اخبار

نتایج نظرسنجی‌ها به نفع کامالا
نتایج نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی از پیشتازی کامالا هریس با اختلافی 5 درصدی از رقیب جمهوری‌خواه او خبر می‌دهد. بر‌اساس این نظرسنجی، 48 درصد شرکت‌کنندگان دیدگاه مثبتی نسبت به هریس دارند، درحالی که این رقم در نظرسنجی ماه جولای 32 درصد بوده است. این نظرسنجی با حاشیه خطای سه درصد انجام شده که این به معنای آن است که رقابت بین این دو رقیب شانه به شانه پیش می‌رود. نتایج نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس هم حاکی از آن است که هریس با 52 درصد در مقابل ترامپ با 48 درصد در بین رأی‌دهندگان احتمالی پیشتاز است. همچنین آخرین نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان حاکی از این است که کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها 50 درصد آرا و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه 47 درصد آرا را در انتخابات ریاست‌جمهوری کسب می‌کنند.  نیویورک‌تایمز هم از برتری هریس در سه ایالت کلیدی آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی نسبت به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق امریکا و نامزد ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ گزارش داد.
 
دانمارک: ناتو اجازه حمله به عمق خاک روسیه را صادر کند
نخست‌وزیر دانمارک امروز (دوشنبه) مدعی شد که متحدان اوکراین باید از تردید درباره استفاده این کشور از سلاح‌های دوربرد دست بردارند و به کی‌یف اجازه دهند از این سلاح‌ها برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند. وی افزود بحث علنی درباره خطوط قرمز در طول این جنگ اشتباه است و این امر کارت برنده را در اختیار روسیه قرار داده است. مته فردریسکن مدعی شد: مهم این است که خطوط قرمز تاکنون نقض شده‌اند. هنگامی که روسیه به خاک اوکراین وارد شد، این خطوط نقض شدند. بنابراین من نمی‌پذیرم و اجازه نمی‌دهم که کسی در روسیه تعیین کند چه تصمیمی در ناتو درست است.  کشورهای تأمین‌کننده سلاح‌های اوکراین بویژه امریکا به‌دلیل نگرانی از گسترش درگیری‌ها با روسیه، محدودیت‌هایی را در استفاده این کشور از سلاح‌های دوربرد اعمال کرده‌اند. با این حال در ماه‌های گذشته درخواست‌ها برای لغو این محدودیت‌ها افزایش یافته است و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به بهانه کمک به پیروزی کی‌یف در جنگ با روسیه، لغو چنین محدودیت‌هایی را خواستار شده است.
 
آیت‌الله سیستانی: تجاوز به لبنان را متوقف کنید
دفتر آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان اعلام کرد: مرجعیت دینی همبستگی خود را با عزیزان لبنانی و رنج و درد بزرگ آنها در برابر تجاوز ظالمانه اسرائیل ابراز می‌کند. این دفتر اعلام کرد: مرجعیت دینی خواهان به‌کارگیری نهایت تلاش‌ها برای توقف این تجاوز وحشیانه مستمر و حمایت از ملت لبنان در برابر پیامدهای ویرانگر آن است و از مؤمنان می‌خواهد اقدمات لازم را برای کاهش رنج و مشکلات آنها و تأمین نیازهای انسانی‌شان اتخاذ کنند.

فرمان تشکیل کابینه در سوریه با ریاست الجلالی
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، فیصل مقداد وزیر خارجه را به سمت «معاون رئیس‌جمهور» منصوب کرد. این فرمان «فیصل مقداد» که پیش از این وزیر خارجه سوریه بود، را به عنوان معاون رئیس‌جمهور تعیین کرد و وی را به پیگیری اجرای سیاست خارجی و رسانه‌ای در راستای دستورات رئیس‌جمهور مکلف کرد. رئیس‌جمهور سوریه همچنین دستور تشکیل کابینه جدید به ریاست دکتر محمد غازی الجلالی را صادر کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک - ۰۳ مهر ۱۴۰۳