اخبار

در نشست هیأت دولت رقم خورد
دستور قاطع عارف برای تعطیلی معادن غیراستاندارد کشور
معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت با قدردانی از وزرای کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر و سازمان مدیریت بحران کشور، استانداری خراسان جنوبی در رسیدگی به مصدومان و عملیات امداد و نجات در حادثه معدن طبس تصریح کرد: پس از وقوع این حادثه هماهنگی‌های بسیار خوبی بین همه دستگاه‌های مربوطه به عمل آمده است که باید این تلاش‌ها ادامه یابد و همچنین به تمامی مسائل خانواده‌های جانباختگان و مصدومان رسیدگی و مشکلات آنان حل شود.
وی افزود: وزرای صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسانه ظرف حداکثر ۲ هفته علل بروز این حادثه را هر چه سریع‌تر در گزارشی تدوین کنند و در صورت کوتاهی، سهل‌انگاری یا علل طبیعی با خاطیان احتمالی این حادثه برخورد شود و اگر علل طبیعی و نشت گاز عامل اصلی بروز حادثه ریزش معدن شناخته شود، نه تنها معدن طبس بلکه هر یک از بیش از ۲۲۰ معدن فعال در کشور که استانداردهای لازم را ندارند، بسته شوند چرا که جان انسان‌ها بسیار شریف و مهم‌تر است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف با تأکید بر اینکه باید تمامی مسائل ایمنی و آسیب‌های محیط کار در کشور نظارت جدی شود، تصریح کرد: متأسفانه این بازرسی‌ها و نظارت‌ها جدی گرفته نمی‌شود و با خاطیان برخوردهای لازم نمی‌شود و ایمن‌سازی معادن بویژه معادن زغال سنگ به دلیل وجود گاز متان اهمیت اساسی دارد و باید فضای این معادن برای کارگران زحمتکش امن شود.
عارف همچنین با قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی برای ورود بموقع و بررسی حادثه معدن طبس تصریح کرد: باید با هماهنگی و همکاری سه قوه به نتیجه‌ای واحد و ارائه راهکارهای لازم برای ایمن‌سازی معادن کشور و رسیدگی به مسائل مصدومان و خانواده جانباختگان این حادثه برسیم.
 
سیدحسن خمینی
در نامه‌ای خطاب به دبیرکل حزب‌الله:
مهیای آنم در هر سنگری که لازم بدانید همراهتان باشم
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در نامه‌ای به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: کسانی که جز زبان زور نمی‌فهمند و کمترین حظّی از انسانیت نبرده‌اند، امروز در پناه حمایت همه‌جانبه حکومت‌های غربی و سکوت ننگین دولت‌های عربی و تماشاگری شرم‌آور حکومت‌های شرقی به هر خشونت و جنایتی دست می‌زنند.
به گزارش ایسنا، سیدحسن خمینی در نامه‌ای به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، ضمن تجلیل از مجاهدت برادران و خواهران غیور لبنانی، برای همراهی در راه دفاع از کیان اسلام و جهاد در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی اعلام آمادگی کرد.
در نامه سید حسن خمینی که به دفتر نمایندگی حزب‌الله لبنان در تهران تحویل داده شده، آمده است: «اراده و مقاومت فرزندان حزب‌الله در لبنان و مجاهدان فلسطین در غزه، امروزه ملاک حقیقت و نماد بی‌بدیل شرافت و آزادگی است. و راستی آیا زبان و قلم و سلاحی که امروز در بیان حقانیت شما و در دفاع از مظلومیت‌تان در کام و در غلاف بماند، فردای قیامت سرگشته و سر شکسته نخواهد بود؟!»
سیدحسن خمینی همچنین خطاب به دبیرکل حزب‌الله افزود: «اینجانب همانند همه فرزندان معنوی خمینی کبیر، در کمال افتخار خدمت شما برادر مجاهد اعلام می‌دارم که در راه دفاع از کیان اسلام و در مسیر جهاد با رژیم نامشروع صهیونیستی آماده هرگونه خدمت هستم و مهیای آنم که در هر سنگری که لازم بدانید، همراهتان باشم. فافوز معکم فوزا عظیما. ان‌شاءالله.»
 
تأکید همتی و همتای چینی بر اجرایی‌ کردن برنامه جامع راهبردی بلندمدت
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و وزیر دارایی چین بر اجرایی‌ کردن برنامه جامع راهبردی بلندمدت دو کشور تأکید کردند.
به گزارش پرتال وزارت اقتصاد، «عبدالناصر همتی» در دیدار با «فو آن» وزیر دارایی چین، علاوه بر موضوعات مربوط به همکاری‌های دو کشور در این بانک، مهم‌ترین مسائل مربوط به روابط دوجانبه بویژه پیگیری نتایج توافق‌های انجام شده قبلی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.
برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک از دیگر محورهای گفت‌وگوی وزرای دو کشور بود.
وزرای دو کشور در این دیدار تأکید کردند که ایران و چین اجرایی‌کردن جدی‌تر و عمیق‌تر برنامه جامع راهبردی بلندمدت دو کشور را در دستور کار خود قرار داده‌اند و این مسیر را در تعاملات رسمی دو کشور تا رسیدن به دستاوردهای عملی مشخص ادامه خواهند داد.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و سه - ۰۵ مهر ۱۴۰۳