اخبار

واشقانی: مدالم را مدیون سیدالشهدا(ع) هستم
نگار واشقانی فراهانی ملی‌پوش 28 ساله پاراکاراته که دارای معلولیت است، در سومین دوره مسابقات پاراکاراته آسیا در هانگژو چین مدال طلا دشت کرد تا نشان دهد معلولیت محدودیت نیست. واشقانی علاوه بر ورزش در هنر هم دستی بر آتش داشته و هنرجوی موسیقی است. او که تنها دختر طلایی پاراکاراته ایران در تاتامی هانگژو بوده است، بعد از این افتخارآفرینی گفت: «از پدر و مادر و مربیان عزیزم تشکر می‌کنم که نقش بسزایی در کسب این موفقیت داشتند. کسب این قهرمانی را مدیون سیدالشهدا(ع) هستم و برای موفقیت در عرصه‌های دیگر مسابقات جهانی برای بالا بردن پرچم سه رنگ کشورم ایران تمام تلاشم را خواهم کرد.»


پدلی‌ها به جام جهانی نرسیدند
رؤیای صعود به جام جهانی پدل برای ایرانی‌ها بر باد رفت با سومی و پنجمی تیم‌های ملی پدل ایران در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی. این مسابقات در شرایطی به میزبانی کویت برگزار شد که در این دوره تیم‌های استرالیا، بحرین، چین، مصر، ایران، ژاپن، کویت، لبنان، عمان، فیلیپین، عربستان، سنگال، تایلند، تونس و امارات در دو بخش زنان و مردان حضور داشتند. تیم ملی مردان در دیدار رده‌بندی با شکست مصر سوم شد اما دستش به جام جهانی نرسید چراکه تنها قهرمان جواز صعود گرفت. تیم ملی پدل زنان هم کویت را برد و با پنجمی رقابت‌های انتخابی را تمام کرد و در حسرت جام جهانی ماند. دو تیم اول زنان سهمیه جام جهانی را گرفتند.


مدرس کنفدراسیون
موتورسواری آسیا در ایران
فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی برای نخستین بار مدرس کنفدراسیون این رشته را برای آموزش به ایران می‌آورد. با پیگیری و رایزنی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران و موافقت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، راجیو سیتهو مدرس هندی آکادمی هوندا و کنفدراسیون موتورسواری آسیا نیمه دوم مهرماه به ایران خواهد آمد. راجیو، قهرمان ملی هند و جاده  آسیاست و در مسابقات بین‌المللی شاگردان زیادی به عنوان ملی‌پوش تربیت کرده است که از جمله آنها می‌توان به رایدر، بانوی هندی که در مسابقات کاپ آسیا حضور داشت، اشاره کرد.
 

نامزدی سوئیس برای میزبانی المپیک زمستانی
پیشنهاد میزبانی سوئیس از بازی‌های المپیک زمستانی 2038 تأیید شد. دولت سوئیس پیشنهاد میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی 2038 را تأیید کرده که شامل آغاز بهبود امکانات ورزشی کشور، انتشار اطلاعات در مورد بازی‌ها در سراسر کشور و شروع به جست‌و‌جو و جذب بودجه اضافی است. بنابراین، این کشور می‌تواند حق نهایی میزبانی بازی‌ها در سال 2027 را بدون نیاز به رقابت با میزبان‌های دیگر داشته باشد. ویولا آمهد، رئیس‌جمهور سوئیس به بلومبرگ گفت: این فرصت بزرگی برای کشور است.
 المپیک مسابقاتی است که برای کشورمان در آینده الهام‌بخش و مفید خواهد بود. بسیار مهم است که مردم در فرایند درخواست سوئیس برای میزبانی از المپیک درگیر شوند. ما فقط می‌خواهیم میزبان بازی‌هایی باشیم که مردم ما از آن لذت می‌برند.


قهرمانی تور جهانی تنیس
برای دوبل جوانان
دوبل جوانان ایران تور جهانی را با قهرمانی تمام کرد. تور جهانی تنیس از جمعه در زمین‌های تنیس مجموعه استقلال تهران آغاز شد که در فینال دوبل زوج کیانوش حنیفی–پارسا اشجاری از ایران با شکست 2 بر صفر ترکیه و با امتیازات ۲-۶ و ۴-۶ صاحب قهرمانی شد و در بخش دختران نیز تیم یاسمن یزدانی ایرانی و ویکتوریا سدووا روسی با نتیجه ۲ بر یک نمایندگان هند و روسیه را شکست دادند تا تکلیف نفرات برتر این بخش مشخص شود. هفته دوم مسابقات (J100) از دیروز با انجام جدول مقدماتی در زمین‌های باشگاه تنیس آپت استقلال تهران آغاز و ۱۴ شهریورماه با انجام دیدارهای فینال به پایان می‌رسد.
 

 دومین سهمیه جهانی
تنیس روی میز برای یاوری
وانیا یاوری دختر نوجوان ایرانی جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد. با اعلام فدراسیون جهانی، دختر ایرانی با رتبه ٣٦ رنکینگ دنیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان را گرفت. یاوری بعد از باران ارجمند دومین دختر نوجوانی است که با تصاحب سهمیه مسافر سوئد شد تا اواسط آذرماه برای حضور در رقابت‌های جهانی راهی شود. تیم‌های نوجوانان و جوانان پسر ایران سهمیه تیمی رقابت‌های جهانی را گرفته‌اند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و پنج - ۰۸ مهر ۱۴۰۳