از گوشه و کنار ایران

درگیری دختران جوان در پارک به خون کشیده شد
درگیری خونین دو دختر جوان در پارک شکری شهرستان بابل با قتل دختر 19 ساله پایان یافت.
سرهنگ علی داداش‌تبار، فرمانده انتظامی بابل گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری در یکی از پارک‌های شهرستان بابل، مأموران انتظامی به سرعت به محل درگیری اعزام شدند. در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد دو دختر 18 و 19 ساله در پارک با هم درگیر شده‌اند و در این میان دختر ۱۹ ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده و متهم نیز فرار کرده است. در ادامه تحقیقات میدانی با شناسایی هویت قاتل و مقتول، کارآگاهان پلیس مخفیگاه قاتل را شناسایی کردند و این دختر در کمتر از ۲ ساعت دستگیر شد. وی ضمن اعتراف به قتل علت وقوع درگیری را اختلافات شخصی عنوان کرد.
 
شیرجه مرگ در رودخانه زیاران
مرد جوانی که برای شنا کردن به رودخانه زیاران رفته بود، هنگام شیرجه زدن به درون آب بر اثر برخورد سرش با سنگ کف رودخانه جان خود را از دست داد.
سرهنگ بهروز لامعی، فرمانده انتظامی آبیک گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد حادثه در رودخانه زیاران، بلافاصله مأموران انتظامی به بیمارستان ولی‌عصر(عج) آبیک اعزام شدند. با حضور پلیس و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد مردی ۳۳ ساله در قسمت کم‌عمق رودخانه شیرجه زده و بر اثر برخورد شدید سرش با سنگ جان خود را از دست داده است.
وی بر رعایت نکات ایمنی هنگام شنا کردن از سوی افراد تأکید کرد و گفت: شهروندانی که به فن شنا آشنایی ندارند از شنا در نقاط ممنوعه و رودخانه‌ها خودداری کنند.
 
مرگ 3 مادر باردار در تصادف 2 خودرو
 تصادف شاخ به شاخ دو خودروی نیسان و تیبا در جاده قفاس آبادان جان ۵ نفر از جمله ۳ زن باردار را گرفت.
در این حادثه دلخراش که عصر یکشنبه رخ داد، علاوه بر این سه زن باردار و فرزندانشان، یک دختر ۷ ساله و پدرش نیز جان باختند.
بنا به گفته اهالی روستای سادات که در مسیر این جاده واقع است، این جاده به دلیل کم‌عرض و پرتردد بودن همواره در این سال‌ها مرکز حوادث دلخراش بوده و به همین خاطر خانواده‌های زیادی داغدار شده‌اند و اقدامی برای رفع این مشکل نیز صورت نگرفته است.
 
راننده عجول، اتوبوس را واژگون کرد
یک دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده قزوین-‌همدان به علت ناتوانی راننده در کنترل خودرو از مسیر خارج شد و ۱۵ مصدوم برجا گذاشت.
 سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش، رئیس پلیس راه قزوین گفت: بامداد دوشنبه گزارشی مبنی بر وقوع حادثه برای یک دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده قزوین‌-‌همدان حوالی شهر آبگرم از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 دریافت شد که بلافاصله مأموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند. با حضور مأموران، مشخص شد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با ۲۶ مسافر از استان مازندران عازم کرمانشاه بوده که دچار سانحه شده و با انحراف از مسیر، ۱۵ مسافر آن مصدوم شده‌اند. ۱۲ مصدوم این حادثه به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شده‌‌اند و مصدومان دیگر این حادثه همچنان بستری هستند.
رئیس پلیس راه قزوین با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده‌اند به رانندگان وسایل نقلیه سنگین بخصوص ناوگان مسافربری توصیه کرد قبل از حرکت از وضعیت فنی اتوبوس بازدید کامل داشته باشند و با سرعت مجاز حرکت کنند.
 
دستگیری وکیل قلابی در امیدیه
مرد شیادی که با معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری از مردم کلاهبرداری می‌کرد با رصد مأموران حفاظت اطلاعات دادگستری امیدیه به دام افتاد.
 رحمان بن سعید، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان امیدیه گفت: بر اساس گزارشات دریافتی مبنی بر فعالیت شخصی فاقد مجوز به عنوان وکیل در شهرستان امیدیه و ایجاد دفتر برای پذیرش مراجعان، موضوع به صورت جدی با هماهنگی حفاظت اطلاعات دادگستری مورد رصد و شناسایی قرار گرفت و پس از جمع‌آوری ادله و اسناد کافی در مورد فعالیت مجرمانه وی، بازداشت و با تشکیل پرونده روانه زندان شد. این وکیل قلابی با استفاده از اعتماد مردم و چاپ کارت و سربرگ و ایجاد دفتر وکالت اقدام به دریافت پول و حق مشاوره از مردم می‌کرد.رحمان بن سعید ادامه داد: شهروندان در مراجعه به دفاتر وکلا و سایر تخصص‌ها حتماً از معتبر بودن فرد اطمینان حاصل کنند و امورات خود را در اختیار افراد فاقد صلاحیت قرار ندهند.

کشف عتیقه‌های 10 میلیارد تومانی در خانه یک قاچاقچی
مرد قاچاقچی که 4 شیء تاریخی به ارزش 10 میلیارد تومان را در خانه‌اش نگهداری می‌کرد از سوی مأموران پلیس سردشت دستگیر شد.
سرهنگ بابک فرشباف، رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان آذربایجان‌غربی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در زمینه قاچاق اشیای عتیقه در شهرستان سردشت فعالیت دارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران گمنام پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان قرار گرفت. مأموران پس از انجام تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از مخفیگاهش 4 قلم اشیای تاریخی کشف کردند. بنا به نظر کارشناسان، ارزش این عتیقه‌ها بیش از 100 میلیارد ریال اعلام شده است. در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت و یک - ۰۳ مهر ۱۴۰۳