اخبار

آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما توسط چین
چین موشک بالستیک ICBM را با یک کلاهک ساختگی در اقیانوس آرام پرتاب کرد. به گزارش گاردین، چین از پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما به سمت «دریای آزاد» اقیانوس آرام خبر داد که بر فراز نقطه شمالی فیلیپین پرواز می‌کند. طبق این گزارش احتمال دارد این اولین آزمایش از این دست از اوایل دهه 1980 تاکنون باشد. وزارت دفاع چین اعلام کرد که «پرتاب این موشک بخشی از یک اقدام معمول در برنامه آموزشی سالانه ما بود.» بیانیه وزارت دفاع چین، جزئیات بیشتری ارائه نکرد و صرفاً تأکید کرد که این پرتاب علیه هیچ کشور یا هدف خاصی انجام نشده است.در گزارش جداگانه‌ای توسط رسانه دولتی شین‌هوا آمده است که چین از قبل به کشور یا کشورهای دارای مناقشه اطلاع داده است.
 
افشای اطلاعات جدید از خسارت‌های وارده به کشتی امریکایی
شبکه «سی‌بی‌اس» روز گذشته گزارش جدیدی پیرامون میزان خسارت‌های وارده به کشتی امریکایی در آب‌های منطقه را رسانه‌ای کرد. به گزارش مهر، «سی‌بی‌اس» روز چهارشنبه اطلاعات بیشتری را درخصوص کشتی سوخت‌رسان امریکایی با نام«یواس‌ان‌اس بیگ هورن» (USNS Big Horn) متعلق به نیروی دریایی امریکا که دیروز اعلام شد دچار آسیب شده است، رسانه‌ای کرد.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، کشتی مذکور تنها کشتی سوخت‌رسان نیروی دریایی ایالات متحده در خدمت گروه ضربتی ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» به شمار می‌آید که در غرب آسیا برای حمایت از رژیم صهیونیستی در بحبوحه تنش‌آفرینی‌های این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان مستقر بود و دوشنبه هفته جاری در سواحل عمان به گل نشست.
 
اعزام ۷۰۰ نیرو از لندن به قبرس
 برای تخلیه اتباع انگلیسی از لبنان
در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، انگلیس به‌منظور کمک به شهروندانش برای ترک این کشور، ۷۰۰ نیروی نظامی به قبرس اعزام می‌کند.
به گزارش رویترز، همزمان با تشدید تنش‌ها در لبنان پس از حملات گسترده و وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیروت، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای کمک به خروج شهروندان این کشور از لبنان، ۷۰۰ نیروی نظامی به قبرس اعزام می‌کند؛ جایی که لندن پیش‌تر در آن ناو، جنگنده و بالگرد ترابری مستقر کرده است.جان هیلی، وزیر دفاع انگلیس در این‌باره گفت: تحولات ساعات و روزهای گذشته، نشان داد که شرایط تا چه اندازه ملتهب است و به همین دلیل پیام ما روشن است و شهروندان انگلیسی باید فوراً (لبنان) را ترک کنند. دولت ما تمام تدارکات را برای حمایت از اتباع انگلیسی در صورت وخیم شدن شرایط، مهیا کرده است.
 
کشته و زخمی شدن ۱۳ نظامی اماراتی در شرایط مرموز و مبهم
وزارت دفاع امارات از کشته و زخمی شدن ۱۳ نظامی امارات بدون ذکر جزئیات بیشتر خبر داد. به گزارش القدس العربی وزارت دفاع امارات از کشته و زخمی شدن ۱۳ نظامی این کشور خبر داد. وزارت دفاع امارات اعلام کرد: چهار نظامی این کشور بر اثر حادثه‌ای هنگام انجام وظیفه کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.توضیحی از سوی وزارت دفاع امارات درباره جزئیات حادثه بیان نشده است. وزارت دفاع امارات به خانواده نظامیان کشته شده تسلیت گفت و با آنها ابراز همدردی کرد. همچنین وزارت دفاع امارات از مداوای زخمی‌شدگان نیز خبر داد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه - ۰۵ مهر ۱۴۰۳