وزیر بهداشت:

آموزش «سلامت» باید یک ساعت در هفته در مدارس ارائه شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فعالیت‌های اداره‌کل پایش سلامت دانش‌آموزان می‌بایست با حمایت‌های وزارت بهداشت تقویت شود، گفت: براساس تفاهمنامه‌های منعقد شده، رسیدگی به مسائلی مانند تغذیه، وزن و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان باید در کانون توجه قرار گیرد.  دکتر ظفرقندی در حاشیه به صدا درآوردن زنگ سال تحصیلی جدید در دبیرستان «حسنیه» تهران اظهار کرد: سلامت باید از بدوتولد تا زمان مرگ در کانون توجه قرارگیرد نه اینکه در زمان بیماری به یک مؤلفه مهم تبدیل شود.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سلامت و اهمیت این مؤلفه می‌بایست به وسیله «آموزش همگانی» و «آموزش و پرورش» برای مردم تشریح شود. آموزش «تغذیه سالم» و «ورزش کردن» و فعالیت‌هایی مانند نشستن درست که زمینه‌ساز زندگی درست هستند، می‌بایست از آموزش‌وپرورش آموزش داده‌ شود. امیدواریم با همکاری مشترک با وزارتخانه‌های «آموزش‌وپرورش» و «ورزش و جوانان»، «شهرداری‌ها» و سایر مجموعه‌ها بتوانیم زمینه‌ساز زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها را فراهم کنیم.
وزیر بهداشت درباره گنجاندن مباحث مربوط به سلامت در کتب درسی دانش‌آموزان تصریح‌ کرد: بسته‌های آموزشی مرتبط با مسائلی مانند جوانی جمعیت و زندگی سالم می‌بایست به میزان حداقل یک ساعت در هر هفته در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار گیرد. مسائل مربوط به سلامت می‌بایست به میزان یک ساعت در هفته و در قالب آموزش همگانی در مدارس مطرح شود.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و شصت
 - شماره هشت هزار و پانصد و شصت - ۰۲ مهر ۱۴۰۳