اخبار

اظهارات ویرانگر وزیر صهیونیستی
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تندروی مشهور است، در اظهاراتی گفت: سیاست ما اجازه می‌دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. در آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم. دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات بن گویر اعلام کرد که تغییراتی در وضعیت کنونی مسجدالاقصی ایجاد نشده است.
همچنین موشه آربل، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات بن گویر گفت: نتانیاهو باید فوراً تحرکاتی اتخاذ و مواضع بن گویر در مورد مسجدالاقصی را متوقف کند. چرا که بن گویر حکمت و تدبیر ندارد و این امر منجر به خونریزی خواهد شد.
 
خوش‌بینی امریکایی‌ها برای توافق آتش‌بس
رسانه‌های عبری از پایان نشست قاهره برای برقراری آتش‌بس بین حماس و اسرائیل آن هم بدون هیچ دستاوردی خبر دادند. رسانه عبری اسرائیل هیوم به نقل از مقامات مصری گزارش داد که مذاکرات در قاهره بدون اینکه منجر به هیچ توافقی شود پایان یافت و هیچ یک از طرف‌ها امتیاز ندادند.
هرچند کشورهای میانجی (مصر، قطر و امریکا) هنوز امیدواری نسبت به مذاکرات آتش‌بس در غزه برای دستیابی به توافق را از دست نداده‌اند، یک مقام ارشد امریکایی گفت: «مذاکرات در روزهای آینده برای بحث درباره مسائل و جزئیات باقی مانده، ادامه خواهد یافت.»
نشست قاهره برای رایزنی درخصوص پایان یافتن جنگ اسرائیل علیه مردم غزه در حالی با حضور کشورهای میانجی برگزار شد که درخواست‌های اسرائیل برای آمدن پای میز مذاکرات از قبل نشان داد کابینه رژیم صهیونیستی تمایلی برای پایان دادن جنگ ندارد و حماس نیز شرط اسرائیل مبنی بر تسلط بر گذرگاه فیلادلفیا را نپذیرفت.
 
کارت پرواز سلاح‌های امریکایی به مقصد اسرائیل
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد پانصدمین هواپیمای نظامی حامل کمک‌های تسلیحاتی امریکا به این رژیم از آغاز جنگ علیه غزه در اراضی اشغالی به زمین نشسته است. کمک‌های تسلیحاتی جدید ایالات متحده در حالی در فرودگاه اسرائیل فرود آمد که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون ۵۰۰ هواپیمای ترابری و ۱۰۷ کشتی بیش از ۵۰ هزار تن سلاح و تجهیزات نظامی را از امریکا به اسرائیل منتقل کرده‌اند.
این وزارتخانه تأکید کرد که تجهیزات نظامی ارائه شده به اسرائیل از ابتدای جنگ شامل خودروهای زرهی، مهمات، تجهیزات حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی است. طبق این گزارش، ارائه این تسلیحات برای پشتیبانی از عملیات ارتش اسرائیل در طول جنگ جاری بسیار مهم است.
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی توضیح داد که این تلاش لجستیکی گسترده توسط اداره تولید و تدارکات، هیأت این وزارتخانه در امریکا، اداره برنامه‌ریزی وابسته به ارتش اسرائیل و نیروی هوایی این رژیم اجرا شده است.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳