اخبار

حضور جمعی فرزندان رهبر انقلاب
در دفتر حزب‌الله لبنان
فرزندان رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان در تهران و دیدار با «عبدالله صفی‌الدین» نماینده این جنبش، ضمن ابلاغ تبریک و تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای حادثه عظیم شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، سیدحسن نصرالله و یاران شهیدشان، به ارواح مطهر ایشان فاتحه و قرآن هدیه کردند.
 
اجازه رهبر انقلاب به استفاده از نصف سهم امام برای مردم جنوب لبنان
به گزارش روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری، در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اجازه دادند که مؤمنین از وجوهات شرعیه خود نصف سهم مبارک امام(ع)، معادل یک چهارم خمس را برای کمک به مردم مسلمان جنوب لبنان پرداخت کنند.

وزیر دفاع در حاشیه دولت اعلام کرد
موفقیت 90 درصدی «وعده صادق2»
دیروز در پایان جلسه هیأت وزیران، مهم‌ترین پرسش خبرنگاران از اعضای دولت، ابعاد و چند و چون همین مسأله بود.
وزیر دفاع، این عملیات را منطبق بر قوانین بین‌المللی توصیف و اعلام کرد: عملیات وعده صادق ۲ با موفقیت بیش از ۹۰ درصد انجام شد. امیر نصیرزاده با بیان اینکه اهداف عملیات صرفاً نظامی بودند، افزود: سه پایگاه نظامی و یک پایگاه اطلاعاتی مورد اصابت قرار گرفت.
وزیر دفاع با اشاره به اینکه موشک‌های شلیک شده قابلیت عبور از سامانه دفاعی دشمن را داشتند، تأکید کرد: اگر محاسبات دشمن غلط باشد و بخواهد پاسخ دهد، پاسخ شدیدتری خواهیم داد.

عراقچی: از حق دفاع مشروع استفاده کردیم
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ضمن تبریک اقدام جسورانه و شجاعانه نیروهای مسلح در ارائه پاسخ مناسب به رژیم صهیونیستی بابت اقدامات  جنایت‌بار، اظهار کرد: ما صرفاً از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم؛ حقی که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد برای همه کشورها وجود دارد.
وی با اشاره به تماس‌های دیپلماتیک خود با برخی از وزرای خارجه اضافه کرد: پس از حمله پیامی برای سفارت سوئیس ارسال کردیم مبنی بر اینکه امریکایی‌ها خودشان را وارد نکنند. پاسخ سختی به هر طرف که به حمایت از این رژیم وارد شود، خواهیم داد.

مهاجرانی: در دفاع مصمم‌ترین هستیم
سخنگوی دولت هم ضمن ابراز اطمینان به مردم برای حفظ آرامش در جامعه تأکید کرد: مردم دلشان قرص باشد که آنچه صورت گرفته در چهارچوب دفاع بوده است.
فاطمه مهاجرانی با بیان اینکه ما علاقه‌ای به افزایش جنگ‌افروزی نداریم، اما در دفاع مصمم‌ترین هستیم، گفت: این رژیم صهیونیستی بود که به این فضا دامن زد و مسلماً حق دفاع برای ما محفوظ بود.
مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز عملیات نیروهای مسلح را در راستای دفاع مشروع و حفاظت از شهروندان و سرزمین کشورمان خواند.

مراسم بزرگداشت شهید نصرالله و یارانش برگزار شد
تعظیم شهدای مقاومت در ایران
اجتماع بزرگ مردم تهران در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد.
تجمع‌کنندگان ضمن محکومیت شدید  این جنایت، ازعملیات موشکی «وعده صادق2» حمایت کردند. مراکز استان‌ها و شهرهای گوناگون هم شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت بود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و نه - ۱۲ مهر ۱۴۰۳