حوادث جهان

کشف جسد دختر جوان در بالکن خانه بعد از 16 سال
مرد جنایتکار که 16 سال پیش دوست دختر خود را در کره جنوبی به قتل رسانده و جسد وی را در بالکن خانه زیر لایه‌ای از سیمان دفن کرده بود، بازداشت شد.
 به گزارش فرانس‌پرس، پلیس استان گیونگنام اعلام کرد این مرد که اکنون دهه پنجاه زندگی خود را سپری می‌کند به قتل دوست دخترش در اکتبر ۲۰۰۸ در جریان یک مشاجره، اعتراف کرد.
 بنا به گزارش پلیس، متهم با یک جسم سخت به دوستش ضربه زده و او را به قتل رسانده، سپس جسدش را داخل یک چمدان مسافرتی قرار داده است. وی چمدان را روی بالکن خانه‌اش آورده و با انباشتن آجر و ریختن یک لایه ۱۰ سانتی‌متری سیمان آن را پنهان کرده بود.
 تا سه سال پس از قتل، کسی از ناپدید شدن این زن خبر نداشت زیرا او با خانواده خود در ارتباط و تماس نبود. تا اینکه سال 2011 پرونده به جریان افتاد و وقتی پلیس به سراغ متهم رفت او گفت از دوست دخترش جدا شده بوده و خبری از وی ندارد.
 به گفته بازرس پرونده، جسد مقتول به این دلیل پیش‌تر کشف نشد که متهم آن را در فضای کوچک بالکن جا داده و اتاق مشرف به آن نیز از سال ۲۰۱۶ به این سو خالی مانده بود و صاحبخانه از آن اتاق به‌عنوان انباری استفاده می‌کرد. تا اینکه جسد مقتول ماه اوت گذشته، زمانی که کارگران در این ساختمان در حال جست‌وجوی نشتی آب بودند و به طور اتفاقی به چمدان مسافرتی پنهان شده دسترسی یافتند، پیدا شد.
 پلیس پس از بررسی‌های اولیه اعلام کرد با توجه به اینکه جسد کاملاً تجزیه نشده بود پلیس این امکان را یافت تا از روی اثر انگشت هویت مقتول را شناسایی کند. متهم که از سوی پلیس برای بازجویی فراخوانده شده بود در نهایت به قتل اعتراف کرد و بزودی محاکمه خواهد شد.
 
مرگ 46 هندی در مراسم سنتی استحمام
۴۶ هندی از جمله ۳۷ کودک در ایالت بیهار در شرق هند در یک جشنواره غرق شدند.
به گزارش ایندیاتودی، در این مراسم هندو‌ها در رودخانه‌ها و نهرهای محلی استحمام می‌کنند. مردم در نزدیکی رودخانه‌ها و حوضچه‌های سراسر ایالت جمع شده بودند تا بخشی از جشنواره را که به آن غواصی مقدس می‌گویند، انجام دهند اما این افراد، هنگام استحمام سنتی در رودخانه‌ها و نهر‌های محلی که به دلیل طوفان و باران‌های اخیر بیش از حد معمول آب داشتند، در آب غرق شدند که 37 نفر از غرق‌شدگان کودک بودند. به گفته مقامات اداره مدیریت بلایای بیهار، کشته‌شدگان از ۱۵ منطقه ایالت در جریان جشنواره بوده‌اند.
 
28 کشته در تصادف اتوبوس در اتیوپی
 رسانه‌های محلی روز پنجشنبه گزارش دادند که در یک حادثه رانندگی در جنوب اتیوپی در مجموع ۲۸ نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند.
به گزارش الجزیره، این حادثه مرگبار زمانی رخ داد که اتوبوسی که از ولایتا سودو به سمت منطقه دارو در حرکت بود، واژگون شد. پلیس با هشدار نسبت به افزایش احتمالی تلفات، گفت: مجروحان در حال حاضر تحت مداوای پزشکی در مراکز درمانی هستند. با وجود پایین بودن نرخ سرانه مالکیت خودرو، تصادفات رانندگی مرگبار در اتیوپی به دلیل شرایط نامناسب جاده، رانندگی با بی‌احتیاطی، سیستم معیوب صدور گواهینامه رانندگی و اجرای ضعیف مقررات ایمنی رایج است.

نابودی 4 میلیون هکتار از جنگل‌ها در آتش‌سوزی بولیوی
 خوان کارلوس کالویمونتس معاون وزیر دفاع مدنی گفت که دولت بولیوی در حال بررسی اعلام یک فاجعه ملی به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی است.
 به گزارش آسوشیتدپرس، براثر این آتش‌سوزی‌ها، نزدیک به ۴ میلیون هکتار از جنگل‌ها و مراتع عمدتاً در شرق بولیوی نابود شده‌اند. اظهارات کالویمونتس پس از آن بیان شد که ماریو آگیلرا، سرپرست فرمانداری سانتا کروز، از دولت رئیس‌جمهور لوئیس‌آرس خواست تا فاجعه ملی در کشور اعلام کند زیرا راهی برای ادامه رسیدگی به این وضعیت اضطراری وجود ندارد و لازم است پشتیبانی، تجهیزات و ابزار اضافه از کشورهای دیگر دریافت کنند. اعلام فاجعه ملی، بولیوی را قادر می‌سازد تا به منابع ملی و بین‌المللی سریع‌تر دسترسی پیدا کند و رسیدن کمک‌های بشردوستانه و فنی برای مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی را تسهیل می‌کند. به گفته استاندار، در حال حاضر ۳۹ آتش سوزی در ۱۵ شهرداری شعله‌ور است و بیش از ۳ میلیون و۳۰۰ هزارهکتار زمین نابود شده است.

غرق شدن کشتی خدماتی نفتی در ونزوئلا
 پس از غرق شدن یک کشتی خدماتی مورد استفاده در تعمیر چاه‌های نفت در دریاچه ماراکایبو ایالت زولیای غربی ونزوئلا، حداقل ۲ نفر جان باختند و ۴ نفر دیگر ناپدید شدند. به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت پترولئوس ونزوئلا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حادثه ناشی از شرایط بد آب و هوایی است که در زمان حادثه منطقه را تحت تأثیر قرار داده بود. این شرکت در حال حاضر خدمات تعمیر و نگهداری چاه‌های نفت را ارائه می‌دهد. کمیته تحقیقاتی‌عالی این موضوع را برای تعیین قطعی علل حادثه بررسی می‌کند و از بستگان قربانیان حمایت می‌شود.

مرگ 15 معدنچی اندونزیایی در ریزش معدن طلا
ریزش یک معدن طلای غیرقانونی در استان سوماترای غربی اندونزی به علت رانش زمین ناشی از باران شدید، دست کم جان ۱۵ معدنچی را گرفت.
رئیس اداره حوادث و بلایای طبیعی استان ولسوالی سولوک، ایروان افندی گفت که معدن طلای غیرقانونی عصر روز پنج‌شنبه بر اثر رانش زمین ناشی از بارندگی شدید فرو ریخته است. وی با توضیح اینکه امدادگران باید ۸ ساعت پیاده‌روی کنند تا به این مکان که از طریق جاده قابل دسترسی نیست برسند، افزود، قربانیان ساکنان منطقه هستند که به‌صورت دستی، طلا استخراج می‌کردند.
 این مقام اندونزیایی تخمین زد که احتمالاً ۲۵ نفر در زمان وقوع حادثه در این معدن بودند که ۱۵ نفر جان باختند و۳ نفر مجروح و ۷ نفر ناپدید شده‌اند.