صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و چهل و یک - ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

اسوه‌های صبوری

مهسا قوی قلب
خبرنگار


هر سال اخبار سیاهی درخصوص قربانیان تروریسم از اقصی نقاط جهان به گوش می‌رسد. تروریسم و اقداماتی که حول محور آن در برخی کشورهای دنیا به وقوع می‌پیوندد، انسان‌های بی‌گناه زیادی را به کام مرگ کشانده و یا دچار جراحاتی می‌کند که تا سال‌های سال و شاید تا آخر عمر ایشان را گرفتار مشکلات جسمانی و روحی می‌سازد و در زندگی شخصی و خانوادگی آنها اثرات مهلک فراوانی بر جای می‌گذارد. ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم در اشکال مختلف، سال‌های زیادی است که در جهت مبارزه با این پدیده مرگبار به همراه رسیدگی به نیاز‌های قربانیان و بازماندگان تروریسم تلاش‌های فراوانی در جهت کاهش و حذف آن دارد، چرا که ما در طول تاریخ قربانیان ترور زیادی داشته‌ایم. شهید سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، شهید مصطفی احمدی‌روشن دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای، شهید مسعود علی‌محمدی، شهید مجید شهریاری و شهید داریوش رضایی‌نژاد که ایشان هم دانشمند هسته‌ای بودند و در همین روزهای اخیر که داغ از دست دادن میهمان عزیز کشورمان، شهید اسماعیل هنیه هنوز بر سینه‌هایمان سنگینی می‌کند، همه از جمله قربانیان ترور در میهن ما هستند. به مناسبت احترام به قربانیان ترور و یادبود ایشان، هشتمین همایش اسوه‌های صبوری با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و انجمن دفاع از قربانیان تروریسم برگزار شد.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست، ضمن‌ گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای هسته‌ای به قرائت بیانیه‌ای در خصوص حمایت از قربانیان تروریسم پرداخت. رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی نیز توضیحاتی در خصوص اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از قربانیان تروریسم ارائه کرد.

تجلیل از خادمان سلامت ایثارگران
مراسم تجلیل از خادمان سلامت ایثارگران با عنوان «طبیبِ جان» به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت بهداشت و درمان و اداره کل نخبگان و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر و با حضور وبیناری استان‌ها برگزار شد. دکتر غلامرضا عباسپور، سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و مهندس سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، گفت: پزشکانی که در این مراسم حضور دارند جانبازان، آزادگان، رزمندگان دفاع مقدس و یا فرزندان شهدا و همچنین خانواده شهدای پزشکان سلامت هستند که در امور درمان فعالند و بار مسئولیت درمان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را بر عهده دارند.  به گفته او، در بنیاد شهید و امور ایثارگران وظایف خاصی در خصوص جامعه جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز برای جامعه هدف جهت ارائه خدماتی مانند مسکن و اشتغال تعریف شده، اما مهم‌ترین وظیفه ما بحث بهداشت و درمان ایثارگران است که در حال حاضر از خانواده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم، درمان حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با بنیاد شهید است. دکتر عباسپور افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار جانباز قطع عضو داریم که بیش از ۴۶۰ نفر از این عزیزان دو پا قطع هستند و جانبازان قطع عضو نیاز به درمان‌های تخصصی و خاصی دارند. سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: باید فعالیت‌ها به صورت مجدد آغاز و نظارت بر درمان جامعه هدف به صورت ویژه دنبال شود.

جستجو
آرشیو تاریخی