از گوشه و کنار ایران

رهایی زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم
یک زندانی محکوم به قصاص نفس با رضایت اولیای دم، در شهرستان قائمشهر از مجازات مرگ رهایی یافت.
عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پرونده محکوم علیه به جرم قتل عمدی در شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قائمشهر مطرح شده و وی از سال ۱۳۹۷ تاکنون در زندان قائمشهر حضور دارد.
رئیس کل دادگستری ادامه داد: با عنایت به دستورالعمل رئیس قوه قضائیه مبنی بر تشکیل جلسات صلح و سازش در پرونده‌های قصاص، ضمن ارجاع موضوع به شورای حل اختلاف مستقر در زندان قائمشهر و تشکیل جلسات متعدد برای تحقق صلح و سازش، با تلاش صورت گرفته از سوی دادستانی شهرستان قائمشهر در ماه جاری، اولیای‌دم، رضایت خود را نسبت به این زندانی اعلام کردند و در راستای پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم»، وی از مجازات رهایی یافت. پرونده در حال حاضر در سیر مراحل قانونی برای تعیین مجازات از جنبه عمومی قرار دارد.
 
مصدوم شدن 53 زائر اربعین در تصادف اتوبوس
 برخورد یک دستگاه پژو پارس با اتوبوس حامل زائران اربعین در نیکشهر ۵۳ مصدوم برجا گذاشت.
سید سجاد سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: این حادثه ساعت ۱۳:۱۰ یکشنبه در کیلومتر پنج مسیر نیکشهر به ایرانشهر اتفاق افتاد و بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه شهید کریمی دینار کلک شهرستان نیکشهر به محل حادثه اعزام شد که به دنبال آن ۵۳ مصدوم حادثه اقدامات سرپایی کمک‌های اولیه درمانی را توسط نیروهای هلال احمر دریافت کردند. راننده خودروی سواری پژو پارس نیز توسط تیم هلال احمر رهاسازی و برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل شد.

قتل هم سلولی با قیچی در زندان قزلحصار
درگیری دو زندانی در یکی از سلول‌های زندان قزلحصار کرج با قتل پایان یافت.
سرهنگ «حکمت اله شجاعی» رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر درگیری در یکی از بندهای زندان، بررسی موضوع در دستور کار دایره جنایی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. پس از حضور کارآگاهان پلیس در صحنه جرم و بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد، یکی از زندانیان به خاطر جر و بحث با هم اتاقی خود، وی را با وارد آوردن ضربات قیچی بر صورت و سینه‌اش مجروح کرده که فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت.
متهم به قتل پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه‌اش از این جنایت را اختلاف شخصی با مقتول عنوان کرد که در این رابطه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.
وی بیان کرد: ناتوانی در مهار خشم و عصبانیت هنگام نزاع و درگیری عواقب بسیار ناگواری به همراه دارد که جبران‌ناپذیر است.
 
تصادف مرگبار زنجیره‌ای در اتوبان قم
تصادف سه خودروی سواری در اتوبان قم _ تهران دو فوتی و دو مصدوم بدحال برجا گذاشت.
محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: تصادف زنجیره‌ای سه دستگاه خودروی سواری کوئیک، بنز و تاکسی تویوتا در کیلومتر ۳۷ اتوبان قم به تهران در مسیر برگشت، به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر قم اعلام شد. به‌محض دریافت گزارش، نجاتگران پایگاه امداد و نجات معصومیه به محل حادثه اعزام شدند.
دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اعلام کرد: در حادثه تصادف سه خودروی سواری در اتوبان قم_ تهران یک دختر دو ماهه و یک خانم ۲۷ ساله جان خود را از دست دادند. دو مصدوم بدحال نیز همراه با دریافت اقدامات درمانی مناسب توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ قم با دو دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

کودک گمشده در مرز به مادرش رسید
یکی از مرزبانان مستقر در پایانه مرزی خسروی کودک گمشده‌ای را پیدا کرد و به خانواده‌اش رساند.
سرهنگ «محمد باقر نجفی نژاد» فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در تشریح این خبر بیان داشت: «یکی از مرزبانان مستقر در پایانه مرزی خسروی که در حال خدمات و تسهیل‌گری تردد زائران بود، متوجه کودک دختری شد که خانواده خود را گم کرده بود. این مرزبان با مراقبت از کودک گمشده و پس از ساعت‌ها تلاش و پیگیری، کودک خردسال را تحویل والدینش داد و آنها از دلهره و نگرانی بیرون آمدند که این امر موجب قدردانی از تلاش مرزبانان توسط خانواده این کودک و سایر زائران در مرز خسروی شد.»

برق جان کارگر کاشانی را گرفت
 کارگر جوان کارگاه تولیدی در راوند کاشان بر اثر برق گرفتگی جان باخت.
 به گزارش خبرنگار ایلنا، روز یکشنبه در یک کارگاه تولیدی در شهرک صنعتی راوند کاشان، یک کارگر 24 ساله به نام مهدی توکلی به دلیل برق گرفتگی دچار حادثه شد.
 بعد از وقوع این حادثه، امدادگران اورژانس به محل اعزام شده و با احیای قلبی و ریوی، مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند اما وی به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی