گزارش رویترز بمبی که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی میازاکی منفجر شد، یک بمب عمل نکرده مربوط به دوران جنگ جهانی دوم بوده است.بر اثر انفجار این بمب در نزدیکی این باند حفره‌ای به عمق یک متر و وسعت هفت متر ایجاد شد. به گفته یک مقام وزارت حمل‌و‌نقل ژاپن، تیم خنثی‌سازی بمب از نیروی زمینی این کشور با بررسی حادثه، متوجه شد که علت انفجار مربوط به بمب ساخت امریکا است که احتمالاً در یک حمله هوایی در زمان جنگ جهانی دوم در این منطقه در زیر خاک مدفون شده بود.بنابر این گزارش، این حادثه ساعت ۰۹:۰۰ بامداد چهارشنبه به وقت محلی رخ داد و باعث لغو ۸۷ پرواز در این فرودگاه شد ولی هیچ کس آسیبی ندید.
   آرژانتین
درخواست دختران مارادونا برای نبش قبر پدر
دادگاهی در آرژانتین اجازه داد، جسد «دیگو آرماندو مارادونا» اسطوره فوتبال جهان به آرامگاه در حال ساخت در بوئنوس‌آیرس منتقل شود.روزنامه لارین آرژانتین به نقل از حکم دادگاه بوئنوس‌آیرس نوشت:  بعد از آنکه دالما و جیانینا، دختران مارادونا، درخواست دادند پیکر پدرشان به قبرستانی دیگر منتقل شود، دادگاه با این درخواست موافقت کرد و بر این اساس قرار است پیکر اسطوره فوتبال جهان به قبرستان دیگری منتقل شود.مارادونا اکنون در یک گورستان خصوصی در حومه بوئنوس‌آیرس که به روی عموم باز نیست، دفن شده است. طبق برنامه دخترانش، مردم می‌توانند در مقبره‌ای که قرار است سال آینده تکمیل شود، از مزار اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان دیدن و به او ادای احترام کنند.مارادونا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ در ۶۰ سالگی به علت نارسایی حاد قلبی درگذشت. پس از مرگ او دادستان اتهام قتل عمد را مطرح کرد و در مجموع 7 نفر متهم شدند. یک کمیسیون تخصصی پزشکی چندی پیش پزشکان و پرستاران را به خطاهای جدی متهم کرد.
   افغانستان
16 کشته در سیل و بارندگی شدید
مقامات افغانستان اعلام کردند، بارندگی‌های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب در مناطقی از این کشور جان ۱۳ نفر را گرفته و دست‌کم ۱۶ مصدوم برجا گذاشته است.به گزارش شینهوا، مقامات افغانستان اعلام کردند بارندگی‌های شدید منجر به جاری شدن سیلاب در چند ولایت طی ۱۰ روز اخیر شده است.سیلاب منجر به تخریب جزئی یا کامل ۱۰۹ منزل مسکونی نیز شده و خسارات مالی برجا گذاشته است.حوادث ناشی از بارندگی از ماه مه تاکنون در افغانستان بیش از ۴۰۰ کشته و صدها زخمی برجا گذاشته و همچنین خسارات مالی سنگینی در مناطق مختلف این کشور به بار آورده است.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه - ۱۲ مهر ۱۴۰۳