اخبار

وفای رئیس جمهور به وعده انتصاب اهل سنت در مناصب ارشد مدیریتی
حسین زاده معاون توسعه روستایی
و مناطق محروم شد
رئیس جمهور با صدور حکمی عبدالکریم حسین‌زاده نماینده اهل سنت کردستان در مجلس شورای اسلامی را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد. این حکم از سوی دکتر پزشکیان در حالی اعلام و ابلاغ شد که رئیس‌جمهور پیشتر در جریان رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود که متخصصین اقوام و مذاهب قانونی کشور در دولت او حضور خواهند داشت. دکتر مسعود پزشکیان در حکم انتصاب حسین‌زاده تصریح کرده: شایسته است به منظور بهبود شرایط زندگی روستاییان و ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی با تأکید بر نقش روستاییان در تحقق اقتصاد مقاومتی، ضمن هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی ذیربط در چهارچوب شرح وظایف مصوب آن معاونت، پیگیری و نظارت لازم به عمل آورید. همچنین اهتمام به اهداف و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر تحقق چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، قانون برنامه توسعه و نیز وفاداری به منشور اخلاقی دولت چهاردهم از دیگر توصیه‌های پزشکیان در حکم انتصاب معاون خود بوده است.

ابلاغ بخشنامه تدوین
لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور
مسعود پزشکیان رئیس جمهور بخشنامه تهیه و تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۴ کشور ۷ پیوست دارد که شامل برنامه زمان‌بندی تهیه و تنظیم لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴ به‌صورت دومرحله‌ای، ضوابط مالی تهیه و تنظیم لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۴، دستورالعمل و فرم‌های تهیه و تدوین بودجه دستگاه‌های اجرایی، دستورالعمل بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و برنامه عملیاتی سالانه، دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، دستورالعمل غربالگری طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و دستورالعمل تنظیم پیوست تسهیلات بانکی و هزینه‌های فرابودجه‌ای است.
 
عذر خواهی عارف از کشاورزان
85درصد بدهی  گندمکاران
تأمین شده است
محمدرضا عارف در مراسم تودیع و معارفه وزرای فعلی و سابق جهاد کشاورزی، با اشاره به موضوع پرداخت بدهی دولت به زحمتکشان گندمکار، اظهار کرد: از همه گندمگاران عذرخواهی می‌کنم که پرداخت خرید تضمینی آنها به تأخیر افتاد. وی در ادامه اعلام کرد: خبر خوب به آنها بدهم که بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد بدهی دولت به گندمکاران تأمین و مصوب شده و در مرحله پرداخت است.
 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح:
ایران خودش برای انتقام تصمیم می‌گیرد و محور مقاومت هم مستقل عمل می‌کند
مراسم معارفه امیر عزیز نصیرزاده وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و تکریم امیر محمدرضا آشتیانی وزیر سابق دفاع با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان عالی رتبه نظامی برگزار شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی در این مراسم گفت: انتقام خون شهید اسماعیل هنیه توسط محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران قطعی است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دام بازی و تحریکات رسانه‌ای دشمن نمی‌افتد، افزود: جمهوری اسلامی ایران خودش برای انتقام تصمیم می‌گیرد و محور مقاومت نیز در این راستا همان طور که دیدیم، به صورت جداگانه و مستقل عمل خواهد کرد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و سه - ۰۶ شهریور ۱۴۰۳