صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

وزیر پیشنهادی صمت نظر مثبت و اولیه نمایندگان مجلس را جلب کرد

تداوم توسعه صنعت با مشارکت بخش خصوصی

سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بعد از کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که از جمله سیاست‌های راهبردی وی می‌توان به تداوم توسعه اقتصادی از طریق حمایت و هدایت اقتصاد به سمت تولید، ورود و ایفای نقش در زنجیره ارزش جهانی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و تجاری، افزایش سهم اشتغال تولیدی و صنعتی و کاهش نرخ بیکاری در بخش صنعت اشاره داشت.هفته گذشته وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضوریافتند تا در گفت‌و‌گو با نمایندگان مجلس ضمن تشریح برنامه‌های خود، زمینه اخذ رأی اعتماد را نیز فراهم کنند. بر آن شدیم برخی نظرات و انتظارات نمایندگان مردم، از وزیر پیشنهادی صمت را جویا شویم.
تمرکز برتوان بخش خصوصی
رستگار یوسفی، نماینده مردم کرمانشاه، جوانرود و پاوه در مجلس شورای اسلامی در مورد وزیر پیشنهادی صمت گفت:وی برآمده از بطن صنعت و بازرگانی است و‌ به مشکلات و موانعی که در این بخش وجود دارد بخوبی آگاه است، از این رو می‌تواند با تکیه به بخش خصوصی که خاستگاه اصلی وی است در جریان رشد حوزه‌های صنعتی و تجاری کشور به بهترین شکل ممکن وارد عمل شود.

اجرای نقش نظارتی بدرستی
محمد رسول شیخی‌زاده، نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر صمت هم اگر بتواند نقش نظارتی خود را بدرستی انجام دهد می‌تواند در عملکرد این وزارتخانه تأثیر مثبت داشته باشد. شیخی‌زاده با انتقاد از انتسابات سیاسی به وزیر پیشنهادی صمت، اظهار داشت: من مباحث رانتی از وی نشنیده‌ام.

توانایی مردمی‌سازی در صنعت
کامران پولادی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای اتابک تجربه و تخصص خوبی در حوزه صنایع دارد که قطعاً یکی از نقاط قوت وی محسوب می‌شود؛ همچنین با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مردمی‌سازی اقتصاد ایشان می‌تواند با بهترین روش مردم را پای کار بیاورد و اقتصاد صنعت و تجارت را مردمی کند.
 
اولویت آمایش سرزمین
نادرقلی ابراهیمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: اتابک چون از بدنه صنعت آمده، برنامه‌هایی ارائه داد که بسیار خوب بود. اما ما آنچه که خطاب به وی ارائه دادیم، ایجاد شهرک‌های صنعتی بر اساس آمایش سرزمین و تمرکز واحدهای کوچک مقیاس و متوسط در شهرک‌های صنعتی بود؛ همچنین اجرای زنجیره ارزش آفرینی از دیگر تأکیدات ما بود که به نظر من آقای اتابک می‌تواند در تحقق این اهداف موفق باشد.

تجارب ارزنده در حوزه صنعت
روح‌الله لک‌علی آبادی، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تصریح اینکه وزارت صمت حوزه بسیار گسترده به اندازه یک دولت است، گفت:  زمانی که تجربیات اتابک را بررسی کردیم، در حوزه صنعت که بسیار مهم است، تجربه خوبی دارد و می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد.

 قول کیفی‌سازی صنعت خودرو
ولی‌الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به جلسه کمیسیون شوراها با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: ایشان قول داد در خصوص کیفی‌سازی خودرو و همچنین تسهیل واردات خودرو اقدامات لازم را انجام دهد. بیاتی افزود: ایشان تجربیات خوبی در حوزه صنایع دارند که جزو کارنامه موفق او محسوب می‌شود و برنامه‌های خوبی ارائه دادند و اکثر نمایندگان هم از توضیحات وزیر پیشنهادی صمت قانع شدند.

وزیر پیشنهادی، مدیر بدون رانت
احمد آریایی‌نژاد نماینده ملایر، گفت: مدیریت مبتنی بر بهره‌وری و البته به دور از رانت‌های دولتی از بخش‌های قابل اتکا و اعتنای رزومه گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت است. نماینده مردم ملایر در مجلس عنوان کرد: آقای اتابک سوابق مدیریتی ارزنده‌ای خصوصاً در زمان معاونت اقتصادی بنیاد مستضعفان دارند که حتماً کوله‌بار پرو پیمانی از تجربیات شایسته برای سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایشان به همراه خواهد داشت.

 

برش

در انتظار یک دوران طلایی هستیم
علیرضا نثاری، نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی درباره برداشت شخصی خود از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای اتابک، سال‌ها سابقه کاری، وظایف و مسئولیت‌های مدیریتی مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته، همچنین از دانش مرتبط برای تصدی این وزارتخانه مهم و راهبردی برخوردار است که امتیاز بزرگی برای ایشان محسوب می‌شود. نماینده نهاوند در مجلس افزود: امیدواریم دوران طلایی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور آقای اتابک در جایگاه مدیریتی این وزارتخانه مهم رقم بخورد.

جستجو
آرشیو تاریخی