رئیس دیوان عدالت اداری:

سید حسن نصرالله در ولایتمداری الگو بود


رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله یک سمبل و الگو در اخلاص و ولایتمداری بود، گفت: هر عملی با اخلاص وصل به خدا باشد، ماندگار خواهد شد.
به گزارش «ایران» ‌به نقل از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا عابدی در نطق پیش از دستور جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان و با تأکید بر سمبل و الگو بودن شهید مقاومت، اظهار کرد: ایشان یک سمبل و الگو در اخلاص و ولایتمداری برای همه ما بودند.
 وی افزود: این شهید بزرگوار در حوزه اخلاص مشهور بودند که هیچ کاری را برای غیر خدا انجام نمی‌دهند و در مقابل انجام امور و همراهی با اطرافیان هیچ خواسته و حاجتی نداشتند و لحظه لحظه عمر خویش را برای خدا صرف کردند. این شهید عزیز عمر خود را به خدا فروختند و ثمره این کار ماندگاری آن است زیرا هر عملی با اخلاص وصل به خدا باشد، ماندگار خواهد شد.
 عابدی در پایان عقل و درایت شهید و حفظ همیشگی روحیه طلبگی را از دیگر صفات بارز سید حسن نصرالله دانست و گفت: هر چند شهادت ایشان برای ما یک داغ سنگین است و این داغ تا ابد باقی خواهد ماند اما اخلاصی که ایشان در نیت و عمل داشت باعث می‌شود راه ایشان ادامه پیدا کند و هر مسیری که با اخلاص ایجاد شود پایان نمی‌پذیرد.
وی افزود: شهادت سید مقاومت و رهبر متفکر و اندیشمند و مخلص حزب‌الله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و سردار مجاهد سپاه اسلام عباس نیلفروشان معاونت عملیات سپاه پاسداران و سایر شهدای این جنایت تروریستی را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب و مجاهدین جبهه مقاومت و علاقه‌مندان به راه ولایت و امامت و شهادت تسلیت عرض می‌کنم.

رژیم صهیونیستی تابع قوانین حقوق بشری نیست
رئیس دیوان عالی کشور گفت: رژیم خبیث صهیونیستی با کشتار وحشیانه زنان و کودکان بی‌گناه نشان داده است که تابع هیچ یک از قوانین بین‌المللی و حقوق بشری نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله رهبر مقاومت حزب‌الله لبنان، با اشاره به ناگواری این جنایت خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت، عزیز گرانسنگ و مخلصی را از دست داد اما تاریخ نشان داده که خون این عزیزان که به شهادت می‌رسند، غیر از آنکه به جایگاهی نائل می‌شوند که برای ما قابل تصور نیست و حیات جاودانه الهی و عند ربهم یرزقون هستند، برای آنهایی که می‌مانند از سویی موجب تأسف و تأثر است و از سویی دیگر خون این عزیزان موجب تقویت جریان مقاومت است و شجره طیبه اسلام از خون این عزیزان رشد یافته و اگر قرار بود این جنایات که در طول این چند دهه توسط رژیم صهیونیستی خبیث انجام شده، مؤثر واقع شود، امروز شاهد این حجم از مقابله با استکبار در اقصی نقاط دنیا نبودیم و این امر نشان می‌دهد که این شهادت‌ها پویندگان راه مقاومت را بیش از گذشته در مقابل دشمن صهیونیستی مقاوم می‌کند.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: آنچه مسلم است با توجه به امکاناتی که امریکای جنایتکار در اختیار گرگ‌های خونخوار رژیم صهیونیستی می‌گذارد و آنها را پشتیبانی می‌کند، دلیل جنایات صورت گرفته است و از صهیونیست‌ها غیر از این انتظار نمی‌رود چرا که جنگ قواعدی دارد که این رژیم خبیث به هیچ وجه به این قواعد پایبند نیست و با کشتار وحشیانه زنان و کودکان بی‌گناه نشان داده که تابع هیچ یک از قوانین بین‌المللی و حقوقی بشری نیست.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳