اخبار

رقابت نفسگیر هریس و ترامپ

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد دونالد ترامپ و کامالا هریس در هفت ایالت چرخشی و سرنوشت‌ساز، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.
نتایج نظرسنجی‌های جدید که توسط مرکز افکارسنجی کالج امرسون و نشریه هیل انجام شده، حاکی از آن است که هریس در مقابل ترامپ در ایالت جورجیا با 49 درصد در مقابل 48 درصد، در ایالت میشیگان با 50 درصد در مقابل 47 درصد، در نوادا با 49 درصد در مقابل 48 درصد، در آریزونا با 50 درصد در مقابل 47 درصد، در کارولینای شمالی با 49 درصد در مقابل 48 درصد و در ویسکانسین با 49 درصد در مقابل 48 درصد پیشتاز است. در ایالت پنسیلوانیا رقابت بین هر دو 48 درصد است. همچنین نظرسنجی پایگاه خبری بلومبرگ نشان می‌دهد که هریس از ترامپ در مسائل کلیدی اقتصادی جلوتر است و توانسته خود را به عنوان چهره‌ای قابل اعتمادتر نسبت به رقیب جمهوری‌خواهش در محافظت از آزادی‌های شخصی نشان دهد.
براساس این گزارش، برخلاف جو بایدن، هریس فرصت‌های جدیدی را برای پیروزی در کالج انتخاباتی ایالت‌های جنوبی و کلیدی این کشور مانند جورجیا و نوادا دارد. همچنین مشخص شد که میزان اعتماد به هریس در میان رأی دهندگان در ایالت‌های کلیدی درباره حفاظت از آزادی شخصی پنج درصد بیش از ترامپ است.
این نظرسنجی در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۷ اوت و از ۴۹۶۲ رأی دهنده انجام شده است.

 

سقوط اف-۱۶ اوکراینی - امریکایی با آتش پاتریوت خودی

به گفته یک مقام اوکراینی جنگنده اف-۱۶ با حمله توپخانه ارتش اوکراین سرنگون شد. ماریانا بزوگلایا، نماینده پارلمان اوکراین اعلام کرد که اولین جت جنگنده اف-۱۶ امریکایی-اوکراینی با آتش خودی سیستم پاتریوت ارتش اوکراین سرنگون شد. این نماینده مجلس تأکید کرد که در گزارش‌های فرماندهی اوکراین «سقوط»، مستند شده است و خلبان نتوانست آن را کنترل کند.
بزوگلایا گفت: فرهنگ دروغ در فرماندهی نیروی هوایی ارتش اوکراین و همچنین در سایر مقر‌های نظامی بالاتر منجر به این واقعیت می‌شود که سیستم مدیریت تصمیمات نظامی بر اساس تجزیه و تحلیل‌های درست و مستمر جمع‌آوری شده بهبود نمی‌یابد، بلکه بدتر می‌شود؛ و حتی فرو می‌ریزد، همان‌طور که در جهت پوکروفسک اتفاق می‌افتد. پیشتر وال استریت ژورنال گزارش داد که اولین هواپیمای اف-۱۶ امریکایی-اوکراینی در ۲۶ اوت در اوکراین «سقوط» کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و شش - ۱۰ شهریور ۱۴۰۳