از گوشه و کنار ایران

11 کشته در تصادف وانت و کامیون
تصادف تریلی و خودروی وانت در جاده سراوان به کوهک ۱۱ کشته و ۱۴ مصدوم برجا گذاشت.
سیدمحمدمهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: ساعت یک و ۱۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه ۱۰ مهر، گزارشی مبنی بر تصادف یک دستگاه تریلی با خودروی وانت در کیلومتر ۶۵ محور سراوان به کوهک به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان اعلام شد. بلافاصله باتوجه به حجم حادثه، تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های جاده‌ای کلپورگان و هوشک شهرستان سراوان به محل حادثه اعزام شدند. پس از ارزیابی اولیه مشخص شد یک خودروی وانت که حامل 23 تبعه بوده با یک کامیون که دو سرنشین داشته تصادف کرده و 11 نفر کشته و 14 نفر مصدوم شدند که به صورت سرپایی اقدامات اولیه درمانی را از نیروهای هلال‌احمر دریافت کردند.
 
پلیس در تعقیب سارقان مسلح طلافروشی کرج
دو سارق مسلح که حدود یک کیلو طلا از یک طلافروشی در کرج سرقت کرده‌اند، با دستور ویژه فرمانده انتظامی استان البرز تحت تعقیب قرار گرفتند.
سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز گفت: حدود ساعت ۱۹ دوشنبه نهم مهر دو نفر راکب موتورسیکلت با در دست داشتن یک قبضه سلاح گرم به یک طلافروشی در پاساژ مهستان کرج ورود کرده و پس از تهدید، اقدام به سرقت مقداری طلا کردند و متواری شدند.
 
جوشکاری مخزن کارخانه یک کشته و دو مصدوم به جا گذاشت
انفجار یک مخزن در کارخانه گریس‌سازی شهرستان بستان‌آباد یک کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.
وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: این حادثه انفجار صبح سه‌شنبه به‌دنبال انجام جوشکاری در یکی از مخازن این کارخانه رخ داده است. در اثر این حادثه، یک نفر جان باخت و سه نفر مصدوم شدند. پس از اعلام این حادثه، سه دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان به محل عازم شدند. دو مصدوم این حادثه تحت مراقبت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی، به بیمارستان بستان‌آباد منتقل و یک مصدوم در محل درمان شد.
 
درگیری مرگبار دو جوان در روستا
پسر روستایی که در یک درگیری در شهرستان طارم مرتکب قتل شده بود، در کمتر از 3 ساعت دستگیر شد.
سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: با وصول خبر قتل در یکی از روستاهای شهرستان طارم بلافاصله مأموران به محل اعزام شدند. با بررسی‌های میدانی مشخص شد مقتول که جوانی ۱۸ ساله بود توسط جوانی همسن خود در یک درگیری مورد اصابت چاقو قرار گرفته و به‌علت شدت جراحات وارده در دم به قتل رسیده است. متهم که بلافاصله فرار کرده بود، با تلاش مأموران در کمتر از سه ساعت دستگیر شد.
 
کشف محموله سلاح جنگی و شکاری در مهاباد
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از کشف ۳۵ قبضه اسلحه جنگی و شکاری در مهاباد خبر داد.
ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: برابر گزارش نهادهای امنیتی مبنی بر رصد یک محموله سلاح و مهمات از مهاباد به مقصد یکی از استان‌های غربی کشور، موضوع در دستور کار دادستانی مهاباد قرار گرفت و برابر هماهنگی‌های صورت‌گرفته و انجام کارهای دقیق اطلاعاتی، دستورات قضایی به‌منظور توقیف محموله و همچنین دستگیری متهم  یا متهمین دخیل در موضوع صادر شد. با دستور قضایی صادره محموله سلاح‌ها توقیف شد و دو نفر نیز در این زمینه دستگیر و به دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد معرفی شدند و مقام قضایی پس از تفهیم اتهامات تحقیقات تکمیلی را آغاز کرد.
 
مالخر ضایعات، سارقان اموال عمومی را لو داد
مرد ضایعات جمع‌کن که خریدار حرفه‌ای اموال مسروقه بود، سارقان حرفه‌ای را لو داد.
سردار جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان دامغان دستورات لازم برای پیگیری سریع تا حصول نتیجه صادر شد و مأموران انتظامی شهرستان در قالب چند اکیپ تحقیقات خود را شروع کردند و سرانجام با شناسایی و دستگیری فردی که در قالب خرید ضایعات تعداد زیادی اموال مسروقه خریداری کرده بود، تحقیقات از وی آغاز شد.
سردار موقوفه‌ای از اعتراف متهم به خرید مقادیر زیادی اموال مسروقه از تعدادی سارق خبر داد و اضافه کرد: با سرعت عمل پلیس، یکی از سارقان اصلی و حرفه‌ای در کم‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شد. متهم در تحقیقات فنی به ۹۱ فقره انواع سرقت از جمله سرقت سیم و کابل برق اماکن خصوصی و دولتی و... اعتراف کرد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سایر سارقان همچنان ادامه دارد.
 
کشف 118 عدد کارت سوخت غیرمجاز از یک خودرو
بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری حمل سوخت‌ قاچاق منجر به کشف ۱۱۸ قطعه کارت سوخت از آن شد.
سرهنگ «علی کریمی» فرمانده انتظامی منوجان گفت: در اجرای طرح برخورد با خودروهای شوتی و سوخت‌بر، مأموران پلیس آگاهی این شهرستان طی گشتزنی در سطح شهر منوجان به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. در بازرسی از این خودرو ۱۱۸ قطعه کارت سوخت غیرمجاز کشف و ضمن دستگیری یک متهم، این خودرو نیز به پارکینگ انتقال داده شد.
سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه پرونده قضایی برای این متهم تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: پلیس با قاچاقچیان سوخت و افرادی که ذخایر ملی کشور را به تاراج می‌برند با قاطعیت برخورد می‌کند.

مرغ‌های قاچاق از کشور خارج نشد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۲۷ تن مرغ منجمد در پوشش بار سیب‌زمینی در شهرستان قصرشیرین خبر داد.
سردار مهدی حاجیان اظهار داشت: مأموران انتظامی قصرشیرین حین گشتزنی در بازارچه پرویزخان به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و برای بازرسی آن را متوقف کردند. راننده خودرو با نشان دادن بارنامه مدعی بود حامل بار سیب‌زمینی است، با این حال مأموران از این توضیحات قانع نشده و نسبت به انجام بازرسی‌های لازم اقدام کردند. در بازرسی‌های انجام گرفته از کامیون موردنظر، ۲۷ تن مرغ منجمد که در پوشش بار سیب‌زمینی قرار بود به خارج از کشور قاچاق شود، کشف شد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله قاچاق کشف شده را ۲۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: راننده دستگیر شده و تلاش برای شناسایی دیگر عوامل مربوط به این محموله قاچاق ادامه دارد.
 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هشت - ۱۱ مهر ۱۴۰۳