رونق انرژی‌های تجدیدپذیر در انتظار تسهیلات ارزی

همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور روز گذشته برگزار شد. در این برنامه، نمایشگاه جانبی نیز ایجاد شده بود که توسط انجمن سازندگان و تأمین‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتکا) اجرا شد.
به گزارش «ایران»، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این همایش عنوان کرد: ناترازی شدید انرژی، نیاز به توسعه تجدیدپذیرها را جدی‌تر کرده است، به طوری که باید سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه بیشتر شود تا بتوان ناترازی‌ها را کاهش داد. محمود نجفی‌عرب تأکید کرد: 60 درصد ظرفیت اسمی صنایع کشور به دلیل ناترازی آب، برق و گاز هدر رفته است و این امر کاهش تولید و افزایش تورم را به دنبال دارد. در حال حاضر سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق کشور ۱.۲ درصد است. وی افزود: ظرفیت کشور در انواع انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار قابل توجه است، اما انرژی‌های تجدیدپذیر سهمی ناچیز در تولید برق دارند.
علاوه بر آن رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) در این همایش گفت: تسهیلات ارزی برای توسعه تجدیدپذیرها در نظر گرفته شده است که بزودی چگونگی اختصاص آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. این تسهیلات بدون محدودیت خواهد بود و روش پرداخت آن به اطلاع متقاضیان رسانده خواهد شد. محسن طرزطلب درباره ناترازی برق در کشور، افزود: حل ناترازی کار ویژه می‌طلبد و بدون کار ویژه شدنی نیست. در حال حاضر کشور در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد که اگر فعالان حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نتوانند اقدامی در این زمینه انجام دهند، سال‌های آینده دیگر براحتی نمی‌توان کار کرد. وی از اختصاص تسهیلات تبصره ۱۸ برای توسعه تجدیدپذیرها، همچنین از تلاش به‌منظور تسهیل شرایط برای صنایع کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد. طرزطلب به وجود حدود ۵۰ همت در صندوق بهینه‌سازی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود از این بخش نیز تسهیلاتی برای توسعه تجدیدپذیرها در نظر گرفته شود.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳