صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبار

تعداد شهدای خبرنگار در غزه به 169 نفر رسید
دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد تعداد شهدای خبرنگار از آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر به ۱۶۹ نفر رسیده است. این نهاد از جامعه جهانی، سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای مربوط به فعالیت رسانه‌ای در جهان خواست تا بازدارندگی را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کنند، این رژیم را به خاطر ارتکاب جنایت‌های بی‌وقفه خود در دادگاه‌های بین‌المللی بازخواست کنند و اشغالگران را برای توقف جنایت نسل‌کشی و جنایت کشتار و ترور روزنامه‌نگاران فلسطینی تحت فشار قرار دهند. آژانس آنروا همچنین اعلام کرد بیش از ۱۶۰ خبرنگار و اهالی رسانه در جریان پوشش جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در غزه شهید شده‌اند. دفتر رسانه‌ای دولتی غزه نیز همچنین حملات و کشتار رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران فلسطینی را بشدت محکوم کرد و این رژیم را مسئول کامل ارتکاب این جنایت شنیع دانست.
 
آغاز موج مهاجرت متخصصان اسرائیلی
یدیعوت آحارانوت در این گزارش به موج بزرگ مهاجرت نیروهای مشاغل مهمی مانند پزشکی، مهندسی و تدریس در دانشگاه‌های اسرائیلی پرداخته است، این نشریه به نقل از یک پروفسور اسرائیلی نوشت، پزشکان و اساتید دانشگاه‌ها در حال ترک اسرائیل هستند و مقامات اسرائیلی باید کاری بکنند و جلوی مهاجرت را بگیرند. یدیعوت آحارانوت در این گزارش به موج بزرگ مهاجرت نیروهای مشاغل مهمی مانند پزشکی، مهندسی و تدریس در دانشگاه‌های اسرائیلی پرداخته است و به سخنان چیخانور استناد کرده است. منابع اسرائیلی طی ماه‌های گذشته خبر داده‌اند که هزاران نفر از شهرک‌نشینان به دنبال وقوع جنگ در اراضی اشغالی مهاجرت کرده‌اند. وبگاه اسرائیلی «والا» ماه گذشته در این‌باره گزارش داد تنها هزاران اسرائیلی بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند و به کشور کانادا رفته‌اند.
 
دونتسک در کنترل نیروهای روسیه
وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد، نیروهای گروه «یوگ» این کشور ۵۷۰ سرباز اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته از میان برداشتند. در این گزارش آمده است، «نیروهای مسلح اوکراین ۵۷۰ نیروی نظامی و ۶ خودرو را از دست دادند و نیروهای روس کنترل ایستگاه راه‌آهن ویمکا را در دونتسک به دست گرفته‌اند. در این میان، نیروهای گروه «زاپاد» 2ضدحمله انجام داده و ۵۳۵ سرباز اوکراینی را از بین بردند و گروه موسوم به «مرکز» نیز هشت ضدحمله انجام داده و ۴۹۵ سرباز اوکراینی را کشتند. در نبردهایی میان نیروهای گروه «شمالی» نیز کی‌یف ۱۷۰ سرباز خود را از دست داد. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد نیروهای این کشور کنترل شهر «آرتموو» موسوم به «زالیزنه» را در منطقه دونتسک به دست گرفته‌اند و طی روز گذشته چهار تیپ نیروهای اوکراینی را در ۱۰ منطقه پرجمعیت منطقه کورسک شکست دادند و همچنین به مناطق متمرکز نیروهای ذخیره اوکراین در مناطق «باسیوکا»، «وروژبا»، «کروژوک»، «میروپیلیا»، «نواسیچ» و «سادکی» در منطقه سومی حمله کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی