بنگاه

تحقیقات علمی و اقدامات شرکت پالایش نفت تهران
در حوزه رعایت الزامات محیط زیست

رئیس HSE شرکت پالایش نفت تهران نگاه علمی و پژوهشی این اداره به بحث رعایت الزامات زیست محیطی این شرکت را تشریح کرد.
رضا پیرمند طی گفت‌و‌گویی با اشاره به استاندارد ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ ISO اظهار داشت: جاری‌سازی مدل مدیریت سبز، استقرار نظام HSE-MS وزارت نفت و الگو‌برداری از شرکت SHELL به عنوان تکنولوژی برتر اقدامات مهم شرکت پالایش نفت تهران در خصوص استقرار نظام مدیریت محیط زیست است. در این باره پالایشگاه تهران با ترسیم معیارهای مدیریت سبز و اجرای رویکرد‌های علمی و عملی، خود را به مدیریت سبز و پایداری سازمانی و محیطی ملزم می‌داند.
وی با تأکید بر حساسیت و اهمیت انتشار آلایندگی نزد مدیریت ارشد و واحد محیط زیست پالایشگاه تهران و سیاست‌های کلان این مجموعه راهبردی بیان داشت: موضوع بررسی انتشار کلیه آلاینده‌ها بویژه آلاینده‌های بخش هوا با جزئیات دقیق و کامل توسط تیم‌های کارشناسی و فنی مجرب دانشگاهی و مهندسین مشاور گرید یک محیط زیست در سنوات گذشته توسط پالایشگاه بررسی و تحت نظارت و کنترل دقیق بوده و حداکثر شعاع انتشار آلاینده‌ها بر حسب نوع آلاینده، میزان دقیق برآورد نشت آلاینده‌ها در هر نقطه، نقشه مدل پراکنش آلاینده‌ها در شعاع تأثیر گوناگون و… با دقت بسیار بالا مطالعه و تهیه گردیده و مرتباً در حال به روزرسانی می‌باشد که این مطالعات مؤید نتایج بسیار خوبی از رعایت الزامات محیط زیستی در پالایشگاه نفت تهران است.
وی در خصوص تولید ذرات در شرکت پالایش نفت تهران گفت: با توجه به نوع سوخت گاز طبیعی پالایشگاه و کنترل‌های دقیق سوخت و احتراق، تولید ذرات معلق عملاً امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: با توجه به اینکه موقعیت پالایشگاه تهران در منطقه تأسیسات صنعتی ری قرار گرفته است و این منطقه متشکل از کارگاه‌ها، کارخانجات، صنایع نفتی و صنعتی، سنگبری و… است، از این رو پالایشگاه تهران به عنوان پرچم‌دار رعایت الزامات زیست محیطی است که انتخاب آن طی ۳ سال پیاپی به عنوان شرکت پاک در صنعت پالایش نفت کشور و کسب عنوان برتر توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان نماینده وزارت نفت گواه این مدعاست. پیرمند ادامه داد: پالایشگاه تهران با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و سیستم‌های کنترلی بروز حداقل بار آلودگی ممکن و مجاز را ایجاد نموده و با طرح‌ریزی پروژه‌های زیست محیطی مختلف در راستای بهبود کیفیت محصولات، ارتقای کیفی محصولات تولیدی مطابق با استاندارد‌های روز دنیا و چشم‌انداز ارتقای ضریب پیچیدگی به عدد ۱۲.۷ اهتمام خود در حفظ و حراست از محیط زیست را در دستور کار قرار داده است.
رئیس HSE شرکت پالایش نفت تهران پیرامون مواد سمی و آلاینده‌های خطرناک این شرکت اظهار داشت: با توجه به سیکل بسته فرآیند‌های پالایشی و روی زمین قرار داشتن کلیه تأسیسات و مخازن (زیرزمینی نبودن آنها) و انجام تعمیرات دوره‌ای و پیشگیرانه همچنین تعمیرات اساسی منظم، امکان ورود فلزات سنگین به محیط وجود ندارد.

 

پرداخت خسارت ۱۲۰۰ میلیارد ریالی بیمه ملت
به کارخانه آذر سیلوان

شرکت بیمه ملت پس از بررسی‌های اولیه (علی‌الحساب) خسارت آتش‌سوزی کارخانه آذر سیلوان تبریز را در مدتی کوتاه طی یک فقره چک به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه ملت، در مراسمی با حضور اعضای هیأت مدیره این شرکت و مالک کارخانه آذر سیلوان تبریز، علی‌الحساب خسارت آتش‌سوزی که نیمه مردادماه سال‌جاری به وقوع پیوسته بود، به مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان به مالک این کارخانه اهدا شد. محمدتقی چراغی، نایب رئیس هیأت مدیره بیمه ملت، در این مراسم ضمن ابراز همدردی با مالک کارخانه آذر سیلوان و تشکر از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بابت حمایت‌هایشان، به اهمیت پرداخت سریع خسارت در کاهش مشکلات ناشی از حوادث برای بیمه‌شدگان محترم اشاره کرد.
وی همچنین بر تعهد شرکت بیمه ملت به ارائه خدمات باکیفیت به بیمه‌گذاران تأکید کرد و پرداخت علی‌الحساب خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی را نشان از تعهد بیمه ملت به مشتریان و همراهی در مراحل ارزیابی و پرداخت خسارت در کمترین زمان ممکن عنوان کرد.
عباسعلی حاجی‌زاده، بیمه‌گذار و مالک کارخانه آذر سیلوان نیز از سرعت عمل و همکاری بیمه ملت در ارزیابی و پرداخت خسارت ابراز قدردانی کرد و این اقدام را نمونه‌ای از مسئولیت‌پذیری شرکت بیمه ملت در قبال بیمه‌گذاران و همچنین عزم شرکت در حمایت از تولید داخلی دانست.
فرهاد عظیمی، معاون فنی بیمه ملت، نیز در این مراسم به تشریح روند بررسی، ارزیابی و پرداخت خسارت آتش سوزی کارخانه آذر سیلوان پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت این پرونده و ضرورت حمایت از تولید داخلی، تمامی مراحل ارزیابی خسارت و پرداخت آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط تیمی متخصص انجام می‌پذیرد.
شرکت بیمه ملت با ارائه پوشش‌های متنوع و جامع در حوزه بیمه آتش‌سوزی و در حوادث مختلف از جمله آتش‌سوزی، حوادث طبیعی، سرقت و … آرامش خاطر را برای بیمه‌گذاران خود به ارمغان آورده است. این شرکت با دارا بودن شبکه گسترده نمایندگی‌ها و کارشناسان مجرب، به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و دو - ۰۴ مهر ۱۴۰۳