گزارش و خبر

شرایط خاص عیسی در سالروز بازی پرحاشیه
دیدار دو تیم پرسپولیس و پاختاکور امروز در شرایطی به میزبانی ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود که درست چهار سال قبل، این دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در دوحه قطر به مصاف هم رفتند و پرسپولیس در روز اخراج جلال‌الدین ماشاریپوف ستاره این روزهای استقلال، با دو گل عیسی آل‌کثیر حریف خود را شکست داد. عیسی در اولین روزهای خود به عنوان بازیکن پرسپولیس در تیم یحیی گل‌محمدی، روزهای خوشی را سپری می‌کرد و همه چیز در پروسه افزایش محبوبیت، به سود او پیش می‌رفت اما شادی گل پرحاشیه، همه چیز را به هم ریخت. قوانین سختگیرانه کنفدراسیون فدراسیون فوتبال آسیا، درست ساعاتی پیش از بازی نیمه‌نهایی با النصر عربستان موجب محرومیت شش ماهه آل‌کثیر شد و این مسابقه برابر پاختاکور، روی دوران حرفه‌ای او تأثیر زیادی گذاشت.
حالا چهار سال از آن مسابقه گذشته و عیسی آل‌کثیر پس از یک رفت و برگشت در ترکیب پرسپولیس، روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. عیسی در ۶ مسابقه این فصل به هیچ وجه نتوانسته انتظارات هواداران و کادر فنی را برآورده کند و پس از ورود لوکاس ژوائو به تیم، تبدیل به اولویت سوم گاریدو برای پست مهاجم نوک شده است. پس از اینکه در دربی تهران حتی یک دقیقه هم فرصت بازی به آل‌کثیر نرسید، انتظار می‌رود این بازیکن جایی در ترکیب اصلی پرسپولیس نداشته باشد اما در صورت حضور در این بازی، تکرار درخشش مقابل پاختاکور بهترین سناریو برای عیسی خواهد بود. درخششی که شاید تبدیل به دومین نقطه عطف کارنامه ورزشی عیسی در پرسپولیس شود.


 استقبال ویژه از پاختاکور
اعضای تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان با پرواز ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه دیروز وارد تهران شدند. مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس، شخصاً برای استقبال از اعضای این تیم در فرودگاه حضور پیدا کرد و تشریفات مربوط به گذرنامه و روادید نیز به سرعت برای ایشان انجام شد تا با خودروهای در نظر گرفته شده، راهی هتل محل اقامت خود شوند. نمایندگان باشگاه همچنین در هتل، تدارکات لازم را برای خوش‌آمدگویی و استقرار سریع اعضای این تیم دیدند. همچنین عبدالحمید عبدالغفور ناظر و نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در مسابقه تیم‌های پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان، روز یکشنبه وارد ایران شد و مورد استقبال نماینده باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.


وضعیت نامطلوب سانچز
شاید از یک منظر بتوان وضعیت السد را در لیگ داخلی با استقلال همتراز دانست. این تیم نیز در جدول لیگ ستارگان وضعیت مناسبی ندارد. السد از ۶ بازی با ۳ برد و ۳ باخت ۹ امتیاز دارد و در رده پنجم است. از نتایج عجیب السد باید به دو برد ۵ گله مقابل قطر اس‌سی و الشمال و شکست ۵ گله مقابل الدحیل اشاره کرد. گفته می‌شود جایگاه فیلیکس سانچز، سرمربی تیم السد نیز به واسطه این نتایج سست است و چنانچه او نیز نتیجه مناسب را نگیرد از تیمش کنار گذاشته خواهد شد.


شایعات پشت سرحسینی و رضاییان
در آستانه بازی استقلال مقابل السد شایعات متعددی درباره نارضایتی نکونام از عملکرد این دو بازیکن بعد از دربی شنیده شد. حتی برخی منابع مدعی شدند دو بازیکن از سوی نکونام مقابل السد به کار گرفته نخواهند شد تا به نوعی تنبیه شوند اما خبرهای رسیده به خبرنگار «ایران» حکایت دیگری دارد و فرد نزدیک به کادر فنی استقلال اعلام کرد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و نکونام براساس شرایط بازی و بدون توجه به اشتباهات فردی دربی نفراتش را انتخاب خواهد کرد. بنابراین شانس هر دو بازیکن برای بازی در ترکیب اصلی بسیار بالاست.


قضاوت داور ایران در لیگ قهرمانان زنان آسیا
مسابقات مرحله دوم لیگ قهرمانان زنان آسیا در گروه A از ۱۲ تا ۱۸مهر درحالی در شهر ووهان چین برگزار می‌شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مهسا قربانی از ایران به عنوان داور برای قضاوت انتخاب شده است. همچنین تیم خاتون بم نماینده ایران نیز در این گروه  به مصاف تیم‌های ملبورن‌سیتی استرالیا، کالج‌اسکالرز تایلند و کایاایلویلو فیلیپین می‌رود. مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و دو تیم برتر هر گروه به همراه دو تیم برتر سوم راهی مرحله بعدی این رقابت‌ها می‌شوند.


شکایت اشکان دژاگه از فولاد
اشکان دژاگه ستاره پیشین تیم ملی ایران که بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم در اختیار داشت، پس از بدعهدی باشگاه فولاد در پرداخت مطالباتش، از این باشگاه شکایت کرده است. گفته می‌شود دژاگه حدود سه میلیارد تومان از فولاد طلبکار است و با وجود گذشت دو سال از حضور این بازیکن در جمع سرخپوشان خوزستانی، این رقم به او پرداخت نشده است. دژاگه همچنین مدعی طلب از باشگاه تراکتور است اما فعلاً در این مورد اقدام قانونی انجام نداده و امید دارد تا محمدرضا زنوزی طلب او را پرداخت کند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش - ۰۹ مهر ۱۴۰۳