مصاحبه و خبر

آمار جالب تیم ملی جوانان
عبدی به تمام بازیکنانش بازی داد
تیم ملی فوتبال جوانان ایران در گروه G مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا به میزبانی ‌کشور لائوس با کسب سه پیروزی مقابل میزبان، هند و مغولستان توانست صعودی مقتدرانه به دور بعدی داشته باشد. شاگردان حسین عبدی در حالی با مجموع ۱۷ گل (هشت بر صفر مقابل لائوس، یک بر صفر با هند و هشت بر صفر مقابل مغولستان) به مرحله بعدی رسیدند که ۲۳ بازیکن حاضر در لیست توانستند بازی کنند تا حسین عبدی از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کند. همچنین آرمین عباسی در دیدار نخست با لائوس، آرشا شکوری در بازی دوم با هند و محمد گندمی در دیدار با مغولستان توانستند کلین‌شیت کنند تا عدد صفر مقابل اسم ایران در گل‌های خورده ثبت شود. این در حالی است که آرشا شکوری، آرمین عباسی، محمد گندمی، عرفان درویش عالی، حسام نفری، فرهان بزرگیان، یعقوب براجعه، حمیدرضا شمسی، ابوالفضل ذلیخایی، ابوالفضل سوختانلو، امیرمحمد رزاقی‌نیا، عباس کهریزی، اسماعیل قلی‌زاده، مبین دهقان، ابوالفضل زمانی، سینا معظمی تبار، یوسف مزرعه، ماهان صادقی، علی اصغر شیخ‌الاسلامی، افشین صادقی، ابوالفضل محمدی، کسری طاهری و ابوالفضل موردی بازیکنان تیم ملی فوتبال جوانان را تشکیل می‌دهند.


 مصدومیت نگران کننده عالیشاه
دکتر فرید زرینه تأکید کرد در حال حاضر تنها بازیکن مصدوم پرسپولیس، امید عالیشاه است. او تأکید کرد گزارش ام‌آر‌آی، تشخیص اولیه را تأیید کرد و آسیب‌دیدگی عالیشاه از ناحیه همسترینگ بود.
رئیس کمیته پزشکی پرسپولیس با اشاره به بازگشت اورونوف به تمرین گروهی از روز شنبه درباره وضعیت پورعلی‌گنجی هم گفت: پورعلی گنجی تست‌های پزشکی را کامل و به خوبی پشت سر گذاشت و به این ترتیب در اختیار کادر فنی قرار گرفت. اینکه او در بخشی از تمرینات حضور پیدا کرده است مربوط به برنامه‌های کادر فنی برای آماده‌سازی بازیکن است. این یک روال طبیعی است که بازیکنان با پشت سر گذاشتن مصدومیت، مدتی را برای کارهای آماده‌سازی بدنی سپری کنند. البته وقتی تمرینات اختصاصی داشت، روی بخشی از مسائل بدنی کار شد.


بررسی اختیار تیم امید در کمیته ملی المپیک
 فوتبال امید و تصمیم‌گیری برای آن همیشه محل کش‌وقوس مدیریتی میان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بوده است تا آنجا که حذف و ناکامی دوباره این تیم در بازی‌های آسیایی هانگژو منجر به ایجاد تنش میان مدیران آنها و رودررویی رسانه‌ای‌شان شد. بعد از آن بود که تیم فوتبال امید و امور مربوط به آن به فدراسیون فوتبال تفویض اختیار شد. این موضوع بعد از یکی از نشست‌های هیأت اجرایی، توسط مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک مطرح شد. این‌گونه شد که فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال امید بدون در نظر گرفتن جایگاه کمیته ملی المپیک و نظرات مدیرانش وارد عمل شد و حتی گزینه‌هایی را هم برای کادرفنی این تیم در نظر گرفت. با این حال هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست آتی خود، تیم فوتبال امید و تصمیم‌گیری برای این تیم را با عنوان «بحث و تصمیم‌گیری برای تعیین تکلیف تیم فوتبال امید» در دستور کار خود قرار داده است. قرار است در واقع رویکرد قبلی کمیته ملی المپیک که به نقل از مناف هاشمی تفویض اختیار به فدراسیون فوتبال بود، در این نشست مجدداً بررسی و در قالب مصوبه‌ای اعلام رسمی شود. بر این اساس کمیته ملی المپیک از این پس در مورد تیم فوتبال امید همچون دیگر تیم‌ها و رشته‌ها، هیچ ورودی برای انتخاب سرمربی یا دیگر اعضای کادرفنی نخواهد داشت و صرفاً برای حمایت مالی و معنوی کنار این تیم خواهد بود.


عابدینی دبیرکل هیأت فوتبال تهران شد
با حکم میرشاد ماجدی رئیس هیأت فوتبال استان تهران، رضا عابدینی که در سال‌های گذشته دبیر این هیأت بود بار دیگر همین مسئولیت را برعهده گرفت. عابدینی با حضور در دفتر ریاست هیأت فوتبال استان تهران رسماً به این سمت منصوب شد و فعالیت خود را به عنوان دبیرکل هیأت فوتبال استان تهران آغاز کرد.


 اصولی:  بعد از بازی با فرانسه می‌خواستند شمسایی را برکنار کنند
 احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال گفت: «بعد از بازی با فرانسه شخصی با من و تاج تماس گرفت و گفت، شمسایی باید همین امشب اخراج شود! من واقعاً فکر کردم دارند شوخی می‌کنند. تیم ما درحالی‌که با تساوی هم صدرنشین گروه بود 4-1 فرانسه را شکست داد، بعد ما سرمربی را اخراج کنیم؟ به چه گناهی؟ اصلاً دنیا به ما نمی‌خندد؟ شما گل اولی که فرانسه از ما خورد را ببینید، رسانه‌های فرانسه را نگاه کنید، کسی چنین پیشنهادی به مسئولان آنها داده است؟»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و هفت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳