ایران در ایران

واردات گندم در سال‌ جاری به صفر رسید
شهرکرد- مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح ملی گندم گفت: با تولید ۱۵ میلیون تن محصول راهبردی گندم، میزان واردات این محصول در سال‌ جاری به صفر رسید. سهراب سهرابی در همایش آغاز سال زراعی و طرح جهش تولید در دیمزارهای چهارمحال و بختیاری گفت: میزان واردات گندم در سال ۱۴۰۰ معادل 7 میلیون تن، در سال ۱۴۰۱ این میزان به ۴/۴ میلیون تن، سال گذشته به ۲/۵ میلیون تن و امسال به صفر رسیده است. وی اظهار داشت: صفر شدن میزان واردات محصول راهبردی گندم به کشور از افتخارات بزرگ و مهم وزارت جهادکشاورزی است. مجری طرح ملی گندم با اشاره به اینکه برنامه خودکفایی پایدار تولید گندم در کشور از سال ۱۴۰۰ آغاز شد، گفت: میزان خرید تضمینی گندم از ۴/۵ میلیون تن سال ۱۴۰۰ با اجرای پروژه‌های طرح خودکفایی پایدار این محصول راهبردی در سال ۱۴۰۱ به میزان ۷/۵ میلیون تن، در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰/۵ میلیون تن و در سال‌جاری نیز به ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تن رسیده است.

موزه آبنبات در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود
بجنورد - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: موزه آبنبات در استان راه‌اندازی می‌شود.  علی مستوفیان در جلسه مشترک با فعالان تولید در خراسان شمالی گفت: باتوجه به اینکه آبنبات به‌عنوان سوغات شاخص مرکز استان شناخته می‌شود و دارای سابقه تاریخی است، معرفی آن در سطح ملی ضروری است. وی افزود: آبنبات به‌عنوان یکی از سوغات‌های اصلی استان در سال‌های گذشته در فهرست میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده است.

خسارت‌ سیل به زیرساخت‌های مازندران
ساری - بارش‌های پاییزی در مازندران و جاری شدن سیل موجب خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و بسته شدن برخی مسیرهای روستایی شده است.  مدیر کل مدیریت بحران مازندران گفت: این بارش‌ها همچنین در شهرستان‌های نور، نوشهر، ساری و برخی شهرستان‌های دیگر موجب خسارت‌هایی در بخش راه ارتباطی و دیگر زیرساخت‌ها شده است که در حال بررسی خسارت‌ها هستیم. به گفته محمدی، در حال حاضر اکثر راه‌ها و معابر روستایی در استان بازگشایی شده بجز روستای واز در بخش چمستان که مأموران راهداری در حال تلاش برای بازگشایی مسیر هستند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و شش - ۰۹ مهر ۱۴۰۳