درباره پایگاه هوایی هدف قرار گرفته سپاه پاسداران که نتانیاهو از آنجا ایران را تهدید می‌کرد

نواتیم حالا کجاست؟

شبکه 13 رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش اسرائیل اعتراف کرد که پادگان‌های نیروی هوایی‌اش در اثر حمله سه‌شنبه شب ایران آسیب دیده‌اند. برخی منابع خبری گفته‌اند به طور ویژه پایگاه نواتیم آسیب جدی دیده است. تصاویری هم که از حمله موشکی ایران منتشر شد، نشان می‌داد موشک‌های زیادی به این پایگاه برخورد کرده و درهم کوبیده شده است.
مقامات بلندپایه نظامی ایران بعد از عملیات وعده صادق 2 اعلام کردند پایگاه موساد به عنوان مرکز ترور، پایگاه هوایی نواتیم به عنوان پایگاه هواپیماهای F35، پایگاه هوایی ‌هاتسریم به عنوان پایگاهی که برای ترور شهید نصرالله عزیز مورد استفاده قرار گرفت، رادارهای راهبردی و همچنین مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم در منطقه پیرامون غزه که قتل‌عام مردم غزه را برعهده داشتند، مورد هدف قرار گرفت. پایگاه نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در حوالی صحرای نقب مهم‌ترین پایگاه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است که مقامات صهیونیست بارها از آن محل ایران را تهدید کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تابستان 98 در این پایگاه و در شرایطی که مقابل یک جنگنده F-35 ایستاده بود، ایران را تهدید کرد و گفت: باید به خاطر داشت که این هواپیماها می‌توانند به همه نقاط خاورمیانه از جمله ایران و البته سوریه برسند.
همچنین یائیر لاپید، نخست وزیر سابق اسرائیل، 2 سال قبل بازدیدی از اسکادران اف-35 عقاب طلایی نیروی هوایی اسرائیل (IAF) در پایگاه نیروی هوایی نواتیم انجام داد.
اهمیت این بازدید در این بود که همزمان با سفر دیوید بارنیا، مدیر موساد به ایالات متحده انجام گرفت. لاپید در نواتیم گفت که مذاکرات رئیس موساد جزئی از کمپین فشار مداوم برای ایالات متحده در تلاش‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران است که اسرائیل آن را تهدیدی قریب‌الوقوع برای امنیت خود می‌داند.
سرلشکر تل کلمان، رئیس بخش استراتژی و ایران، سرلشکر آوی گیل دبیر نظامی لاپید و فرمانده پایگاه هوایی نواتیم، او را در تور نواتیم همراهی می‌کردند.
لاپید نخست وزیر وقت اسرائیل با شدیدترین عبارات تهدیدآمیز علیه ایران در پایگاه نواتیم گفت: اگر ایران به آزمایش ما ادامه دهد، بازوی بلند اسرائیل و توانایی‌های آن را کشف خواهد کرد. وی سپس تأکید کرد: تل‌آویو هر کاری که لازم باشد برای هرگونه عملیات علیه تهران را با حمایت و تأیید واشنگتن انجام خواهد داد.
این مقام صهیونیستی گفت: همان طور که رئیس جمهور (ایالات متحده) (جو) بایدن و من توافق کردیم، اسرائیل آزادی کامل دارد تا هر طور که ما صلاح می‌دانیم برای جلوگیری از احتمال تبدیل شدن ایران به یک تهدید هسته‌ای عمل کند. در همین زمان بود که نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروی هوایی اسرائیل سه فروند جنگنده رادارگریز اف-35 دیگر را از شرکت امریکایی لاکهید مارتین دریافت کرده است.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه - ۱۲ مهر ۱۴۰۳