اخبار

پیام تبریک رئیس جمهور
به قهرمانان تیم ملی المپیاد نجوم
رئیس‌جمهور کسب مدال طلای پنج نماینده ایران در هفدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک را تبریک گفت. به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «‏کسب مدال طلا در هفدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک توسط ۵ ستاره ایرانی را به جامعه علمی و همه مردم ایران تبریک می‌گویم.
تبریک به فرزندانم حنانه خرم‌دشتی، آریا فاتح کرداری، آروین رسول‌زاده، محمدمهدی کشاورزی و علی نادری لردجانی که برای ایران عزت آوردید. به شما افتخار می‌کنیم.»
گفتنی است تیم المپیاد نجوم دانش‌آموزی ایران با کسب ۵ نشان طلا مقام نخست هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک 2024 برزیل را در میان 57 کشور جهان از آن خود کرد.

سخنگوی دولت امروز معرفی می‌شود
محمدجعفر قائم‌پناه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در اولین جلسه هیأت دولت که روز چهارشنبه برگزار
می شود، سخنگوی توانمندی معرفی خواهد شد. وی همچنین گفت: وزرا در انتخاب مدیران خود حتماً از افراد جوان‌تر و زنان استفاده کنند و بنده به‌عنوان معاون اجرایی پیگیر این دستور ریاست محترم جمهور هستم.
 
گفت و گوی تلفنی عراقچی با همتای عمانی
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با همتای عمانی خود، روابط تهران - مسقط را در همه ابعاد رو به گسترش دانست.  سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان  در این گفت وگو با اشاره به اهتمام ویژه سلطان عمان به روابط بین دو کشور و روند توسعه روزافزون آن، بر آمادگی خود برای همکاری نزدیک با همتای ایرانی جهت پیگیری و اجرای توافقات سران دو کشور تأکید کرد.  وی همچنین تصریح کرد: مسقط از تداوم مشورت‌های سیاسی بین دو کشور حمایت می‌کند. سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه نیز ضمن تشکر از تماس و تبریک وزیر امور خارجه عمان، آمادگی متقابل خود را برای همکاری و تعامل نزدیک با همتای عمانی در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز داشت.  وزیر امور خارجه با اشاره به چالش‌های رو به گسترش در منطقه غرب آسیا گفت: خوشبختانه روابط تهران- مسقط در همه ابعاد رو به گسترش است و تداوم رایزنی‌ها و همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله موضوعات منطقه‌ای، علاوه بر تأمین منافع مشترک، به حل مسائل موجود کمک خواهد کرد. سید عباس عراقچی همچنین در پاسخ به تماس تلفنی همتای کویتی خود ضمن تشکر از تبریک عبدالله علی الیحیا ، تاکید کرد: تهران از گسترش روابط میان دو کشور در تمامی ابعاد استقبال می‌کند.

 ادامه فعالیت ظریف در سمت
معاونت راهبردی رئیس‌جمهور
محمدجواد ظریف با انتشار پیامی از ادامه فعالیت خود در سمت معاونت راهبردی رئیس‌جمهور خبر داد.  او در این پیام نوشت: «پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، با توکل به خدا و امید به همراهی و راهنمایی مردم بزرگوار، انجام وظیفه در معاونت راهبردی رئیس جمهور را ادامه خواهم داد.»
وی همچنین در پیام خود آورده است: «بنده و همکارانم در شورای راهبری و کمیته‌ها افتخار داریم که نزدیک به ۷۰ درصد وزرا و معاونین رئیس جمهور و بسیاری از معاونین وزرا و سازمان‌ها نتیجه پیشنهادهای کارشناسی این روند شفاف و مشارکت‌پذیر بود. انشاءالله با رفع کاستی‌ها این روش نهادینه گردد.»
 
دو انتصاب در دفتر معاون اول
محمدرضا عارف در حکمی خانم فائزه دولتی را به سمت مشاور و دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کرد.  عارف همچنین در حکم دیگری علیرضا خامسیان را به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور منصوب کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و چهار - ۰۷ شهریور ۱۴۰۳