حوادث جهان

 
مرگ 10 مسافر در تصادف اتوبوس و کامیون
برخورد اتوبوس با یک کامیون در ایالت مادیا پرادش در مرکزهند، حداقل ۱۰ کشته و ۲۴ زخمی برجا گذاشت.به گزارش ایندیاتودی، این حادثه اواخر شامگاه یکشنبه در منطقه ایستگاه پلیس نادان دهات در منطقه مایهر، در حدود ۴۹۰ کیلومتری شمال شرقی بوپال، مرکز مادیا پرادش رخ داد و اتوبوس مسافربری با یک کامیون کمپرسی برخورد کرد. پنج نفر در دم جان باختند و ۲۹ نفر به بیمارستان منتقل شدند. ۵ نفر دیگر در حین مداوا در بیمارستان براثر شدت جراحات جان باختند. حال دو سرنشین وخیم گزارش شده است.به گفته پلیس، امدادگران برای نجات مسافران محبوس در داخل اتوبوس از ماشین‌های برش فولادی استفاده کردند. پلیس دستور تحقیقات برای مشخص شدن علت این تصادف را صادر کرده است.
 
برخورد مرگبار بالگرد با کابل برق فشار قوی
 سه نفر براثر برخورد بالگرد با خطوط برق فشار قوی در نزدیکی شهری واقع در شرق اسپانیا جان باختند. به گزارش یورونیوز، این حادثه حوالی ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در نزدیکی شهر پوکال در یک منطقه تپه‌ای  هنگامی که این سه نفر در حال بازرسی کابل‌های برق در آنجا بودند رخ داد. براساس گزارش‌های روز دوشنبه، به دلایلی که هنوز مشخص نیست، بالگرد به یک خط فشار قوی برخورد کرد و به میدان مجاور سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند. خدمات پزشکی مرگ سه نفر داخل بالگرد را در صحنه سقوط تأیید کرد. رسانه‌های محلی می‌گویند که محل همچنان خطرناک است زیرا این حادثه کابل‌های آزاد را برفراز بالگرد آویزان کرده است و پس از سقوط، سوخت بالگرد روی منطقه ریخته شده است.
 
هیولای دود بر فراز جورجیا
 یک کارخانه مواد شیمیایی در ایالت «جورجیا»ی امریکا دچار حریق شد و در پی آن دود غلیظ و سیاه، منطقه وسیعی از محل حادثه را در برگرفت.
 به گزارش «راشاتودی»، این حادثه 5 صبح یکشنبه به وقت محلی رخ داد. ماریان مک دانیل، رئیس آتش‌نشانی شهرستان راکدیل در یک کنفرانس خبری گفت، حدود ساعت 5:30 صبح یکشنبه در سقف کارخانه تولیدکننده محصولات استخر وآبگرم، آتش‌سوزی کوچکی رخ داد. اما آتش باعث فعال شدن سیستم آبپاش کارخانه شد که ناگهان آب با یک «مواد شیمیایی واکنش‌دهنده به آب» مخلوط شد و توده بزرگی از دود و مواد شیمیایی ایجاد کرد. این حادثه 17 هزار نفر را از منطقه فراری داد و تا ساعت 4 عصر طول کشید تا دود و آتش مهار شود. هنوز مشخص نیست که این ستون دود چه خطراتی برای سلامتی دارد.
وندی جی. باکلی، رئیس یک شرکت مشاوره مواد خطرناک، گفت: وقتی مواد شیمیایی خاصی با هیدروژن و اکسیژن موجود در آب واکنش می‌کنند، گرمای شدیدی ایجاد می‌شود، زیرا هیدروژن قابل اشتعال است و اکسیژن یک اکسیدکننده است. وی افزود: «این واکنش می‌تواند آن‌قدر داغ باشد که مواد مجاور را نیز بسوزاند و واکنش می‌تواند انفجاری باشد.همچنین می‌تواند گازهای قابل اشتعال، سمی یا خطرناک را آزاد کند.»

مرگ ده‌ها مهاجر آفریقایی در واژگونی قایق
  پناهجویان غیرقانونی در اثر غرق شدن یک قایق چوبی در سواحل جزایر قناری جان خود را از دست دادند.به گزارش روزنامه «پاسایر نویه پرسه»، سرویس اورژانس دریایی اسپانیا اعلام کرد که هنوز اثری از حداقل 48 ناپدید شده این قایق هم وجود ندارد. پس از وقوع سرنگونی این قایق شنبه شب 9 جسد پیدا شد. تنها 27 نفر از حداقل 84 پناهجو از جمله چهار نوجوان، نجات یافتند. کار جست‌و‌جو همچنان پس از طلوع صبح از سر گرفته شد. اورژانس دریایی در پلتفرم ایکس اعلام کرد که از سه کشتی و سه هلیکوپتر برای این عملیات جست‌و‌جو استفاده می‌شود. در همین حال، امید به نجات برخی از افراد ناپدید شده به سرعت در حال کاهش است. سخنگویان خدمات اورژانس اذعان کردند که امیدها بسیار اندک است. این قایق چوبی با حداقل 84 مهاجر از آفریقا روز شنبه حوالی ساعت یک بعدازظهر در جنوب لارستینگا در غربی‌ترین جزیره قناری ال هیرو واژگون شد. این حادثه زمانی رخ داد که با نزدیک شدن یک رزمناو نجات دریایی، تعداد زیادی از مهاجران به یک سمت قایق حرکت کردند. با فرض اینکه کسی نجات پیدا نکند، تعداد کشته‌شدگان می‌تواند حدود 60 نفر باشد. براساس گزارش‌های منتشر شده نجات‌یافته‌ها کاملاً خسته، کم‌آب و بیمار بودند. آنسلمو پستانا، نماینده دولت مرکزی در جزایر قناری گفت: افراد حاضر در قایق دچار حادثه دو روز بدون آب و غذا بودند. آنها مجبور بودند آب نمک بخورند. بازماندگان گفتند که این دچار یک هفته پیش در نوادهیبو در غرب موریتانی، در حدود 750 کیلومتری از ال هیرو حرکت خود را آغاز کرد.

انفجار مرگبار نفتکش  در بندر
  وقوع حریق و انفجار در یک نفتکش بنگلادشی، جان چهار خدمه را گرفت. به گزارش آناتولی، گزارش‌ها از وقوع انفجار و حریق یک نفتکش در بندر «چاتوگرام» در بنگلادش حکایت دارد و گفته می‌شود که در جریان آن چهار تن از خدمه کشته شده‌اند. به گفته دو منبع در گفت‌وگو با آناتولی، یک کارآموز و سه تکنیسین در هنگام حادثه در نفتکش حضور داشتند و شدت انفجار حاکی از آن است که احتمالاً هیچ‌کدام جان سالم به‌در نبرده‌اند. حادثه مذکور روی رودخانه «کارنافولی» در جنوب شرقی بنگلادش رخ داده است. نیروهای آتش‌نشانی اعزامی برای اطفای این حریق یک ساعت و نیم در تلاش بودند.
 
6 کشته در واژگونی مینی‌بوس
 تصادف یک مینی‌بوس در بخش غربی لاپاز بولیوی ۶ کشته بر جا گذاشت. به گزارش آسوشیتدپرس، ادگار کورتز، فرمانده پلیس بولیوی گفت: این حادثه در یک پیچ در منطقه ال‌میرادور زمانی رخ داد که مینی بوس از ترمینال بین استانی ال‌آلتو به سمت استان مونکاس در حرکت بود. یافته‌های اولیه حاکی از آن است که راننده کنترل خودرو را در پیچ از دست داده و باعث سقوط آن به دره شده است. برخورد بسیار سخت بود و خودرو به طور کامل منهدم شد.