بسیج ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برای بازگشت زائران اربعین

ترابری/ همه ظرفیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای پاسخگویی بهینه به زائران و تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم‌زمان با ورود آنان به کشور بسیج شده است.
داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به افزایش بازگشت زائران به سمت مرزهای اربعینی، اظهار کرد: تاکنون سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از کشور خارج شده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز در سفرهای بازگشت به کشور بازگشته‌اند.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه بیشترین آمار ورود زائران از پایانه مرزی مهران انجام می‌شود، گفت: تاکنون ۹۹۰ هزار نفر از طریق پایانه مرزی مهران به کشور بازگشته‌اند.
این مقام مسئول با اشاره به توافق صورت‌گرفته بین وزارت راه و شهرسازی با دو وزارتخانه نفت و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر استفاده از ناوگان این دو وزارتخانه در انتقال زائران به مقاصد سفر، افزود: با توجه‌ به گرمای هوا در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی، مدیریت انتقال سفر زائران به شهرهای مقصد انجام خواهد شد.
به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بیشترین انباشت زوار در کشور عراق مربوط به استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، فارس، البرز، همدان و یزد است. بر اساس این گزارش با وجود افزایش موج ناگهانی زائران، در استان‌های مرزی مختلف اتوبوس برای بازگشت زائران مهیاست و با توجه به ازدحام مسافران هیچ‌گونه خلل و کسری ناوگان اتوبوسی وجود ندارد.
 
3800 سرویس حمل‌ونقل جاده‌ای
داریوش باقر جوان، مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای در پایانه مرزی مهران برای بازگشت زائران آماده باش است، گفت: زائران نگران تهیه بلیت نباشند و به راحتی می‌توانند در همان سکوها اقدام به خرید بلیت برای بازگشت به شهرهای مقصد کنند و تدابیر لازم هم در این زمینه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کمبودی از لحاظ اتوبوس بین‌شهری نداریم و در حال حاضر اتوبوس‌های مورد نیاز هم در سایر پایانه‌های مرزی از جمله شلمچه و چذابه تأمین شده است.
 
دپوی ۶۰۰ دستگاه اتوبوس
محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری گفت: برنامه‌ریزی لازم برای رفت و بازگشت زائران در ۶پایانه مرزی صورت گرفته و در حال حاضر در ۶ پایانه مرزی شلمچه، چذابه، مهران، خسروی و مرز تمرچین تمهیدات لازم برای بازگشت زائران صورت گرفته است‌.
تیموری بیان کرد: هزار و۸۶۲ نفر در پایانه‌های مرزی شملچه، چذابه و مهران حضور دارند و امسال حدود ۳میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از پایانه‌های مرزی مختلف به کشور عراق عزیمت کرده و بیشترین تردد هم از پایانه مرزی مهران بوده است.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر در کشور باقی مانده و مابقی زائران به کشور بازگشته‌اند و با توجه به آنکه اوج بازگشت زائران است تدابیر لازم برای تأمین ناوگان در دستور کار قرار گرفته است.
وی یادآور شد: حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در دپوی پایانه برکت قرار دارد و بر این اساس شاهد بازگشت بیشتر زائران به کشور هستیم.

 انجام هزار پرواز اربعین
سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز با بیان اینکه در حال حاضر روند پروازهای بازگشت اربعین به فرودگاه امام خمینی افزایش یافته است، گفت: از آغاز عملیات اربعین تا ابتدای شهریور بیش از یک هزار پرواز انجام شده است‌‌.
چلندری اظهار کرد: روند انجام عملیات اربعین در ترمینال سلام با قوت ادامه دارد و همچنان نظارت‌ها در این پایانه است و مشکلی برای مسافران نیست. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پارکینگ ترمینال سلام برای زائران همچنان تا پایان عملیات پروازهای اربعین رایگان است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و دو - ۰۵ شهریور ۱۴۰۳