از گوشه و کنار ایران

دستگیری قاچاقچی با 2 گونی پر از شیشه
قاچاقچی مواد مخدر با ۲۱ کیلو و ۱۰۰ گرم موادمخدر صنعتی شیشه در شهرستان جاسک دستگیر شد.
سردار علی اکبر جاودان، فرمانده انتظامی‌هرمزگان گفت: مأموران انتظامی‌جاسک با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از انتقال محموله موادمخدر با یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ از مبدأ شهرستان زرآباد سیستان و بلوچستان به مقصد هرمزگان مطلع شدند و موضوع را در دستورکار قرار دادند. با شناسایی خودروی مورد نظر و دستور توقف متهم با مشاهده مأموران و بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشداردهنده اقدام به فرار کرد که در یک عملیات ضربتی خودرو متوقف و در بازرسی از آن دو گونی به وزن ۲۱ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر شیشه کشف و ضبط شد. قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد و تلاش مأموران برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان احتمالی این محموله ادامه دارد.
 
شلیک مرگ به خواهرزن در جدال خانوادگی
داماد عصبانی که در یک درگیری خانوادگی با سلاح شکاری، خواهرزن خود را به قتل رسانده بود، در کمتر از ۲۴ ‏ساعت دستگیر شد.
سرهنگ «کامران ملکی»، فرمانده انتظامی‌فردیس گفت: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام خبر شنیده شدن صدای شلیک گلوله، بلافاصله مأموران به محل حادثه اعزام شدند. مأموران پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند که یک زن جوان مورد اصابت گلوله سلاح شکاری قرار گرفته که بلافاصله از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات وارده و خون‌ریزی فوت کرد.
ملکی اظهار کرد: با توجه به مرگ این زن، پرونده در اختیار مأموران اداره رسیدگی به جرایم جنایی پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات متوجه شدند داماد خانواده به دلیل اختلاف خانوادگی، سلاح شکاری را به سمت اعضای خانواده همسرش نشانه گرفته که در این حین خواهرزنش برای محافظت از اعضای خانواده، خود را مقابل سلاح قرار داده و هدف اصابت گلوله قرار گرفته است. مأموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضایی موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت قاتل را دستگیر و سلاح شکاری غیرمجاز را نیز کشف کنند.
 
انهدام باند سارقان طلاهای زنان در کرج
  اعضای یک باند که با ترفند مسافربری طلاهای زنان مسافر را سرقت می‌کردند دستگیر شدند.
سرهنگ «حکمت‌الله شجاعی»، رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی چندین فقره سرقت طلا از بانوان در نقاط مختلف شهرستان کرج، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد که سارقان که یک باند سه نفره هستند با یک دستگاه خودروی سمند نقره‌ای پلاک مخدوش در سطح شهر کرج تردد کرده و بانوانی که منتظر تاکسی بودند را شناسایی و پس از سوار کردن افراد با استفاده از سلاح سرد آنها را تهدید و اقدام به بریدن طلاهای آنان کرده و از محل متواری می‌شوند.
رئیس پلیس آگاهی البرز اضافه کرد: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با بهره‌گیری از اقدامات پلیسی هر سه نفر اعضای این باند را شناسایی و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان در کرج دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند و تا کنون به ۱۳ فقره سرقت به عنف از بانوان اعتراف کرده‌اند.
 
کشف هزاران لیتر سوخت قاچاق
 در عملیات دریایی مرزبانان
 قاچاقچیان سوخت که قصد داشتند با 21 فروند شناور هزاران لیتر سوخت و روغن خوراکی قاچاق کنند از سوی دریابانان در چابهار دستگیر شدند.
  سرهنگ‌ «جواد رفیعی» جانشین فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر گفت: دریابانان پایگاه دریابانی چابهار با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند طی چند رشته عملیات دریایی، 21 فروند شناور حامل سوخت قاچاق را متوقف کنند. مأموران در این عملیات‌‌ مقتدرانه در بازرسی از شناورهای توقیفی، مقدار 24 هزار و 800 لیتر سوخت قاچاق و یک‌هزار و 120 لیتر روغن خوراکی کشف کردند.
وی با اشاره به دستگیری 32 قاچاقچی، افزود: برابر اعلام کارشناسان، ارزش فرآورده‌های سوختی کشف شده 12 میلیارد و 690 میلیون ریال برآورد شده است.
 
کلاهبرداری با ترفند رزرو هتل در کیش
مرد شیاد که با درج آگهی فروش بلیت قطار و هواپیما و رزرو هتل در کیش از چندین نفر کلاهبرداری کرده بود، در یکی از هتل‌های کیش دستگیر شد.
سرگرد محسن بابایی، رئیس پلیس فتا کیش در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری اینترنتی از طریق درج آگهی در سایت اینترنتی و تحویل ندادن بلیت به شهروندان، شناسایی متهم در دستور کار پلیس فتا کیش قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتا کیش با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یکی از هتل‌های کیش دستگیر کردند.
این مقام انتظامی‌بیان کرد: در بررسی‌های فنی صورت گرفته متهم دارای شاکی‌هایی از استان‌های دیگر نیز بوده که تا کنون تعداد هشت نفر شاکی با ارزش مالی مبلغ کلاهبرداری به میزان ۸۰۰ میلیون ریال شناسایی شده است که متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله موجود به جرم خود اعتراف کرد و پس از اقدامات تکمیلی پرونده به مرجع قضایی ارسال شد.
 
سوختن دو سرنشین خودرو در تصادف با کامیون
 برخورد کامیون با یک خودروی سواری در مسیر سبزوار- بردسکن منجر به مرگ ۲ نفر و زخمی‌شدن یک نفر دیگر شد.
 محمد همتی مسئول روابط عمومی‌سازمان آتش‌نشانی سبزوار گفت: این حادثه ساعت ۲ و ۷ دقیقه بامداد یکشنبه در ۳۸ کیلومتری جنوب سبزوار رخ داد که به محض گزارش به سامانه ۱۲۵، نجاتگران این سازمان به محل اعزام شدند. در این حادثه برخورد رخ به رخ یک دستگاه خودروی سواری با کامیون، منجر به آتش‌سوزی و جان باختن ۲ نفر از سرنشینان خودروی سواری و آسیب دیدن یک نفر دیگر شده بود.
 وی گفت: آتش‌نشانان پس از خارج کردن اجساد قربانیان و تحویل مصدوم حادثه به امدادگران اورژانس به کار خود پایان دادند.