صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و هفت - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

حوادث جهان

قتل پسر 10 ساله در زمین فوتبال
 یک کودک ۱۰ ساله در زمین فوتبال «آنجل تاردو» در شهر موچه‌خون واقع در استان تولدو اسپانیا به طرز فجیعی به قتل رسید.
این حادثه تراژیک که شوک بزرگی به اسپانیا وارد کرد حدود ساعت ۱۰ صبح یکشنبه رخ داد. فرد مهاجمی که صورت خود را پوشانده بود، به طور ناگهانی وارد زمین فوتبال شد و به گروهی از کودکان که در حال بازی بودند، حمله‌ور شد. او سپس با چاقو به کودکی ۱۰ ساله که در حاشیه زمین بازی می‌کرد، ضربات متعددی وارد کرد. نیروهای گارد مدنی به سرعت در محل حادثه حاضر شدند و عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری عامل این جنایت هولناک آغاز کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که مهاجم پس از حمله به کودک، قصد حمله به افراد دیگری را نیز داشته و باعث ایجاد وحشت و فرار سایرین شده است. پلیس ملی نیز در عملیات جست‌و‌جوی دستگیری قاتل مشارکت فعال دارد. انگیزه این جنایت هولناک هنوز مشخص نشده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

آتش‌سوزی در یک بنای تاریخی در لندن
وقوع آتش‌سوزی در یک مرکز هنری تاریخی در لندن دست‌کم ۱۲۵ آتش‌نشان را برای اطفای آتش‌سوزی به محل کشاند.
به گزارش یورونیوز، ساعت ۱۱:۵۹ روز شنبه بیش از ۱۲۵ آتش‌نشان برای مهار آتش‌سوزی در بنای تاریخی «سامرست هاوس» لندن به محل حادثه اعزام شدند. در تصاویر، ستونی از دود را می‌توان دید که از این ساختمان نئوکلاسیک که به‌عنوان یک مرکز هنری استفاده می‌شود، بلند شده و شعله‌های آتش از پشت‌بام آن زبانه می‌کشد.
علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست.
 
۲۲ واگن قطار مسافربری از ریل خارج شدند
۲۲ واگن قطار مسافربری در ایالت شمالی اوتار پرادش هند از ریل خارج شدند. به گزارش ایندیاتودی، این حادثه پس از برخورد موتور قطار با تخته سنگی در نزدیکی ایستگاه گوویندپوری در کانپور، در حدود ۹۶ کیلومتری جنوب غربی لاکنو، پایتخت اوتار پرادش رخ داد. با این حال، تلفات جانی یا جراحتی گزارش نشده است. رسانه‌های محلی گزارش دادند که مسافران قبل از شروع لرزش قطار صدای بلندی شنیدند و در نهایت قطار متوقف شد. گزارش‌ها به نقل از مقامات حاکی از آن است که مسیر تا ۵۰ متر آسیب دیده و حتی گیره‌ای که مسیر را در جای خود نگه می‌دارد جدا شده است. جلوی موتور در این حادثه به‌شدت آسیب دید. مقامات راه‌آهن دستور بررسی علت این حادثه را صادر کرده‌اند.

۶ کشته در حادثه معدن زغال‌سنگ چین
در پی یک حادثه معدن زغال‌سنگ در شهر ویکسین، استان یوننان در جنوب غربی چین، سه نفر کشته و سه نفر دیگر ناپدید شدند.
به گزارش شینهوا، به گفته اداره مدیریت اورژانس این شهر، این حادثه در یک معدن زغال‌سنگ در شهر سانتائو رخ داد که مشکوک به انفجار زغال‌سنگ و گاز بوده است. در حال حاضر عملیات امداد و نجات در محل ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی