از گوشه و کنار ایران

اتصال شبکه برق موتورخانه، لنج را به آتش کشید
 آتش‌سوزی لنج در بندر صیادی پسابندر دشتیاری واقع در ۹۰ کیلومتری شهر چابهار نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان با خسارت سنگین همراه بود، اما تلفات جانی و مصدوم نداشت.
دادرحمان بامری، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: شاهد وقوع آتش‌سوزی در یک فروند لنج صیادی در اسکله صیادی پسابندر بودیم و این حریق در یکی از لنج‌های صیادی در اسکله پسابندر به علت اتصال شبکه برق موتورخانه رخ داد. در همان لحظه وقوع، از طریق دوربین‌های کنترلی توسط شیفت پایگاه حفاظت از منابع آبزیان اسکله پسابندر حادثه به مراجع و دستگاه‌های ذیربط اعلام شد و گشت دریایی یگان حفاظت از آبزیان شیلات استان با همکاری جامعه صیادی و دریابانی سریعاً وارد صحنه حادثه شده و اقدام به جدا‌سازی شناور محصور در بین سایر شناور‌ها کردند و از بروز حادثه بیشتر جلوگیری به عمل آمد و آتش مهار شد.

 بازداشت  عاملان قتل پسر زابلی
 دو پسر جوان که در یکی از خیابان‌های زابل با چاقو مرتکب قتل شده بودند در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شدند.
سرهنگ علیرضا دلیری، جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با اعلام خبر قتل پسری ۱۹ ساله به وسیله ضربات چاقو و متواری شدن عاملان قتل از محل در یکی از خیابان‌های زابل، موضوع دستگیری قاتل یا قاتلان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس این شهرستان قرار گرفت. مأموران پلیس با حضور در محل و انجام تحقیقات گسترده میدانی، عاملان این جنایت را شناسایی کردند. با تلاش کارآگاهان پلیس، قاتل و همدستش در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع جنایت دستگیر شدند و پس از انتقال به مقر در مواجهه با مستندات پلیسی به قتل اعتراف کردند. قاتلان انگیزه خود از وقوع این جنایت را اختلافات شخصی عنوان کردند.
 
انهدام باند برگزاری مسابقه در قفس
پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران پس از شناسایی عوامل برگزارکننده مسابقات زیرزمینی داخل قفس توسط اتباع غیرمجاز و برخی گردانندگان داخلی در باغی در«اسفندآباد» ملارد، در عملیاتی ویژه ۲ نفر اتباع غیرمجاز و۱۲ ایرانی که در مبارزات، شرط بندی و قمار نقش داشتند دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
 همچنین در ادامه عملیات پلیس، با شناسایی چهار نفر از افراد سابقه‌دار در اسلامشهر تحت عنوان عاملان اصلی برگزاری مسابقات بازداشت و محل مبارزات پلمب شده است.
 مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در پایان تأکید کرد، برگزاری مسابقات ورزشی در چهارچوب قانونی با کسب مجوز رسمی و رعایت ایمنی و سلامت افراد شرکت‌کننده بویژه جوانان قابل انجام است.
 
مرگ راننده و سرنشینان تاکسی در تصادف جاده کوهدشت
  تصادف مرگبار بین دو دستگاه خودروی پژو در محور کوهدشت به پل سیمره 4 کشته برجا گذاشت.
 به گزارش ایلنا، سرهنگ «محمد زارعی»، رئیس پلیس راه انتظامی لرستان در تشریح این خبر اظهار داشت: ساعت ۰۱:۲۰ بامداد جمعه خبر تصادف منجر به فوت در محور کوهدشت به پل سیمره، حد فاصل روستای بلوران اعلام شد و بلافاصله عوامل پلیس راه، انتظامی و دستگاه‌های امدادی در محل حاضر شدند و مشخص شد تصادف بین یک دستگاه خودروی پژوی تاکسی و یک دستگاه پژوی دیگر رخ داده که بر اثر این سانحه راننده و ۳ سرنشین خودروی پژوی تاکسی در دم فوت کردند. وی با بیان اینکه بعد از تصادف یکی از خودروها دچار حریق شده بود که توسط دستگاه‌های امدادی اطفا و مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند، گفت: بنابر اعلام کارشناسان علت تصادف بی‌احتیاطی از جانب سواری پژو به علت انحراف به چپ ناشی از خستگی و خواب آلودگی نسبت به سواری پژوی تاکسی تشخیص داده شده است. سرهنگ زارعی تصریح کرد: محور پل سیمره به زانوگه از محورهای اصلی بین استانی است که استان‌های غرب و شمال غرب را به جنوب متصل کرده و مسیر اصلی ترانزیت کالا به این استان‌هاست.
 
راننده کامیون بی‌احتیاط یک خانواده را به کام مرگ کشاند
 یک خانواده چهار نفره شامگاه پنجشنبه در تصادف رانندگی در جاده اصفهان - نایین قبل از شهرک صنعتی سجزی جان خود را از دست دادند.
 سرآتشیار محمد شریعتی، سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان گفت: حادثه تصادف خودروی پژو ۴۰۵ و کامیونت در محور اصفهان- نایین قبل از شهرک صنعتی سجزی ساعت ۱۹:۴۲ پنجشنبه به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد. بلافاصله تیم امداد از ایستگاه شماره ۱۵ به همراه خودروی نجات و همچنین تیم آتش‌نشانی شهرک صنعتی سجزی به محل حادثه رفته و چهار سرنشین خودروی پژو ۴۰۵ را که پس از برخورد با کامیونت در میان تکه‌های آهن محبوس شده بودند بیرون کشیدند اما اعضای خانواده به‌دلیل شدت جراحات وارده در دم جان باخته بودند. این خانواده شامل پدر و مادر حدود ۳۵ ساله به همراه دختر ۱۵ ساله و پسر ۶ ساله بودند.رئیس پلیس راه استان اصفهان نیز درباره این حادثه گفت: علت تصادف توسط کارشناسان پلیس راه، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده کامیون اعلام شده است.
 
دستگیری سارق تجهیزات مخابراتی روستایی در دشتستان
سارق تجهیزات مخابراتی یک روستا در دشتستان با تلاش پلیس دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه محمدرضا محمودیان، فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم مخابرات در روستای نظرآقا و ایجاد نارضایتی مردمی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران پاسگاه انتظامی نظرآقا با انجام تحقیقات و شیوه و شگردهای پلیسی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی وی را در یک عملیات منسجم در مخفیگاهش دستگیر کردند. متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به 5 فقره سرقت تجهیزات مخابرات اعتراف کرد و اموال مکشوفه از متهم تحویل نماینده اداره مخابرات شد.
 
مرگ 2 حفار غیرمجاز در چاه
‏ ٢ نفر بر اثر گازگرفتگی هنگام حفر چاه غیرمجاز برای دسترسی به خط اصلی نفت و گاز در شهرستان نظرآباد ساوجبلاغ جان خود ‏را از دست دادند.  سرهنگ «فرج‌الله اسداللهی»، فرمانده انتظامی نظرآباد گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر گازگرفتگی دو جوان در یکی از روستاهای شهرستان بلافاصله نیروهای امدادی و کارشناسان پلیس به محل حادثه اعزام شدند. مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند دو جوان اقدام به حفر غیرمجاز از خط اصلی نفت و گاز کرده‌اند که بر اثر استنشاق گاز حاصل از لوله اصلی هر دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و چهار - ۰۷ مهر ۱۴۰۳