حوادث جهان

تخلیه شهر به خاطر تصادف کامیون حامل مواد شیمیایی
 تصادف و انفجار یک کامیون حامل مواد شیمیایی در ایالت «کوئینزلندِ» استرالیا، شهر را تخلیه کرد.به گزارش شینهوا، صبح جمعه بلافاصله پس از تصادف یک تانکر حامل ۴۲ تُن نیترات آمونیوم با خودروی دیگری در بزرگراه که منجر به یک انفجار بزرگ شد، پلیس کوئینزلند از ساکنان شهر کوچک «بورورن» در حدود ۴۰۰ کیلومتری شمال «بریزبن» خواست که فوراً آنجا را ترک کنند. مقامات تأیید کردند راننده وسیله نقلیه دوم کشته شد و راننده کامیون که اندکی قبل از اشتعال توسط عابران از خودرو بیرون کشیده شد با جراحات شدید در ناحیه پا و شکم به بیمارستان منتقل شده است. یک منطقه ممنوعه در اطراف محل حادثه نیز ایجاد و به همه ساکنان داخل منطقه گفته شد که آنجا را تخلیه کنند. همچنین به کسانی که نمی‌توانستند محل را ترک کنند گفته شد در داخل خانه پناه بگیرند، تمام پنجره‌ها و درها را ببندند و دستگاه‌های تهویه مطبوع را خاموش کنند.

یک کشته در برخورد 2 متروبوس در استانبول
 بر اثر برخورد دو متروبوس در بزرگترین شهر ترکیه، استانبول، یک نفر کشته و ۳۸ نفر دیگر زخمی شدند.به گزارش آناتولی تودی، استانداری استانبول گزارش داد که این حادثه در ساعات شلوغی در منطقه کوچوک چکمجه در سمت اروپایی شهر رخ داد که منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۳۸ نفر شد که حال دو نفر وخیم است.راننده که متوجه هشدار راهسازی نشده بود، وارد مسیر اشتباه شد. سپس برای جلوگیری از برخورد با یک وسیله نقلیه دیگر، راننده منحرف شد و با متروبوس دیگری برخورد کرد. متروبوس یک وسیله حمل و نقل محبوب در استانبول است که روزانه میلیون‌ها مسافر از آن برای دور زدن ترافیک سنگین شهر استفاده می‌کنند. این اتوبوس‌ها در خطوط اختصاصی اتوبوس کار می‌کنند و وسیله‌ای سریع و کارآمد برای سفر در سطح شهر هستند.

  تصادف در کشور مالی 14 کشته به جا گذاشت
 برخورد دو خودرو در مرکز کشور مالی، ۱۴ کشته و ۲۹ زخمی برجا گذاشت که حال ۹ نفر وخیم است.
به گزارش الجزیره، بر اساس بیانیه‌ای که روز جمعه از سوی وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت مالی منتشر شد، این حادثه حوالی ساعت ۶ صبح جمعه در جاده ملی شماره ۶ در نزدیکی روستای فوگانی در مرکز مالی رخ داد. بر اساس این بیانیه، اتوبوسی که به سمت باماکو، پایتخت این کشور در حرکت بود، با یک کامیون تریلر که در جهت مخالف حرکت می‌کرد، برخورد کرد.تمامی حادثه دیدگان به مرکز بهداشت منتقل شدند و تحقیقات برای مشخص شدن علت دقیق این حادثه ادامه دارد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳