صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سی و پنج - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

گزارش «ایران» از تغییر سازه‌ای میادین میوه و تره‌بار

بازارها بتنی می‌شوند

مهسا قوی قلب
خبرنگار


شمار زیادی از سازه‌های میادین میوه و تره‌بار از سال‌های پیش به صورت کانکسی است، این سازه می‌تواند هدررفت انرژی بالایی داشته باشد، چرا که نه سرما را در خود نگه می‌دارد و نه گرما را حفظ می‌کند. از این رو در زمستان و تابستان برای گرم و سرد نگاه داشتن محیط، انرژی زیادی را باید صرف کرد.
به گفته معاون طرح، توسعه و امور فنی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران قرار است که از این پس از سازه‌های بتنی به جای کانکس در راه‌اندازی بازارهای تره‌بار استفاده شود. در عین حال هم ساخت و راه‌اندازی بازارهای میوه و تره‌بار سرعت می‌گیرد.
محمد‌رضا اسمعیلی‌پور با اشاره به اینکه بزودی برای راه‌اندازی بازارهای میوه و تره‌بار به جای کانکس از سازه‌های پیش‌ساخته بتنی استفاده می‌شود، اضافه می‌کند: با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، ساخت و راه‌اندازی بازارهای میوه و تره‌بار در پایتخت سرعت می‌گیرد تا در نتیجه این کار، از هدر رفت انرژی جلوگیری شود و مردم نیز رفاه بیشتری داشته باشند.

توسعه فروش مجازی در سطح میادین میوه و تره‌بار
این روزها با توسعه تکنولوژی و فناوری‌های نوین بسیاری از کارهای روزمره مردم راحت‌تر شده و با یک کلیک ساده تمام خریدها درب منزل تحویل شهروندان می‌شود. با افزایش تعداد خودروها در کلانشهرهایی مانند تهران، از طریق اپلیکیشن‌های مختلف هم کاهش ترافیک و آلودگی هوا اتفاق می‌افتد و هم صرف انرژی و هزینه کمتری را شاهد خواهیم بود.
مهدی بختیاری‌زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز با بیان اینکه فروش مجازی از طریق سامانه شهرزاد در حال کار است، می‌گوید: فروش مجازی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در آخرین اقدام نیز ارائه گوشت از طریق این سامانه فراهم شده است و شهروندان می‌توانند محصولات پروتئینی و سایر کالاهای مورد نیاز خود را با همان قیمت و کیفیت سطح میادین، درب منزل تحویل بگیرند. هم‌راستا با این طرح اما، مسأله گسترش بازارهای فیزیکی نیز به صورت جدی دنبال می‌شود تا مردم در کمترین زمان ممکن دسترسی به خدمات بازارها را داشته باشند. با این اقدام سعی شده رفاه حال شهروندان بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته و تأمین شود.
او در ادامه با اعلام اینکه سامانه شهرزاد مجموعه‌ای از خدمات را در دو بخش ارائه می‌دهد، توضیح می‌دهد: ارائه خدمات و عرضه کالاهای اساسی تنظیم بازار از نکاتی بود که باید مورد توجه قرار می‌گرفت و به شهرزاد اضافه می‌شد. این اتفاق در حال حاضر افتاده و سعی داریم که آن را گسترش بدهیم.

شهرزاد ابرپروژه می‌شود
داوود قربانیان، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز با بیان این نکته که زنجیره‌ خدمات به سمت و سویی خواهد رفت که خدمات ارزش افزوده و کالایی که دولت برای آن یارانه می‌دهد، در قالب ابرپروژه شهرزاد به شهروندان ارائه شود، توضیح می‌دهد: این الگو قابلیت تست و توسعه به تمام هموطنان در سراسر کشور را خواهد داشت و هدف ما این است، به عنوان ابزار کمکی دولت، از این فضا استفاده کنیم تا در زنجیره خلق ارزش اثرگذار باشیم.
او در ادامه با اشاره به اینکه فروشگاه بیهقی به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به شهروندان است، می‌افزاید: در حال حاضر 54 شعبه فعال هستند که با افزایش 5 شعبه جدید در شهریورماه تعداد فروشگاه شهروند به 59 شعبه خواهد رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی