همزمان با اعلام آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان، حزب‌الله پایگاه «گلیلوت» و مقر موساد را هدف قرار داد

پاسخ چشمگیر مقــــــاومت

گروه جهان- ارتش اسرائیل بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات نظامی متمرکز زمینی را در جنوب لبنان آغاز کرده است. در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شده، آمده است: بر اساس تصمیم رده سیاسی، ارتش اسرائیل از ساعاتی پیش عملیات زمینی هدفمند و محدود را در جنوب لبنان علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در تعدادی از روستاهای نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است. بنا بر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی این عملیات زمینی علیه اهداف حزب‌الله و با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای همراه است و محدود خواهد بود. روز گذشته نیز ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اعلام اینکه درگیری شدیدی در جنوب لبنان با حزب‌الله در جریان است، به ساکنان جنوب لبنان هشدار داد تا اطلاع ثانوی با خودروهای خود به جنوب رودخانه لیتانی حرکت نکنند. «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هشدار فوری را برای ساکنان جنوب لبنان صادر و اعلام کرد: در حال حاضر در منطقه جنوب لبنان درگیری شدیدی وجود دارد، از شما می‌خواهیم جهت حفظ جان خود، خودروها را از منطقه شمال به منطقه جنوب رودخانه لیتانی منتقل نکنید. ادرعی در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: این هشدار تا اطلاع ثانوی معتبر است. با این وجود ادعای رژیم صهیونیستی درباره عملیات زمینی با تکذیب مقاومت لبنان روبه‌رو شد. یکی از مسئولان حزب‌الله ضمن رد ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره ورود به خاک لبنان تصریح کرد که تا این لحظه هیچ درگیری مستقیمی میان ۲ طرف شکل نگرفته و نیروهای حزب‌الله برای مقابله با حمله زمینی دشمن آماده هستند. «محمد عفیف» مسئول روابط عمومی حزب‌الله لبنان سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «الجزیره» اظهار کرد: تمامی ادعاهای صهیونیستی درباره اینکه اشغالگران وارد خاک لبنان شدند، دروغ است. این مسئول حزب‌الله لبنان گفت: هنوز هیچ درگیری زمینی مستقیمی میان نیروهای مقاومت و نیروهای رژیم اشغالگر رخ نداده است. این منبع مقاومت لبنان افزود: رزمندگان ما برای مقابله با نیروهای دشمن که جرأت کرده یا سعی کنند وارد خاک لبنان شوند، آماده هستند و به نیروهای دشمن که سعی دارند وارد خاک لبنان شوند، بیشترین خسارت را وارد خواهیم کرد. همچنین در انطباق با اظهارات این مقام حزب‌الله یک منبع امنیتی نیز در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» درباره جزئیات آنچه در مرزهای جنوبی لبنان در حال وقوع است، اعلام کرد: تا این لحظه هیچ حمله زمینی انجام نشده است. این منبع افزود: ارتش اسرائیل اقداماتی شبیه به مانور در مناطق مختلف مرزی انجام می‌دهد اما نیروهایش از بافت مرزی عبور نکردند و با هیچ کسی درگیر نشدند. منبع یاد شده در ادامه گفت: اسرائیل مشابه این عملیات‌ها را ۲ بار در گذشته انجام داد اما آنچه این بار اتفاق افتاد با یک کارزار رسانه‌ای گسترده همراه بود. منبع مذکور پیش‌بینی کرد: تحرکات اسرائیل با هدف بررسی موضعگیری طرف لبنانی و تحریک نیروهای حزب‌الله به اقدام و موضعگیری جهت اطلاع یافتن از میزان آمادگی آنها انجام می‌شود.

حملات موشکی مقاومت به مواضع صهیونیست‌ها
از طرفی، همزمان با اعلام آغاز تهاجم زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان، مقاومت اسلامی اعلام کرد پایگاه «گلیلوت» و مقر موساد را هدف قرار داده است. ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد آژیرهای هشدار در تل‌آویو و مناطق اطراف آن به صدا درآمد. رسانه‌های عبری نیز از شنیده ‌شدن صدای سه انفجار در تل‌آویو خبر دادند. به گفته منابع بیش از ۱۰ موشک از جنوب لبنان به تل‌آویو شلیک شد. برخی منابع نیز گزارش کردند آژیرهای هشدار در اطراف مقر موساد به صدا درآمد. در این راستا رسانه‌های عبری از زخمی ‌شدن سه صهیونیست به دنبال شلیک موشک‌ها به تل‌آویو خبر دادند. مراکز صهیونیستی نیز اعلام کردند ۲ مجروح در پی شلیک موشک به شمال شرق تل‌آویو به بیمارستان بیلنسون منتقل شدند. رسانه‌های عبری اعلام کردند ۱۰ موشک بالستیک از لبنان به سمت تل آویو شلیک شد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد همزمان با شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان، میلیون‌ها صهیونیست اکنون در پناهگاه‌ها هستند. رسانه‌های عبری گفته‌اند این بزرگترین عملیات موشکی حزب‌الله به مرکز سرزمین‌های اشغالی از زمان آغاز جنگ است.
مقاومت همچنین با حملات موشکی و توپخانه‌ای خود محل تجمع سربازان صهیونیست و پایگاه‌های این رژیم در فلسطین اشغالی را درهم کوبید. حزب‌الله در اولین بیانیه خود، اعلام کرد تجمعات نظامیان صهیونیست در مقابل مناطق العدیسه و کفرکلا را با سلاح مناسب هدف قرار داده است. مقاومت همچنین اعلام کرد نظامیان صهیونیست را در مقابل شهرک «شتولا» هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده است. حزب‌الله اعلام کرد که در این حملات، تلفات قطعی به نظامیان صهیونیست وارد کرده است.

فعال شدن صدای آژیر در «مسکاف عام»
در شمال فلسطین اشغالی
طبق گزارش منابع عبری، صدای آژیر در منطقه مسکاف عام در إصبع الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی فعال شد. از طرفی خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که حزب‌الله لبنان مرکز «مسکاف عام» در شمال فلسطین اشغالی را زیر آتش حملات خود گرفته است. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که حدود ۱۰ موشک از لبنان شلیک شده و در شهرک مسکاف عام شمال فلسطین اشغالی اصابت کرد. اندکی پس از این خبر، گزارش شد که صدای آژیر در الجلیل علیا و سهل الحوله در شمال فلسطین اشغالی نیز به صدا در‌آمد.
منابع لبنانی نیز گزارش دادند که یک هدف نظامی در اطراف پادگان زرعیت واقع در شمال فلسطین اشغالی هدف آتش مستقیم از خاک لبنان قرار گرفته است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که حزب‌الله لبنان چند موشک به سمت نوار مرزی محل تجمع نظامیان صهیونیست شلیک کرده است. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد ۵ موشک از خاک لبنان شلیک شده که در مناطق باز در زرعیت واقع در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است. منابع صهیونیستی همچنین گزارش دادند که طی ۴۰ دقیقه بعد از نیمه شب سه‌شنبه، ۳۵ موشک از خاک لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.
حزب‌الله لبنان: آماده عملیات زمینی اسرائیل هستیم
عملیات شدت یافته مقاومت لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها درحالی است که حزب‌الله اعلام کرده برای هر سناریویی آماده است .‌یک منبع پارلمانی در حزب‌الله لبنان در واکنش به آنچه آغاز عملیات زمینی صهیونیست‌ها خوانده شده به العربی الجدید گفت: ما هرگونه تهاجم زمینی اسرائیل را زیر نظر داریم و آماده هستیم. این منبع پارلمانی وابسته به حزب‌الله تأکید کرد: آماده هستیم آنچه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله آغاز کرد، بر اساس همان سازکار تکمیل کنیم و آن را به سرانجام  برسانیم که به سرانجام نیز خواهیم رساند. وی افزود: ما قبلاً در مورد این سناریو صحبت کرده بودیم. به گفته این منبع، حرف همیشه برای میدان باقی خواهد ماند و مقاومت همچنان همه توانمندی‌ها بویژه توان نظامی را دارد. در همین حال شبکه المیادین به نقل از «محمود قماطی» عضو شورای سیاسی حزب‌الله گزارش داد: اگر نیروهای اشغالگر تصمیم به تهاجم زمینی بگیرند ما آنها را شکست خواهیم داد. قماطی ادامه داد: اگر جنگ توسعه پیدا کند همپیمانان‌مان مداخله خواهند کرد.

مقاومت عراق و یمن دست‌بردار صهیونیست‌ها نیستند
رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای یک انفجار شدید در تل آویو خبردادند که بنا بر برخی گزارش‌ها، ناشی از حمله یمن با موشک بالستیک بوده است. منابع عبری اعلام کردند که یک هدف ناشناس در مقابل سواحل تل‌آویو هدف قرار گرفته است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته از انجام چند عملیات پهپادی و هدف قرار دادن تل‌آویو و ایلات خبر داد. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در نوار غزه و ملت لبنان و مقاومت دلیرانه آنها و همچنین در پاسخ به حملات تجاوزکارانه به یمن، یگان پهپادی یمن با یک پهپاد «یافا» تل‌آویو را هدف قرار داد. طبق گزارش شبکه المسیره، وی همچنین اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن همچنین با چهار فروند پهپاد «صماد ۴» منطقه «ام الرشراش» را هدف قرار دادند. نیروهای مسلح یمن پیش از این نیز چند بار با استفاده از موشک بالستیک مافوق صوت «فلسطین ۲» تل‌آویو را هدف قرار داده بودند.  مقاومت اسلامی عراق هم اعلام کرد که رزمندگانش ۳ منطقه در قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند. در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: بامداد سه‌شنبه ۳ هدف حیاتی در ۳ منطقه واقع در رژیم صهیونیستی را با تعدادی از موشک‌های الأرقب (کروز پیشرفته) هدف قرار دادیم.

 

بــــرش

حزب‌الله: پایگاه ایلانیا را
موشکباران کردیم
مقاومت اسلامی لبنان عصر روز گذشته اعلام کرد رزمندگان مقاومت اسلامی، پایگاه ایلانیا را موشکباران کرده است که تلفاتی به دشمن وارد شد. مناطق مختلف شمال فلسطین اشغالی از جمله حیفا، نهاریا، عکا و الجلیل هدف حملات موشکی گسترده رزمندگان حزب‌الله قرار گرفت. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع چهار انفجار پیاپی در پی اصابت موشک مقاومت به منطقه اشغالی کریوت خبر دادند. این رسانه‌ها از به صدا درآمدن آژیر خطر در کریوت، یفتاح، مالکیه، راموت نفتالی و دیشون در الجلیل و مناطق وسیعی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. همچنین شب گذشته طی عملیات استشهادی در تل‌آویو، تا کنون 8 صهیونیست به هلاکت رسیده و 17 نفر زخمی شده اند.