صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هشت - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر

فرزند اسماعیل هنیه:
پدرم از واتس‌اپ استفاده می‌کرد، رهگیری او کار دشواری نبود
 خبر اول اینکه،  فرزند اسماعیل هنیه بار دیگر بر نقش شبکه اجتماعی واتس‌اپ در رهگیری شهید هنیه توسط رژیم صهیونیستی تأکید کرد. فرزند اسماعیل هنیه در تازه‌ترین اظهارات خود در ارتباط با شهادت پدر گفت: پدرم در ارتباط دائم با ما بود و در گروه‌های واتس‌اپ خانواده یا تلفنی با ما در ارتباط بود، به گونه‌ای که بین ما و در میان مردم غزه بود.
وی تصریح کرد: در واقع این به بدین‌معناست که عملیات امنیتی در هدف قرار دادن ایشان پیچیده و رهگیری او کار دشواری نبود.
فرزند شهید هنیه همچنین برخی ادعاهای خارجی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی با انجام بمب‌گذاری در ساختمان محل اقامت اسماعیل هنیه او را به شهادت رسانده را تکذیب کرد و گفت: آنچنان که برخی‌ها از کارگذاری بمب و نفوذ سخن گفتند، این سخنان اساساً درست نیست.
«عبدالسلام هنیه» پیش‌تر نیز تأکید کرده بود: «موشک هدایت‌شونده، تلفن همراهی را که شب حادثه در اتاق پدرم و در نزدیکی سر او قرار داشت، ردیابی کرده بود.»
او گفته بود: «به نظرم، روایت مبنی بر وجود بمب در اتاق، به کلی عاری از صحت است. پدرم در یک مراسم رسمی شرکت کرده بود و تلفن همراه نیز داشت، بنابراین عملیات ترور نمی‌تواند زیاد پیچیده باشد.»
بنابر اظهارات عبدالسلام، شهید اسماعیل هنیه در روز شهادت خود، به صورت مرتب از تلفن همراه خود استفاده می‌کرد و حتی شب شهادت هم تا ساعت ۲۲:۱۵، با تلفن همراهش تماس می‌گرفت. در زمان عملیات تروریستی اسرائیل نیز محافظین شخصی و دیگر مشاوران در فاصله تنها چند متر با اتاق او نشسته بودند، بنابراین روشن است اگر بمبی وجود داشت، همه ساختمان منفجر می‌شد.

استقبال آسیا، آفریقا و امریکای لاتین از پهپادهای ایرانی
 دست آخر اینکه، «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در گزارشی خطاب به کاخ سفید مدعی شده که پهپادهای ایرانی بسیار فراتر از اوکراین و اسرائیل هم رفته‌اند و حداقل در دو قاره دیگر دیده شده‌اند؛ این موضوع دامنه استفاده از تسلیحات ایران را در درگیری‌های بین‌المللی نشان می‌دهد.
این اتاق فکر امریکایی در گزارش خود آورده است: درحالی که دولت بایدن بشدت تلاش می‌کند تا از حمله موشکی و پهپادی ایران و نیروهای نیابتی آن علیه اسرائیل جلوگیری یا آن ‌را محدود کند، عاقلانه است که به یاد داشته باشیم خاورمیانه اکنون مملو از تسلیحات و پرتابه‌های ایران شده است.
این گزارش با اشاره به وجود برخی تسلیحات ایرانی در لبنان عنوان داشت که نخستین حمله تاریخی دوربرد هواپیمای بدون سرنشین از سوی گروه انصارالله یمن هم که علیه تل آویو انجام شد و یک کشته برجا گذاشت، به وسیله پهپاد ساخت ایران صورت گرفت که قادر شد مسیر پروازی ۲۶۰۰ کیلومتری را طی کند.
طبق تحلیل این اتاق فکر امریکایی، پهپادهای ایرانی بسیار فراتر از اوکراین و اسرائیل هم رفته‌اند و حداقل در دو قاره دیگر دیده شده اند؛ این موضوع دامنه استفاده از تسلیحات ایران را در درگیری‌های بین‌المللی نشان می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی