صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و نه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

غرق شدن قایق توریستی در سواحل ایتالیا
 پس از غرق شدن یک قایق بادبانی با ۲۲ سرنشین در سیسیل ایتالیا، یک جسد شناسایی شد و ۶ نفر همچنان ناپدید هستند.
به گزارش رسانه‌های محلی ایتالیا، این قایق بادبانی ۴۹ متری حدود ساعت ۵ صبح به وقت محلی در امتداد دریا در پالرمو، پایتخت سیسیل غرق شد.سرنشینان آن اغلب بریتانیایی و برخی از خدمه آن از نیوزیلند، سریلانکا و ایرلند بودند. بر اساس این گزارش، ۱۵ نفر نجات یافتند، در حالی که ۶ نفر ناپدید هستند و گمان می‌رود داخل قایق گیر افتاده باشند.گزارش‌ها حاکی از آن است که این حادثه ناشی از وزش باد و وقوع طوفان در منطقه بوده است و بررسی علت حادثه ادامه دارد.
 
یک کشته در انفجار خط لوله گاز امریکا
گارد ساحلی ایالات‌متحده اعلام کرد که خط لوله گاز طبیعی دریایی که شنبه‌شب در ایالت «لوئیزیانا» منفجر و بر اثر آن یک نفر کشته شد، متعلق به شرکت نفت و گاز «ویتنی» بوده است.
به گزارش رویترز، این شرکت در مورد این حادثه اظهارنظری نکرده است.پلیس ایالت لوئیزیانا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجار منجر به مرگ «جاشوا نیکولز» ۴۰ ساله شد.این مقامات پلیس ایالتی اعلام کردند که تحقیقات برای بررسی جزئیات بیشتر این حادثه در جریان قرار دارد و فرد قربانی در حال کار روی خط لوله گاز بوده است.
 
 حمله مرگبار با چاقو در منچستر بریتانیا
یک پسر جوان به اتهام حمله با چاقو به دو زن و یک مرد در منچستر بریتانیا دستگیر شد.به گزارش یورونیوز، پلیس محلی بریتانیا اعلام کرد که گزارشی در مورد چاقوکشی حوالی ساعت ۱۱:۲۰ شب در جاده بارنارد در منطقه گورتون پس از تماس‌های متعدد از اهالی محل دریافت کرده است.پلیس متوجه شد یک دختر ۱۷ ساله، یک زن ۴۳ ساله و یک مرد ۶۴ ساله با ضربات شدید چاقو زخمی‌شده‌اند.
زن ۴۳ ساله بر اثر جراحات وارده در محل جان باخت و دو نفر دیگر برای مداوا در بیمارستان بستری هستند. پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که احتمال می‌رود جراحات آنها تهدید‌کننده جانشان باشد.
در پی این حادثه، یک جوان ۲۲ ساله به ظن قتل دستگیر شد و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.
 
افزایش شمار معتادان به مواد مخدر در انگلستان
بر اساس برآورد مرکز ملی آمار انگلستان، در سال گذشته میلادی ۹/۵ درصد از افراد ۱۶ تا ۵۹ ساله که حدود سه میلیون و صد هزار نفر می‌شوند، مواد مخدر مصرف کردند که از افزایش شمار آنان حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، حدود ۲/۵ میلیون نفر از افراد ۱۶ تا ۵۹ ساله حشیش مصرف کرده‌ و ۳/۳ درصدشان یعنی حدود ۱/۱ میلیون نفر نیز مواد مخدر «کلاس A» یا خطرناک مصرف کرده‌اند.
 برآورد‌ها نشان می‌دهد میان جوانان و نوجوانان ۱۶ تا ۲۴ سال نیز ۱۷/۶ درصد آنان که حدود یک میلیون نفر می‌شوند مواد مخدر مصرف کرده‌اند. پارسال ۲۱۷۸ مرد و ۹۴۹ زن در انگلیس و ولز به علت سوء مصرف مواد مخدر جان باختند.
بر اساس این گزارش، 80 درصد مرگ معتادان مربوط به افرادی است که هروئین، مورفین و متادون مصرف می‌کردند.
 
واژگونی اتوبوس در لیتوانی با ۲۶ مصدوم
 یک اتوبوس که از کالینینگراد روسیه به سمت ریگا، پایتخت لتونی در حرکت بود، در منطقه ساکیای لیتوانی واژگون شد و ۲۶ نفر مجروح شدند.
به گزارش بالتیک‌نیوز، اداره آتش‌نشانی و نجات لیتوانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که اتوبوس با ۴۷ سرنشین در روستای زیگنای در منطقه ساکیای لیتوانی واژگون شده است.
بر اساس اطلاعات اولیه، سرنشینان مصدوم از جمله خردسالان به بیمارستان‌ها منتقل شدند و دو سرنشین محبوس توسط آتش‌نشانان نجات یافتند و تحقیقات درباره علت حادثه ادامه دارد.
 
مرگ ۵۰ نفر در پی بارش شدید باران در چین
 بر اثر طوفان موسوم به «گیمی» در شهر «زیکسینگ» در استان هونان واقع در مرکز چین، تا شامگاه دوشنبه ۵۰ نفر کشته و ۱۵ نفر ناپدید شدند.به گزارش شینهوا، باران ناشی از طوفان گیمی‌از اواخر ماه جولای شهر زیکسینگ را بشدت تحت تأثیر قرار داده و باعث سیل ناگهانی و رانش زمین شده است.بر اساس گزارش ستاد پشتیبانی، نجات و بازسازی در زیکسینگ، ۱۲۸ هزار نفر از این باران‌ها آسیب دید‌ه‌اند، ۱۱ هزار و ۸۶۹ خانه و ساختمان فرو ریخته و آب و برق و راه‌های ارتباطی در روستاها قطع شده است.
 
طوفان و بارندگی، نیویورک را فلج کرد
مقامات امریکا اعلام کردند در حالی که طوفان شدید چند روز اخیر در شهر نیویورک، پروازها و خدمات قطار را مختل کرده در ایالت «کنتیکت» نیز بارندگی شدید باعث سیلاب گسترده شده است.به گزارش آناتولی، طوفان‌های شدید به طور قابل‌توجهی زندگی را در بخش‌هایی از شمال‌شرق ایالات‌متحده مختل کرده، همچنین بارش باران شدید در ایالت کنتیکت باعث سیل ناگهانی شده است.سرویس آب‌و‌هوای ملی ایالات‌متحده (NWS) هشدار سیل ناگهانی را برای جنوب‌غربی کنتیکت به دلیل طغیان رودخانه‌ها و افزایش سطح آب صادر کرد.در همین حال طوفان، شهر نیویورک را نیز تحت تأثیر قرار داد، به طوری که باران و باد شدید منجر به هشدار سیل ناگهانی در برخی از مناطق این شهر شد.همچنین شرایط نامساعد جوی منجر به بسته شدن جاده‌ها شد و پلیس محلی به رانندگان توصیه کرد از مناطق آسیب‌دیده اجتناب کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی