سینمای جهان

بازگشت برایان دی پالما
به دنیای سینما

برایان دی پالما، کارگردان مشهور فیلم‌های «مأموریت غیرممکن» و «صورت‌زخمی»، با وجود کهولت سن و مشکلات جسمانی، اعلام کرده از بازنشستگی بازمی‌گردد تا پروژه‌ای جدید را کارگردانی کند.
او اظهار داشت: «قصد دارم فیلم دیگری بسازم و در حال انتخاب بازیگرانش هستیم و تا زمانی که فیلم ساخته نشود، نمی‌توانم جزئیات بیشتری بگویم. بعد از اتمام، با خوشحالی آن را اعلام خواهم کرد.»
این کارگردان ۸۳ ساله آخرین‌بار در سال ۲۰۱۹ با فیلم «دومینو» به سینماها بازگشت، اما این فیلم نه‌تنها در گیشه شکست خورد، بلکه از نظر منتقدان نیز موفقیت‌آمیز نبود.

 

«جیغ ۷»
به سینما می‌آید

«جیغ ۷» جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم‌های ترسناک، پس از تحمل تأخیرهایی که در تولید آن ایجاد شد و تغییر بازیگران، سرانجام ۲۷فوریه ۲۰۲۶ اکران خواهد شد.
این خبر را «نیوکمپل» و«کوین ویلیامسون»، خالق سریال و کارگردان این قسمت، در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند. نیوکمپل پس از ترک فیلم در قسمت ششم به دلیل اختلاف بر سر دستمزد، بار دیگر به این مجموعه بازگشته است.
/مهر

 

دنیل دی لوییس
در اولین فیلم پسرش بازی می‌کند

دنیل دی لوییس که قطعاً یکی از بزرگ‌ترین بازیگران نسل خود محسوب می‌شود، پس از ۷ سال دوری از سینما و اعلام این که دیگر بازی نخواهد کرد؛ از دوران بازنشستگی خارج شده و در فیلم «شقایق» که متعلق به فوکوس فیچرز و پلان بی‌ است، بازی می‌کند. این فیلم اولین تجربه کارگردانی پسرش، رونان دی لوییس است.
دنیل و رونان دی‌لوییس با همکاری هم فیلمنامه این فیلم را که درباره روابط پیچیده بین پدران، پسران و برادران و پیوندهای خانوادگی است، نوشته‌اند. /مهر

 

فرانکشتاین جدید
۲۰۲۵ در نتفلیکس

گی‌یرمو دل‌تورو از پایان فیلمبرداری پروژه بازسازی فیلم «فرانکشتاین» پس از ۹ ماه خبر داد. این کار به همت کمپانی نتفلیکس در سال ۲۰۲۵ پخش خواهد شد.
«فرانکشتاین»، معروف‌ترین اثر نویسنده انگلیسی، مری شلی است که در سال ۱۸۱۸ میلادی این رمان را به نگارش درآورد. او هرگز فکر نمی‌کرد با نوشتن این کتاب، نخستین نمونه حقیقی از داستان علمی-تخیلی را روانه بازار کند. این رمان آکنده از عناصر گوتیک و جنبش رمانتیسم است. شهرت این کتاب بیش از هر چیز مدیون اقتباس‌های سینمایی خود است. / صبا